Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.
Da, trebuia neaparat specificata sursa pentru ca nu stim cu totii cum sta treaba cu pensiile in Romania,este un mister si trebuie confirmare…
38
#4 NOU
Arhi
sunt curios doar de o faza. daca eu as agrega datele astea, care sunt publice, pe situl institutului national de statistica si as zice ca iata, sursa sunt eu, cum am dat eu ca sursa Adevarul, ar fi credibil?
#5 NOU
gigi
Arhi, raspunsul era pentru Cristi in ideea ca exista oameni care nu cred realitatea vanturata pe toate mediile de informare si au nevoie neaparata de sursa ca se sa convinga ca asa este.
19
#6 NOU
alex
Adevarat ca valoarea medie este mult disproportionata intre categorii, insa (fara sa fiu avocatul diavolului)
– tot pe site-ul sursa, indica faptul ca sunt ~10mii in zona “rosie”, spre deosebire de (cate) milioane de pensionari normali (zona verde)
– nu e tocmai “corecta” comparatia cu pensia medie de la zona verde si cea rosie, pentru ca acolo sunt incluse toate pensiile, indiferent de categoria profesionala. O comparatie mai buna ar fi intre pensia medie pe categorii profesionale similare / inalt calificate.
ex: nu chiar comparatie intre vanzator/pasnic la super market si it-isti, intre zona rosie si cea verde
sau ce procent din pensia rosie reprezinta contributivitate/ce procent pensie speciala
10
#7 NOU
caposu
Domnu Alex,
Graficul lui Arhi spune clar care este diferenta intre pensiile prin contributivitate si cele prin legi speciale.E nesemnificat restul.
Eu am 3 piloni de pensie: mama, tata si mamaie. Daca n-o mierlea tataie , Dumnezeu sa-l odihneasca, aveam 4 piloni. Asta inseamna sa fi mafiot.
61
#10 NOU
LuciAnus
Si daca o mierlesti tu, cine rămâne fara un pilon?
25
#11 NOU
nea_zăpadă
Găeștiu’, că e de bază acolo.
14
#12 NOU
V
Pe tataie de ce nu l-ai pus la geam?
30
#13 NOU
daddy
pe astia ca freige ne bazam ca sa ne plateasca pensiile. sunt o gramada in situatia lui.
10
#14 NOU
CR
Pentru aia curajoși și luptatori pe aici in caz de război luați mă 721…..de paule.
24
#15 NOU
Tudor
La “persecutati politic” intra si detinutul Adrian Nastase, aruncat fara vina in temnitele regimului Basescu? (Prima pagina in Jurnalul National dupa condamnarea lui in 2012) i0.1616.ro/media/601/3161/38616/19526337/1/captura-jn.jpg
16
#16 NOU
Okochea
Vad ca e din 2019. Acum cred ca diferenta e si mai mare.
36
#17 NOU
Niles
Amin….
15
#18 NOU
Cosmin
Pensiile cele mai mari le iau 3929 de persoane. Adică procurori sau judecători. Cât ar merita să ia după părerea ta?
13
#19 NOU
monciu
stii cat? fix cat au contribuit procentual din salariu, iar daca se dovedesc a fi corupti sa isi piarda pensia.
124
#20 NOU
Emil
In functie de cat au contribuit. Oricum au salariile umflate si tot sunt spagari.
Iar dupa ce se pensioneaza la 40 de ani tot primesc posturi caldute pe la partide, prin guvern si ministere, pe la companiile pe care le-au avut in curtea de judecata.
Asta daca nu vor sa traiasca tihniti prin conacele lor din Romania, Grecia, Italia.
54
#21 NOU
Cosmin
Sunt și nu sunt de acord cu voi. În primul rând, nu săriți pe mine că nu sunt judecător sau procuror. Sunt de acord că așa ar trebui să fie, dar nu sunt de acord cu voi pentru că legea așa prevede acum. Legea nu este dată de judecători, ci este pusă în executare de ei. Consider că ar trebui să fie plătiți foarte bine pentru munca lor, cu condiția să fie cinstiți și corecți până în măduva oaselor. Iar pensia ar trebui să fie corespunzătoare, așa cum ziceți voi pe baza contribuției, dar nu așa prevede legea acum.
11
#22 NOU
Arhi
Cosmin, legea e data pe baza sentintelor din procesele initiate de judecatori si trimise la curtea constitutionala. know your facts
#23 NOU
cleos06
3929 erau în 2020. Suntem în 2024. Reset la calcul.
Le-aș da și mai mult dacă ar merita.
