M-am gandit in weekend, vorbind despre postarea cu masina, la toate sugestiile primite si m-a izbit o chestie. Voiam, de fapt, sa o scriu de atunci, dar nu am vrut sa para cumva jignitor, pentru ca nu este.

Majoritatea recomandarilor sunt la nivelul Are consum belea, iesi excelent cu piesele, se merita si alte formulări care se invart in jurul aceleiasi idei. Ba chiar un domn a zis ceva de genul Am 60 de ani, nu ma mai intereseaza cum arata, importanta e utilitatea.

Ma copii, voua VA PLAC masinile alea in care mergeti? Adica, in afara de consum, sau ca iesiti bine la piese, revizii, impozit and shit, cand ati luat masina aia, v-ati uitat la ea si ati Bã, ce frumoasă e, asta imi place, asta o vreau?

Pentru ca as vrea sa va atrag atentia ca, desi nu pare, nu mai sunteti in comunism si nici saraci nu sunteti, avand in vedere ca, odata la cativa ani, scufundati cateva zeci de mii de euro intr-o masina, stiind perfect ca mai recuperati ciuciu.

Zic ca e timpul sa realizati lucrurile astea si sa începeți, încetișor, sa va luati si masinile care va plac. Chiar daca consuma mult sau e revizia nustiucat sau trebuie sa schimbi bateriile la 8 ani sau mai stiu eu ce. Doar asa, bărbătește, masculin, sa va placa sa va puneti cururile pe scaunul ei, sa fiti happy cand stiti ca mergeti si conduceți masina voastra.

Serios, chiar ar trebui.

Dacă v-a plăcut ce ați citit, dacă știți că am rămas din ce în ce mai puțini oameni verticali, avem și noi nevoie de voi.

53 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pentru cei mai multi dintre noi masina este doar un mijloc de transport din punctul A in punctul B.

    • #2

      function over form.

      dacă voiam mașini frumoase, ne luam toți subaru.

    • #3

      Poate sa ma duca si din punctul A in punctul A 1/2. Vreau sa stiu totusi ca nu mi se face greata cand masina e o petarda ieftina la suprapret (hello Dacia Spring si oricare Tesla, looking at you) sau cand totusi simti ca iti si face placere sa faci drumul acela din punctul A in B.

  2. #4

    Ar fi pline străzile de Alfa Romeo sau Lancia daca s-ar lua lumea exclusiv dupa aspect.

    • #5

      Si service-urile.

    • #6

      @Sarpele – am un Stelvio de 6 ani 180.000km , prima piesa care va fi schimbata pe masina sapatamana viitoare e un rulment ( in afara de consumabile ), comparat cu ce am avut inainte de la grupul VAG cel putin Stelvio e net superior la fiabilitate, daca va tenteaza recomand Q4 210 cai, distractie garantata

  3. #7

    @Boss – așa o fi pe nou la poalele Carpaților…

    Prin alte părți, lumea își cumpără mașinile pe care și le permite, ca să ajungă în relativă siguranță din punctul A în punctul B. Nu vorbesc aici de doctori, avocați sau diverși samsari la care asta trebuie să fie parte din imaginea profesională.

    Aveam o tipă la slujbă, testoriță, rusoaică din Ekaterinburg super-bună, dar curvă în ultimul hal, ori poate doar nimfomană… Vai mama ei, dată afară din casă de bărbat, hacker rus, ea cu un copil la remorcă, stătea pe la prietene, primea zero dolari child support, și zero alimony, fiindcă fostul lucra numai pe cash și crypto, deci nicio urmă de venit declarabil.
    Am avut-o și eu și încă alți 7-8 doar de care mai știu, în general după un dinner de maxim $50, tip included.

    Dar fata conducea un Camaro Roșu, țiplă, luat pe lease. Pizda o dădea oricui, dar cheile de la Camaro, nici în ruptul capului…

  4. #8

    Pe lângă ce am scris la subiectul respectiv, da, îmi place foarte mult, este a treia masina în care mă simt foate bine, confortabil, relaxat, pe care îmi face plăcere să o conduc.

  5. #9

    De la tine a pornit totul. Ai spus “Nu îmi permit să o întrețin așa cum merită”, cu alte cuvinte îmi place dar trebuie să caut limitat de buget.