12
#24 NOU
Ionut
Pare putin, dar daca ai lua 10.000 de lei de la cei 3929 de speciali pensionati de tineri si i-ai lasa cu “doar” 8000 de lei pensie, s-ar aduna cam 39.290.000 de lei. Eh, din banii astia ai putea imparti cam 200 de lei la aproape 200.000 de oameni care iau pensia minima. Pare o suma derizorie, dar pentru o batranica ce trebuie sa dramuiasca pensia de nici 1.200 pe mancare, facturi si medicamente, 200 de lei in plus sunt mana cereasca.
50
#25 NOU
Tony
“Legea nu este dată de judecători, ci este pusă în executare de ei.”
Hai pe bune Cosmine, pai cine da legile, casiera de la Carrefour? N-am eu nicio treaba cu salariile si pensiile lor, din partea mea sa ia si triplu. Oricat de scarba mi-e de tot sistemul, pentru cei putini corecti, nu e un job usor. Dar 1 – Sa fie pensie bazata pe contributivitate. Ai contribuit pentru o pensie de 100.000 pe luna? Felicitari. Si 2 – Sa fie responsabili. Ai motivat o sentinta si ai facut-o de oaie? Raspunzi ca orice om care incalca legea, cu bunurile si libertatea.
49
#26 NOU
Dani Corban
Toni, emitentul legilor in Romania, inclusiv al legilor justitiei, este Parlamentul Romaniei. Puterea legislativa emite legi, nu casiera de la Carrefour, dar nici puterea judecatoreasca. “Ai motivat o sentinta si ai facut-o de oaie? Raspunzi ca orice om care incalca legea, cu bunurile si libertatea.” Asta se intampla deja. Daca un judecator a incalcat legea, a luat spaga sau alte forme de coruptie, raspunde ca orice om. Sau tu vrei sa il bagi la puscarie si daca a gresit fara intentie?
15
#27 NOU
Boris
Ionut, stii ce pare derizorie? Nu suma de 200 de lei, ci cifra aia de 200.000. In romania sunt vreo 5 milioane de pensionari, cu restul de 4.8 ce faci? Sigur ca pensiile speciale sunt o mizerie, dar ideea asta ca domne am fi elvetia daca am taia din ele e o gluma.
7
#28 NOU
Tony
@Dani Sigur, precum a raspuns si Elena Burlan, condamnata, prescrisa, si-a luat leafa pe perioada suspendarii si s-a pensionat cinstit. Sunt extrem de rare cazurile de magistrati condamnati. Dar nu despre asta vorbesc, spuneam despre asumarea raspunderii in cazul sentintelor. Astazi, justitia este subiectiva, judecatorul ar putea sa scrie la motivare “asa au vrut muschii mei” si sa nu fie tras la raspundere. E plina mass-media cu infractori lasati liberi in baza unor sentinte halucinante si este ok, leafa vine, ne pensionam la 45 de ani si noi sa fim sanatosi. Referitor la legi, da, Parlamentul adopta legile si nu judecatorii. Dar legile sunt initiate de organe de specialitate. Va rog sa nu-mi spuneti ca deputatul cu experienta la Drumuri si Poduri face legile educatiei. Desi ar explica multe, ma rog. Legile invatamantului sunt facute de oamenii din invatamant, a justitiei din domeniul dreptului samd. Sigur ca nu judecatorul Xulescu face legea, dar o fac profesorii care i-au predat lui Xulescu, o fac colegii de facultate al lui Xulescu, o fac elevii lui Xulescu, adica tot ei.
16
#29 NOU
Marinel
@Cosmin
Pentru responsabilitate și inamovibilitate și stres și ce dracu mai au judecătorii, primesc salarii babane. Ca pensionar nu mai ai niciuna din alea, ci doar o singură gură de hrănit (ca toți ceilalți pensionari) iar pensia să revină conform contributivității.
15
#30 NOU
zz
imi aduc aminte cand a ajuns Dragnea in sala de judecata. acesti viitori pensionali speciali au amanat judecata de nu stiu cate ori pana au vazut in ce directie bate vantul. motive? stupide. odata au amanat procesul o luna ca Dragnea nu isi gasea avocat. al doilea om in stat nu gasea avocat. eu ii dadeam maxim de vineri pana luni 🙂
22
#31 NOU
Arhi
si l au condamnat abdoua zi dupa pierderea alegerilor. DELOC suspect
#32 NOU
emil
Si mafia PSD PNL tot strange spre 50% impreuna, acum au mai si scos aripa si mai pro rusa AURSOS. Iar cei mai mari mafioti, aia din justitie, sunt si cei mai corupti. In afara de s-a prescris, nu stiu nimic.
13
#33 NOU
MICUțul EDUARD
Asta la noiembrie 2019!!!! În 2024 este și mai rău!
Din 2023, foști parlamentari 845 la număr.
Valul de ieșiri la pensie din MAPN la începutul crizei din Ucraina.
Valul de ieșiri la pensie din MAI și SRI de când se vântură modificarea legilor speciale.
ETC,
24
#34 NOU
Dani Corban
Judecatorii care urmeaza sa iasa la penise (deci nu cei care erau deja pensionati in 2019) vor avea pensie calculata dupa contributivitate. Majoritatea lor incep cu salarii de sub 2000 euro si termina cu salarii de vreo 3 mii, asadar, pensiile vor fi undeva intre. Nu stiu daca este mult sau putin, dar, per total, sistemul nu ofera conditii suficient de bune pentru a atrage candidatii necesari. Ca or fi salariile mici, ca o fi pensia prea mica, munca prea grea, nu stiu, dar sistemul este suprasolicitat. Orice flecustet de proces se intinde pe cativa ani, unele se prescriu, pentru ca sunt prea putini judecatori, conditiile din sistem nu atrag personal calificat. Asta mi se pare adevarata problema: sistemul judiciar blocat, partile care nu mai apuca sa afle deciziile, nu pensiile de 2-3 mii euro pentru o mana de oameni.
16
#35 NOU
Arhi
bro, nimeni nu are treaba cu pensia unui judecator, daca e legala, daca a contribuit la ea.
#36 NOU
Toma Dumitru
dar cum se poate, după cum întreba și proprietarul de plog, ca în cazurile mediatizate să se dea sentință și în câteva săptămâni?
De ce?
Nu cred că sunt nici prea suprasolicitați, nici că volumul de muncă e prea mare. Cred că e doar placa pe care ne-au pregătit-o nouă ca să justifice incompetența sistemului, iar noi de la atâta repetat o luăm de bună!
21
#37 NOU
Dani Corban
In care cazuri mediatizate s-a dat sentinta in cateva saptamani, Toma? Ba din contra, in cazurile cu persoane influente se taraganeaza si mai mult; la procesul normal se mai adauga si componenta de coruptie, de se amana deciziile alea pana uita lumea de ele.
Judecatorii au sedinta cu partile o data la 2 sau la 3 saptamani, depinde de instanta. Iar per sedinta au 40-50 de dosare. Ei zic ca sunt foarte multe, ca nu au timp sa le analizeze pe toate nici daca merg la munca in weekend, dar daca ti se par putine, baga-te in sistem, arata-le cum se face treaba 🙂
7
#38 NOU
Boris
Cum sa nu aiba nimeni nimic cu ei? Daca nu vorbim de pensie pilon 2, pensia de stat e suportata din taxele celor care muncesc la momentul X, nu din ce ai contribuit acu 10 ani.
Una e sa iesi la pensie la 67 de ani si sa crapi la 75. Alta e sa iesi la 40 si sa crapi la 75. Indiferent ca tu ai contribuit (sau nu) cu salariu de 10.000 eur/ luna. Contributia ta (la stat) s-a dus la plata alora are erau la pensie cand ai platit-o tu.
12
#39 NOU
Arhi
deci contributia lor uriasa, la momentul respectiv, care s-a dus catre cei de atunci, e ok, dar invers nu? intreb ca sa stabilim niste repere, nu ca sa te judec sau ceva
#40 NOU
Boris
Din punctul meu de vedere nu poti sa cresti si pensia si perioada de pensie. Au contribuit de 5 ori mai mult decat contributia medie, atunci sa ia pensie de 5 ori mai mare (dar pe aceiasi durata). Nu de 5 ori mai mult pe de 2-3 ori mai mult timp. Mai ales ca atata vreme cat maresti perioada de pensie oricum scazi si perioada de contributie.
Iar separat, dmpdv moral, nu vad de ce ar trebui sa creasca perioada de pensie la oricine, decat daca respectiva persoana a muncit in mina sau alte conditii grele care chiar fac imposibila munca dupa o varsta (si scade perioada de viata)/
Nici macar banii aia “ai tai” din pilonul 2 nu poti sa ii scoti inainte de vreme (ca muritor de rand), asa ca sa dai pilonul 1 de la 40 de ani ca baiatului ala, mare magistrat #rezist, de face karate la cluj sau oradea, e o gluma.