    • #10

      nu, cu alte cuvinte vreau altceva, care sa imi placa si sa imi si permit

    • #11

      @Arhi, pai in cazul asta de ce nu bagi un ROCAR 112 RDT? Ai locuri suficiente, ti se potriveste, ai banda 2 practic garantata. S-au facut inclusiv cu motoare V8 si aer conditionat.

  6. #12

    Dupa cativa ani de condus Dacia 1310, si un Logan chel mi se pare extraordinar.

  7. #13

    Aș adăuga, pe lângă plăcut, sa vina mașina aia și la timpul potrivit. Părinții mei au fost sărăcuți, n-au avut prea multe, au muncit, au crescut 2 copii, după 50 ani au putut strânge niste bani și să aibă mai mult decât aveau în tinerețe.

    A venit și timpul schimbării mașinii, și-au luat una >30k euro. După o perioadă, o întreb pe mama, cum e mama noua mașină? Mă mamă, frumoasa confortabila, te simți în siguranță dar… M-aș fi bucurat mult mai mult de mașină asta daca ar fi venit acum 20-30 ani. Acum, la >60, puteam merge și cu dacia lu tac-tu din tinerețe și n-aș fi avut o problema (și am împins tot orașul dacia aia când te lasă în drum)

  8. #14

    Vei fi numit cocalar in 3… 2… 1… de catre tot felul de hipsteri si de IT-isti care se lauda prin alte discutii cum fac mii sau zeci de mii de euro pe luna, iar care mai apoi povestesc cum ei conduc vreo masina la mana a 15-a unde volanul abia se mai roteste, isi cumpara mancare numai de la reduceri din LIDL, care expira intr-o zi, si haine numai no-name de prin targuri gen Castani sau Vitan, sau de prin SH-uri.

    Pentru unii chiar este cumva, in mintea lor, un motiv de lauda, ca uneori chiar in acelasi comentariu si in aceeasi discutie, sa se laude ca sunt in top 5% salarii din Romania, dar ca in acelasi timp isi traiesc viata precum o batranica garbovita cu pensie de 1.000 de lei pe luna. Este plin si pe Reddit, si pe la zoso, peste tot de ei, este chiar un fenomen interesant cumva.

  9. #15

    La noi s- a luat doar pe comsiderentul placerii.. sa vezi cand primeaza doar a nevestii si copiilor.
    Iese un suv cu motor de matiz..

    • #16

      Pai care a avut placerea sa aibă motor de Matiz?

  10. #17

    E un motiv pentru care sunt străzile pline de Skoda și Toyota.

    • #18

      Sunt foarte frumoase. 😀

    • #19

      Lasand ironia, sunt niste “frigidere” pe roti. Isi fac treaba si uiti de ele. Dar nu genereaza pasiune, emotii, ceva… Cum nici un frigider nu o face.
      Aici nu vorbim de VRS sau GR, ca sigur imi sar in cap haterii.

  11. #20

    Este o vorba romaneasca, ceva cu gustul omului. Masina potrivita pentru cineva poate fi asa-si-asa pe gustul unora si deloc pe placul altora. Ce considera unii confort, pentru altii este complet inutil, pentru altii de neinteles sau neconceput.
    Am intalnit doritori de masina noua care aveau niste criterii la care eu nici macar nu m-as fi gandit vreodata. Eu cu lista de fiabilitate, consum, confort, spatiu, lumini de drum moderne, impozit, intretinere necostisitoare, si alte criterii, altii “nu imi iau masina daca nu are”: suport de pahare / neaparat bord digital / toate ornamentele cromate / muzica tare cu bași, etc
    Ce am considerat eu important pentru altii nu conteaza, ce vor altii neaparat de la o masina pentru mine nu conteaza, de exemplu am vrut neaparat pentru zona din spate minim prize de aer conditionat, am pentru spate a treia zona de a/c – pe altii nu-i intereseaza -“e, deschizi si tu geamul putin”; am vrut faruri full LED, conduc mult noaptea cand plec la un drum mai lung – cineva si-a luat saptamana trecuta o masina, destul de noua, multe sisteme active de siguranta dar faruri cu halogen; nu stie si nici nu vrea altceva “face lumina șef, face”.
    Fiecare cu preferintele proprii.

    • #21

      Exact cum a zis Cetin.
      Unii isi iau masina care sa fie fiabila si sa nu investeasca mult in reparatii, altii isi iau masina sa poata asculta muzica la volum crescut.
      Unii vor zona individuala de AC in spate, pe altii nu ii intereseaza asta pentru ca in 90% din timp circula singuri in masina. In schimb poate chiar au nevoie de suport de pahar, pentru ca isi beau cafeaua in masina in fiecare dimineata.

  12. #22

    mie-mi plac masinile astea de au cost 0 pentru mine aka masina de firma. Daca e si frumoasa si imi place e bonus.

  13. #23

    Bine ca nu e popular blogu tau in zona Moldovei. Sunt unii prin satele alea in stare sa te bata daca nu iti iei audi estate de prin 2005 pe motorina.

    Cum cumpara romanii masini e iarasi un exemplu de “ce plm pun astia in apa?”!

  14. #24

    Există 2 aspecte: o mașină trebuie sa fie practică și fiabilă (să rezolve necesitatea) și să îmi placă.
    Nu întotdeauna există o singură mașină care să se potrivească.
    Am rezolvat dilema cumpărând o decapotabilă frumoasă și veche pe lângă mașinile de zi cu zi.

  15. #25

    Toate mașinile pe care le-am avut mi-au plăcut și mi le-am dorit la momentul cumpărării. N-am avut criterii de cumpărare referitoare la consum sau mentenanță, au contat mai mult cheltuielile referitoare la asigurări și impozite (adică motor până în doi litri).
    Ce ți-am recomandat va fi următoarea.

  16. #26

    Nu mi-a pasat de aspectul exterior al nici unei masini din cele pe care le-am avut. Pe toate le-am cumparat dupa dotari si buget – adica sa aiba clima, scaune confortabile, sa fie confortabila pe drum, sa nu aiba culori idioate in interior sau scaune de “piele” pana nu mi le-am permis ventilate, sa NU aiba trapa, camera/e cand au inceput sa fie accesibile si la sarakii, cutie automata. In rest ma intereseaza sa ma duca oricand din pct A in pct B fara emotii si cat mai comod, sa nu ma ploua nici de sus nici de jos cand trec prin balta, sa imi permit sa o duc o data-de 2 ori pe an in reprezentanta sau un service serios si curat in data si la ora programata si sa le spun “fa tot ce trebuie sa nu ne mai vedem un an”. Nu suport sa umblu eu dupa piese, dupa mecanici, sa caut pe forumuri dubioase solutii la probleme si mai dubioase etc. Intre revizii nu vreau sa ma intereseze decat volumul de lichid din rezervor.

  17. #27

    Inca nu mi-a iesit biletul la loto sa-mi iau masina care imi place. Barbateste nu mi-o permit.
    O vorba batraneasca spune ca veniturile tale pe 6 luni sau maxim un an sa acopere costul masinii noi.
    Ramsey zicea 6 luni, eu sunt mai darnic si las si un an. 🙂
    Altfel te intinzi prea mult.

  18. #28

    Eu mi-am luat un Cx5 2.5 benzina rosu pentru ca imi place cum arata. Are impozitul anual aprox 1600 lei. Puteam sa imi iau varianta 2.0, insa majoritatea si-o iau pentru taxe mai mici.

  19. #29

    N-am bagat zeci de mii de euro intr-o masina desi am luat-o de noua ci doar 13500 si, da, e o Dacia Logan. Daca-mi place? Da; chiar mult. Oricum frumusetea e subiectiva pentru ca-i in ochiul privitorului. Ti-am recomandat Bigster pentru ca, printre altele, chiar imi place. Dar, da; trebuie sa-ti iei ce vrei tu pe baza a ceea ce-ti place fara sa te iei dupa parerea unor “anonimi” de pe net chiar daca fac parte din comunitatea ta.

  20. #30

    Subscriu celor spuse de tine. Aproape de fiecare dată am fost în poziția de a spune, lasă, nu-mi iau perechea aia de pantofi, că cei 300 de lei în plus îi pot folosi la altceva important, deși, în realitate, nu-i foloseam la nimic altceva important. Ce vreau să spun este că, de fiecare dată, m-am oprit din a-mi lua exact ceea ce îmi plăcea cel mai mult, alegând în schimb lucruri aflate pe locurile inferioare ale preferințelor mele. Și nu era vorba de bani. Să nu se creadă că eram sau că sunt bogat.