5
#41 NOU
Arhi
Boris, intelegi, totusi, ca oamenii aia au contribuit, totusi, minim 25-30 de ani, nu? timp in care, din banii lor, au tinut mult mai multi pensionari decat un om normal (a se retine ca vorbim de situatia ideala, in care pensia se ia pentru contributivitate, nu pentru ca esti pesedist)
#42 NOU
daddy
corbane, zici tu ca judecatorii care ies incepand de maine la pensie o vor avea calculata dupa contributivitate? adica dupa formula: pensie = total puncte anuale/35*2032 lei*1,41?
ca daca ar fi asa, vor sta in scaune pana la 120 de ani.
ca duma ca isi cariera termina cu salarii de 3 mii de euro (ai uitat sa mentionezi ca net, un mizilic) nu este reala, asta e un fel de salariu minim pe economie pentru judecatorii cu vechime, la care se adauga tot felul de alte indemnizatii, subventii si gratuitati. savonea lua acum cativa ani 8 mii de euro/an doar pentru ca locuia in rosu, la granita administrativa a bucurestiului. cam cat cheltuie un magistrat pe chirie? sau cat din rata la un credit ipotecar o plateste din salariu?
9
#43 NOU
Dani Corban
daddy, Savonea sau ce-ai mai auzit prin presa sunt exceptiile. Aia a fost membra CSM, de acolo ditai salariul. Dar cati sunt in CSM? Majoritatea ajung pe la 3 mii euro inainte de pensionare (net, da, nu m-am gandit ca exista pericol de confuzie cu brutul). Uite salariile de la Tribunalul Bucuresti: tribunalulbucuresti.ro/images/documente/Executie_bugetara/VENITURI_SALARIALE_MARTIE_2022.pdf
In afara de presedintel tribunalului si cativa sefuți, cati sar de 3 mii net? Iar astea sunt venituri de tribunal, mai mari decat veniturile de judecatorie, unde activeaza majoritatea judecatorilor. Ia vezi, tot in tabel, cat are netul un judecator cu grad de judecatorie? Astia sunt majoritatea, nu membrii CSM si ce mai vezi la tv.
11
#44 NOU
daddy
corbi, toti judecatorii beneficiaza de chirii moca. mai explica-mi si cum se ajunge la o pensie medie de 15 ori mai mare decat a celor pe contributivitate si de ce se blocheaza sine die instantele cand vine vorba de orice apropiere de normalitate, unul dintre motivele invocate de magistrati pentru privilegiile primite fiind lipsa dreptului la greva.
14
#45 NOU
Dani Corban
Bun, deci cu salariile plus bonusuri plus tot ne-am lamurit, da? Sunt acolo in tabel toate, iar media este 2-3 mii euro neto cu totul, asa cum ti-am zis. Media pentru cei batrani, ca incepatorii au sub 2 mii.
Chiriile: se dau niste bani pentru chirie, dar in niciun caz “moca”. La fel cum se dau bani de chirie si la armata, politie etc. Logica fiind, in acest caz, imposibilitatea judecatorului de a-si alege locul de munca. Tu ai terminat Dreptul in Bucuresti, ai activat 5-10 ani ca avocat tot in Bucuresti, si aici ai familie, prieteni, amante. Eh, te mananca in cur sa iei examenul pentru judecatori si primesti repartitie in Pitesti, in Ploiesti, in Crevedia… te repartizeaza unde este nevoia mai mare, nu unde ai casa. Si la ei si la militari mi se pare normal sa primeasca ceva bani pentru chirie.
Greva: Nu au dreptul sa faca greva. Anul asta au protestat (unii, nu toti) pentru ca nu si-au primit salariile complete pentru ultimii 4-5 ani. Le-a zis statul roman ca n-are si le-a dat cu vreo 20% mai putin decat salariile calculate. In timpul protestului au judecat doar urgente si s-au amanat multe dosare. Ceea ce ei oricum pot face, ca nu le ponteaza nimeni orele petrecute in birou. Deci nu doar ca nu au drept de greva, dar n-au nici nevoie :)) Nu mai muncesc si gata.
Alte nelamuriri?
11
#46 NOU
daddy
ma lasi cu flotarile logice? eu daca sunt santierist specializat in poduri sau baraje, cine imi plateste chiria sau naveta? sau ce e aia greva, daca nu intreruperea/suspendarea activitatii?
si daca magistratii s-ar pensiona la 65 de ani, ca muritorii, ar mai fi lipsa de personal in instante?
as mai continua, dar m-au podidit lacrimile de la salariile alea de doar 2-3 mii de euro, care nu au crescut cum au fost ”calculate”. maine imi ”calculez” si eu, ca imi permit doar egipt, dar merit mauritius si dominicana.