    La fel și în cazul mașinilor, când nu îți iei o mașină care îți place cu adevărat, te plictisești de ea în maximum trei luni. La un moment dat, mi-am zis, fuck it, nu contează că are două uși, că papă 35 în oraș, că impozitul e de 2000 de euro pe an, nejustificat, o iau. Și când îți iei mașina care chiar îți place, nici după ani nu te vei plictisi de ea.

    Se aplică și în cazul partenerelor de viață.

  21. #31

    Gand la gand…am un Stelvio de 6 ani, ma gandesc sa-l schimb dar din tot ce vad la acelasi buget ajung la concluzia ca-l pot schimba cu altul mai nou si mai putini km, deci cel mai probabil ramane in familie pana crapa :))

  22. #32

    Sa nu generalizam, eu ti-am sugerat Lexus RH….ca au venit apoi toti cu Skoda si Peugeot nu e vina mea….

    • #33

      Zi tu ca ultimul model de 508 nu e frumos?

  23. #34

    Masina noua de firma se pune? Schimbata la 3 sau 4 ani ! Moca, nici un cost. Mai conteaza daca iti place sau nu?

    • #35

      Daca esti “pe pula ta” (scuzati franceza) faci mofturi si primesti ce vrei si la aia de firma, doar atunci se pune.

  24. #36

    Mie imi place rau de tot Dusterul asta nou, fiind si posesor de Dustor 2014 15,5 DCi 4×4. Asa ca, fiind chitit pe masina noua, ma programez si ma duc la o reprezentanta, nu ii dau numele, pe Splaiul Unirii. Ajung acolo, masina expusa, dealerul in fotoliu cu ochii in telefon. Eu cu sotia si cu el numai in tot holul ala, ca era sambata. Pun niste intrebari, imi raspunde monosilabic cu Da, Nu, fara a ridica o clips ochii din telefon. Dupa 10 minute de calm, efectiv curios sa vad pana unde ajunge cu indolenta, i-am multumit frumos, am iesit pe usa si o saptamana mai tarziu mi-am luat SCross Luxus All Grip, cu ajutorul unei domnisoare care nu numai ca a fost spirt, dar a stat si peste program ca sa ajung eu cand am avut posibilitatea.

    Asa ca, parerea mea, e important sa vrei sa iti iei pe sufletul tau, dar cand din start sufletul iti este mancat, parca iti vezi de treaba si apreciezi mai mult alte criterii.

    • #37

      Păi te-a văzut omul că ești sărac, altfel nu te interesau Daciile. Cum voiai să te trateze?

    • #38

      Asa am zis si eu, m-am dus in bermude si tricou, dar ma bazam ca mi se citeste inteligenta in privire. Numai ca na, daca omul nu a ridicat ochii…

  25. #39

    dupa 5 ani de la achizitia ei, de fiecare data cand o parchez ma intorc si ma uit la ea

    • #40

      si eu, sa ma asigur ca nu a ramas geamul deschis 😛

  26. #41

    La primele doua am facut diverse compromisuri ca asa a fost cu bugetu.
    Cea pe care o am acum pot spune ca da si ca-mi pare bine ca am mi-am bagat picioarele cand am cumparat-o, am facut leasing si aproape am dublat bugetu initial.
    Luna asta se fac 2 ani de cand o am, leasingu e inchis deja si inca de fiecare data cand ma urc in masina rad ca un copil cu jucarie noua.
    Ma duce de la A la B, dar vreau sa ma simt bine mergand de la A la B, ca altfel luam autobuzu.

  27. #42

    Context: lucrez în auto/logistică de vreo 20 de ani. Am permis de 35 de ani sau mai mult, am condus un service (treabă serioasă, nu doi ciocănari într-o curte), coordonez o flotă de peste 150 de autovehicule de la autoturisme la TIR prelată/vagon/frigo și utilaje PRB/buldo/excavatoare/macarale.
    Toată viața am visat la 2 mărci, dintre care doar oe una mi-o voi permite în viață. Jaguar și Aston Martin. De doi ani mi-am luat un Jaguar, limuzină, benzinar. Sînt mîndru și încîntat de ea, de la cum arată la ținuta de drum, ergonomie, confort, absolut tot. Pentru a preveni comentariile a la Dorel Priceputeanu, deja am 200.000km parcurși cu ea fără nici un fel de problemă. Ca idee generală, întreținerea o fac la fiecare 10.000km, cu piese și consumabile de top sau originale. Am și bafta de a fi clientul unui service auto cu mecanici, nu schimbători de piese – pentru mine este o deosebire ca de la cer la pămînt între unii și alții.
    Costurile ar fi la 1400 de lei la ulei (Castrol cu specs din manual și filtre Hengst/Knecht), 2000 la cutia de viteze (e nițel mai complicată, se schimbă inclusiv baia cutiei și niște garnituri, la 50.000km) distribuția între 7.000 și 15.000 lei la 200.000km, funcție de uzura diferitelor componente, etc. La modul meu de exploatare nu am reușit să cobor consumul sub 12-13% – nu c-aș fi încercat.
    Am și un Volvo XC60 și un Ford Kuga – mașinile doamnei mele.
    Și așa ajung la ideea lui Arhi: îmi iau o mașină care să îmi satisfacă subiectivismul propriu: sedan, măndria proprietarului, satisfacția pe toate palierele imaginabile în conducerea efectivă, insert whatever criteriu aici. Doamna mea iubește SUV-urile mari, iar dacă Volvo va păți ceva, orice… din suava și delicata făptură care mă suportă (responsabilă și cu albirea mea accelerată) va ieși un hibrid Valkyrie-Gorgona-Nemesis.
    Concluzia ar fi: dacă tot plătești ceva, ia-ți acel ceva care să te facă (și) fericit. Ligan, Trabant, Lamborghini sau Rolls, nu contează decît ce simți tu cu adevărat în relație cu mașina respectivă. Dai un ban și stai la geam, nu? And you only live once, contrar lu’ nea Bond.

  28. #43

    Eu am gandit in jur de zece ani ca masina e doar o alta scula, pe care o cumperi pentru scopul principal, sa te duca din punctul A in punctul B. Consecinta a fost ca primele trei masini au fost cumparate pe baza a ce mi-am permis atunci. Mi-am facut treaba cu ele, dar condusul nu a fost niciodata o placere, doar un alt task ce trebuia indeplinit.

    Asta s-a schimbat cand mi-am cumparat ultima masina. Dupa ce un taximetrist mi-a indoit toata partea stanga si asigurarile au decis ca e paguba totala la Peugeotul 208 ce il aveam atunci, mi-am dat seama ca pentru prima oara in viata mea eram in pozitia de a nu avea nevoie de masina. Locuiam intr-un oras mic, cu transport in comun bine pus la punct, cu prieteni care nu aveau nici o problema in a-mi imprumuta masinile lor asa ca nu era nici o graba.

    Asa ca am asteptat, am vazut si incercat mai multe si acum am Mercedes E220 din 2015. Nu e noua, dar tehnologia din ea e deasupra a orice din anul ala, si probabil si deasupra a unora din ziua de azi, se conduce usor, este comfortabila si imi place la nebunie si cum arata. Cine a avut-o inainte a avut grija de ea, asa interiorul arata foarte bine, nu ca noua, dar foarte bine.

    As fi putut sa imi iau model mai nou, poate ceva electric, dar ca om care produce software nu mi-as cumpara niciodata o masina controlata total prin software. Plus calitatea interiorului la masinile noi e apa de ploaie comparata cu masinile mai vechi, cand unele companii inca se gandeau sa foloseasca materiale mai rezistente la uzura, pentru ca se gandeau ca oamenii vor sa pastreze masina mai mult de 2-3 ani.
    Si inca un motiv pentru care am ales o masina mai veche: mai toate masinile de dupa 2018 au module software care inregistreaza activitatea masinii. Poate sunt eu paranoica, dar nu imi place ideea de “big-brother”, plus nu exista nici o garantie ca datele mele nu vor fi vandute unor companii de asigurari si cine stie ce algoritm decide eronat ca modul meu de condus e riscant si astia decid sa imi creasca asigurarea.