20
#47 NOU
Dani Corban
Pai daddy, de asta in unele activitati trebuie sa oferi conditii mai bune decat pe santier. Pentru ca vrei sa atragi persoane calificate, capabile sa presteze activitatea respectiva, nu poti completa locurile cu srilankezi instruiti jumate de zi.
11
#48 NOU
daddy
nu stiu daca ti-a trecut prin cap, dar un inginer de drumuri sau unul hidrotehnician, este o persoana mai inalt calificata decat un magistrat, ca podul sau barajul trebuie sa reziste, nu au sansa apelului si recursului.
iar daca ai pomenit de asiatici, la 2-3000 euro/luna si chirie moca, ar da navala o gramada de olimpici asiatici sa dea examen la inm. si, stii ceva, ar produce mari surprize!
16
#49 NOU
Dani Corban
daddy, nu, un inginer de drumuri sau hidrotehnician nu este o persoana “mai calificata” decat un magistrat. Nici ca ani de studiu, nici ca barem de admitere, nici concurenta pe post… ca nimic. Tu nu cred ca ai idee cum ajung romanii judecatori, ceea ce este ok, n-ai de unde sti, dar macar nu mai presupune tampenii. Ipoteza asiaticilor care dau examen la INM este iarasi din alta dimensiune :)) Si demonstreaza ca nu ai habar de domeniu. Da, orice srilankez poate ajunge judecator roman, daca: este catatean roman, face Dreptul in Romania si urmeaza toti pasii candidatului roman. Daca NamShuTien vine anul asta la Facultatea de Drept din Bucuresti si este fata silitoare, undeva prin 2035 va fi judecatoare. Foarte bine, sa vina, daca asta isi doreste de la viata.
9
#50 NOU
Ady-P
nu toate chiriile sunt moca.
îmi voi asuma toate ouăle stricate și voi mărturisi că lucrez în ministerul de justiție, personal auxiliar.
suma care se decontează pt chirie este stabilită la nivelul fiecărei instanțe/judecătorii/oraș, nici măcar la nivel de tribunal/județ. sumele nu au mai fost actualizate de 10-15 ani.
sunt instanțe unde suma acoperă o chirie decentă (de exemplu în bucurești), sunt instanțe unde nu acoperă.
am lucrat 4 ani într-un oraș din sudul țării, suma decontată îmi acoperea jumătate din chirie și asta pt că am fost norocoasă și am prins o chirie mai mică decât media pieței. ceilalți colegi ai mei care locuiau cu chirie își acopereau 1/3 la același tip de apartament.
m-am mutat recent în alt oraș. decontul acoperă aproape 2/3. tot așa, am avut noroc de chirie bună.
dacă vreți și voi facilități d-astea, pe fiecare curte de apel sunt angajări direct pe post, sunt inclusiv posturi pt studii medii-liceu.
5
#51 NOU
V
Sa-mi bag picioarele daca mai platesc masa la restaurant stewardeselor cu care ma mai intalnesc eu. Nu fetelor, parte in parte ca greuceanu in lupta cu balaurul!
13
#52 NOU
miriam
tu te intalnesti cu stewardese pensionare?
ai lipici la “fete”?
8
#53 NOU
Arhi
huehuehue. asa aflam si noi cine se da la mamaitele de pe Tarom
#54 NOU
Gabriel
Dă V in bunicuțe ca Tom Cruise în Charlie din Top Gun :))
6
#55 NOU
daddy
nu-l starni pe freige!
3
#56 NOU
Ciocanul
18660 de lei ? Daca parlamentul voteaza o asemenea lege ca sa le ia pensiile speciale ea va fi declarata neconstitutionala. E o pierdere de vreme.
E ok, eu zic sa nu-i enervam. 😀 Ca poate isi aduc aminte ca nu au cumulat tot ce a vrut pula lor si isi mai baga un zero acolo.
Lasand gluma la o parte ce putem sa le facem ? Gargara asta daca va continua o ajunga in derizoriu.
11
#57 NOU
daddy
neexhaustiv:
– daca ai rezerve: suspenzi, dizolvi, lichidezi decat sa vii cu bani de acasa
– folosesti din rezerve ca sa te angajezi bugetar
– votezi cu acel partid care nu sustine pensiile speciale si de la varste fragede
9
#58 NOU
Irinoush
In toate domeniile publice resursa umana este din ce in ce mai slaba, cu toate maririle de salarii-vezi absolventi de studii superioare care au probleme cu cratimele si conjugarile, declinarile sau pluralurile care se termina in “i”, o sa ii gasiti peste tot.
Nu stiu solutia, dar nu e reprezentata doar de bani, in mod cert!
11
#59 NOU
daddy
daca te uiti pe declaratiile magistratilor, sunt destui care au terminat dreptul la srl-uri gen spiru.
11
#60 NOU
zedicus
la categoria persecutati politic intram toti. De peste 30 de ani suntem asa
13
#61 NOU
Bogdan B
Fostul meu cumnat a iesit la pensie la 47 de ani (cel mult, din cate imi amintesc). Armata. Bani buni. Ok, a fost in Yugoslavia. 1 luna jumate. Dar de ce ce sa iesi asa de repede la pensie si de ce cu multi bani? Ca a luat la bani atunci, in acea luna jumate, de nu luam eu intr-un an…. Lasa-i pe prosti sa munceasca pana la 65 de ani, sa puna o gramada de bani in piloane… Ai dracu’ corporatisti… Asa merita…
17
#62 NOU
Un om simplu din popor
E prea putin la SRI, merita mai mult! /s
7
#63 NOU
Dani Corban
La SRI si salariile sunt foarte mici, din pacate.
6
#64 NOU
anton
Corbane io cred ca tu babardesti ceva pasare din sistem. Ca prea pe fata le iei apararea..
13
#65 NOU
Dani Corban
Note to admin: Am dat delete la comentariul de mai sus, cum de inca apare? 😀
O fi intrat in ceva trash temporar si pe urma s-a reactivat, nu stiu, dar ideea era sa ramana deleted, trash, definitiv retras. Deci asta fix de deasupra, cu “da, nu neg, blalba”
5
#66 NOU
daddy
confirm ce zice d.c. cu delete-ul.
1
#67 NOU
anton
Haideț domnu’ Cetin, Dănileț la cei 48 de anișori si 16k pensie e doar un număr în statistică :))) Nici măcar nu e in top. Locul ăla e rezervat pentru Lia Savonea.
12
#68 NOU
daddy
danilet s-a pensionat si de frica sistemului, ca fluierase in biserica, in prima secunda cand o instanta la reimpus in drepturi.
15
#69 NOU
Dani Corban
Soț supraviețuitor: 112 lei
Aia este blestemul nevestei, nu pensie.
E strigător la cer !
Să văd că ce-i, care au încurajat ce-le mai mari ilegalități, nedreptăți judecând în litera apocaliptică !
A mafiei instutițonalei, din politică, din justiție,
din rândul patronilor parveniț și executanți a fondurilor ilicite furate din bugetele naționale, interlopilor, a escrocilor, a evazioniștilor naționali și internaționalii intronând și incoronând”regi diaboliçi ” în toate domenile de activitate din țară ?? Jefuind, prădând, șpăguind, dezmoștenid precum au făcut foarte mulții dintre ei învățați sau au învătat de tăticii lor metodele diabolice de sub jugul ciumei roșii de la răsărit”această castă a justiției fără balanță și banderola neagră la ochii debarasându-se de principiile, rațiunile și adevăr !!
Judecă scenaritic după interesele infectei și putrziciunea ne vindecabile,”a caste totalitare și diabolică” a mațului gros, al îmbuibăriilor nesăbuite și-al neastâmpărări foamei de sânge ce le curge în vene de neadevăruri !!!
Iar noi lașii planetei Albastre î-i acecptă-m tacit înadormire precum stanele de piatră ??
Iar eroii noștrii sau chinuit și se chinuie împreună cu noi ?
Căci ei nu ne protejează normal nici petru așteptare trecerii în dimensiunile raiului sau al iadului după fapte oare ?? Ei
2
#73 NOU
Bazil
Ai cam lipsit la orele de gramatică în școala generală!
#74 NOU
Marce
Pensie medie de invaliditate (ce cuvânt…nu ești valid…) 700. Un om care devine invalid pentru societate e condamnat la moarte prin incapacitate de plată. Dar să ne certăm pe cine e gay și pe ce-a mai zis Budeanu.
12
#75 NOU
punKreas
Vin si eu cu o intrebare stupida. Stim ca o sa pice la curtea constitutionala daca se incearca majorarea anumitor pensii (cele minime), ori nu se poate cumva sa se faca o marire in suma fixa si nu procent? Spre exemplu, sa creasca pensiile cu 500 de lei? Pentru cei care au pensii de 1500, reprezinta o crestere de 33% si o mare gura de aer, iar pentru cei cu pensii de 10000 reprezinta bani de buzunar.