    Voi reveni in vreo 10 ani daca Arhi va continua sa tina blogul asta sa va spun daca inca o mai am si cum s-a mentinut. 😉

    • #44

      Nu stiu cum sa-ti explic dar W212le tau este tot “total controlat prin software”.
      Semnat: unu care a mesterit la acel software.
      PS: eu nu mi-as lua masini foarte noi pentru ca toti producatorii au inceput sa “eficientizeze” costurile de software mutand dev si QA in india, iar pe ce iese de acolo chiar nu m-as baza.

  29. #45

    So, niciun posesor de Fiat Multipla? 😀

  30. #46

    Mă interesează cum arată doar in interior, ca acolo stau când merg cu ea. 🙂

  31. #47

    Daily, nu, dar este foarte practica, passat combi diesel.
    Daar, de aia am un bmw din ‘98 benzinar, 6 cilindrii(pentru ca nu mi-am permis nissan gtr r32, toyota ae86 trueno, nissan 180sx si as putea sa continui pana maine) Dar la bmw am lucrat si lucrez singur din pasiune. Mai un retrofit, mentenanta, varsta isi spune cuvantul. Au intrat ceva bani in ea pe care sunt 100% sigur ca nu ii mai vad inapoi, dar nici nu planuiesc sa o vand.
    Nu pot sa impac ambele chestii, utilitatea si pasiunea intr-o singura masina.
    Dar cand ma urc in cazanul ala de bmw si aud aia 6 cilindrii care consuma in draci, chiar merita pentru mine.

  32. #48

    De curiozitate. Ce ti se pare scump la Mercedes? Intretinerea? Ce diferenta de pret crezi ca exista intre intretinerea unei Toyota si unui Mercedes? Ca nu-i chiar atat de mare, mai ales daca tie iti place enorm de mult GLE-ul ala.

    • #49

      Vezi cat costa niste bucsi sau rulmenti pentru GLE si cat sunt pt Toyota.
      Si la schimburile de consumabile e diferenta daca le faci cu chestii OEM si mai ales la reprezentanta.

  33. #50

    Io mi-am luat un BMW 750Ld xdrive (model 2017) tocmai pentru că-mi place cum arată mașina, dar și pentru motorul quad-turbo și pentru tuning-ul ce-l suportă.
    Din fabrică a avut 400 CP și cuplu 760 Nm. Al meu are acum 490 CP și cuplu 850 Nm.
    Asta, pentru mine, va fi o mașină “pe viață”.

    Singura mașină luată doar ca să mă ducă de colo-dincolo a fost Fordul Fiesta 1.4 TDCI model 2004 luat-n 2007, de care m-am scăpat-n 2013.
    La vremea aia, atât mi-am putut permite.

  34. #51

    Absolut de acord.

    Primul, al doilea si al treilea criteriu la mine e design-ul masinii, ca de dus din A in B te duc toate, iar daca te tragi pe cur pentru orice schimb de ulei, inseamna ca locul tau e de fapt in autobuz.

    Avem deci doua masini, una frumoasa, una practica.

    Cea frumoasa se strica mai des, desi e mai noua cu 5 ani ca cea practica, dar nu e o problema, le reparam in mod egal, noi suntem genul care le personificam, masinile au nume de alint, suntem atasati de ele ca orice familie de nebuni care se respecta.

    Probabil ma vor duce la groapa in ele, nu am de gand sa le vand sau sa le duc la remat.

  35. #52

    Frumoasă? Ăsta ar fi ultimul criteriu. Să nu confundăm mașina cu nevasta.
    Să fie fiabilă și fîșneață, să nu fie nevoie să pogor sfinții pe pămînt cînd e vorba de vreo depășire. Ori vreo locomotivă să cauți 15 minute loc de parcare. Si cutie automată, ca nu-mi place să mestec la mămăligă prin oraș. Deci Golf.

  36. #53

    Senioare, n-o mai lungi, zi ce-ai adus în fața porții :))

Adaugă comentariu

Dacă ești la primele comentarii aici, nu încerca să faci pe deșteptul

  • Comentacii pesedisti nu sunt bineveniti
  • Nu incerca sa fii mai arogant decat mine, la mine in casa
  • Linkurile sunt foarte utile, daca nu sunt spam




This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.