Ori ideea e sa cresti mai mult pensiile mici
7
#76 NOU
Tony
Ideea nu e rea, dar in cel mult un an iar ai inegalitati in sistem. Spre exemplu, cresti toate pensille cu 500 lei in februarie. Toti cei care au contribuit pentru o pensie de 1500 lei, vor avea 2000. Nu e rau, doar ca cel care iese la pensie in iunie si a contribuit pentru o pensie de 1500 lei, va primi 1500. Treaba ar functiona daca zici, de azi, adaugam 500 lei din pix, la toate pensiile aflate in plata plus cele viitoare. Dar daca continuam asa, mergem la dracu toti cu cheltuielile sociale, deja treaba nu e sustenabila.
NOU
sursa?
NOU
adevarul.ro/economie/violeta-alexandru-trei-sferturi-din-pensiile-1997900.html
NOU
Da, trebuia neaparat specificata sursa pentru ca nu stim cu totii cum sta treaba cu pensiile in Romania,este un mister si trebuie confirmare…
NOU
sunt curios doar de o faza. daca eu as agrega datele astea, care sunt publice, pe situl institutului national de statistica si as zice ca iata, sursa sunt eu, cum am dat eu ca sursa Adevarul, ar fi credibil?
NOU
Arhi, raspunsul era pentru Cristi in ideea ca exista oameni care nu cred realitatea vanturata pe toate mediile de informare si au nevoie neaparata de sursa ca se sa convinga ca asa este.
NOU
Adevarat ca valoarea medie este mult disproportionata intre categorii, insa (fara sa fiu avocatul diavolului)
– tot pe site-ul sursa, indica faptul ca sunt ~10mii in zona “rosie”, spre deosebire de (cate) milioane de pensionari normali (zona verde)
– nu e tocmai “corecta” comparatia cu pensia medie de la zona verde si cea rosie, pentru ca acolo sunt incluse toate pensiile, indiferent de categoria profesionala. O comparatie mai buna ar fi intre pensia medie pe categorii profesionale similare / inalt calificate.
ex: nu chiar comparatie intre vanzator/pasnic la super market si it-isti, intre zona rosie si cea verde
sau ce procent din pensia rosie reprezinta contributivitate/ce procent pensie speciala
NOU
Domnu Alex,
Graficul lui Arhi spune clar care este diferenta intre pensiile prin contributivitate si cele prin legi speciale.E nesemnificat restul.
NOU
Se pot lua date recente de aici:
www.cnpp.ro/indicatori-statistici-pilon-i?p_p_id=101_INSTANCE_svWpDmJy1qVq&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=2&p_r_p_564233524_tag=2024
NOU
Eu am 3 piloni de pensie: mama, tata si mamaie. Daca n-o mierlea tataie , Dumnezeu sa-l odihneasca, aveam 4 piloni. Asta inseamna sa fi mafiot.
NOU
Si daca o mierlesti tu, cine rămâne fara un pilon?
NOU
Găeștiu’, că e de bază acolo.
NOU
Pe tataie de ce nu l-ai pus la geam?
NOU
pe astia ca freige ne bazam ca sa ne plateasca pensiile. sunt o gramada in situatia lui.
NOU
Pentru aia curajoși și luptatori pe aici in caz de război luați mă 721…..de paule.
NOU
La “persecutati politic” intra si detinutul Adrian Nastase, aruncat fara vina in temnitele regimului Basescu? (Prima pagina in Jurnalul National dupa condamnarea lui in 2012)
i0.1616.ro/media/601/3161/38616/19526337/1/captura-jn.jpg
NOU
Vad ca e din 2019. Acum cred ca diferenta e si mai mare.
NOU
Amin….
NOU
Pensiile cele mai mari le iau 3929 de persoane. Adică procurori sau judecători. Cât ar merita să ia după părerea ta?
NOU
stii cat? fix cat au contribuit procentual din salariu, iar daca se dovedesc a fi corupti sa isi piarda pensia.
NOU
In functie de cat au contribuit. Oricum au salariile umflate si tot sunt spagari.
Iar dupa ce se pensioneaza la 40 de ani tot primesc posturi caldute pe la partide, prin guvern si ministere, pe la companiile pe care le-au avut in curtea de judecata.
Asta daca nu vor sa traiasca tihniti prin conacele lor din Romania, Grecia, Italia.
NOU
Sunt și nu sunt de acord cu voi. În primul rând, nu săriți pe mine că nu sunt judecător sau procuror. Sunt de acord că așa ar trebui să fie, dar nu sunt de acord cu voi pentru că legea așa prevede acum. Legea nu este dată de judecători, ci este pusă în executare de ei. Consider că ar trebui să fie plătiți foarte bine pentru munca lor, cu condiția să fie cinstiți și corecți până în măduva oaselor. Iar pensia ar trebui să fie corespunzătoare, așa cum ziceți voi pe baza contribuției, dar nu așa prevede legea acum.
NOU
Cosmin, legea e data pe baza sentintelor din procesele initiate de judecatori si trimise la curtea constitutionala. know your facts
NOU
3929 erau în 2020. Suntem în 2024. Reset la calcul.
Le-aș da și mai mult dacă ar merita.
NOU
Pare putin, dar daca ai lua 10.000 de lei de la cei 3929 de speciali pensionati de tineri si i-ai lasa cu “doar” 8000 de lei pensie, s-ar aduna cam 39.290.000 de lei. Eh, din banii astia ai putea imparti cam 200 de lei la aproape 200.000 de oameni care iau pensia minima. Pare o suma derizorie, dar pentru o batranica ce trebuie sa dramuiasca pensia de nici 1.200 pe mancare, facturi si medicamente, 200 de lei in plus sunt mana cereasca.
NOU
“Legea nu este dată de judecători, ci este pusă în executare de ei.”
Hai pe bune Cosmine, pai cine da legile, casiera de la Carrefour? N-am eu nicio treaba cu salariile si pensiile lor, din partea mea sa ia si triplu. Oricat de scarba mi-e de tot sistemul, pentru cei putini corecti, nu e un job usor. Dar 1 – Sa fie pensie bazata pe contributivitate. Ai contribuit pentru o pensie de 100.000 pe luna? Felicitari. Si 2 – Sa fie responsabili. Ai motivat o sentinta si ai facut-o de oaie? Raspunzi ca orice om care incalca legea, cu bunurile si libertatea.
NOU
Toni, emitentul legilor in Romania, inclusiv al legilor justitiei, este Parlamentul Romaniei. Puterea legislativa emite legi, nu casiera de la Carrefour, dar nici puterea judecatoreasca. “Ai motivat o sentinta si ai facut-o de oaie? Raspunzi ca orice om care incalca legea, cu bunurile si libertatea.” Asta se intampla deja. Daca un judecator a incalcat legea, a luat spaga sau alte forme de coruptie, raspunde ca orice om. Sau tu vrei sa il bagi la puscarie si daca a gresit fara intentie?
NOU
Ionut, stii ce pare derizorie? Nu suma de 200 de lei, ci cifra aia de 200.000. In romania sunt vreo 5 milioane de pensionari, cu restul de 4.8 ce faci? Sigur ca pensiile speciale sunt o mizerie, dar ideea asta ca domne am fi elvetia daca am taia din ele e o gluma.
NOU
@Dani Sigur, precum a raspuns si Elena Burlan, condamnata, prescrisa, si-a luat leafa pe perioada suspendarii si s-a pensionat cinstit. Sunt extrem de rare cazurile de magistrati condamnati. Dar nu despre asta vorbesc, spuneam despre asumarea raspunderii in cazul sentintelor. Astazi, justitia este subiectiva, judecatorul ar putea sa scrie la motivare “asa au vrut muschii mei” si sa nu fie tras la raspundere. E plina mass-media cu infractori lasati liberi in baza unor sentinte halucinante si este ok, leafa vine, ne pensionam la 45 de ani si noi sa fim sanatosi. Referitor la legi, da, Parlamentul adopta legile si nu judecatorii. Dar legile sunt initiate de organe de specialitate. Va rog sa nu-mi spuneti ca deputatul cu experienta la Drumuri si Poduri face legile educatiei. Desi ar explica multe, ma rog. Legile invatamantului sunt facute de oamenii din invatamant, a justitiei din domeniul dreptului samd. Sigur ca nu judecatorul Xulescu face legea, dar o fac profesorii care i-au predat lui Xulescu, o fac colegii de facultate al lui Xulescu, o fac elevii lui Xulescu, adica tot ei.
NOU
@Cosmin
Pentru responsabilitate și inamovibilitate și stres și ce dracu mai au judecătorii, primesc salarii babane. Ca pensionar nu mai ai niciuna din alea, ci doar o singură gură de hrănit (ca toți ceilalți pensionari) iar pensia să revină conform contributivității.
NOU
imi aduc aminte cand a ajuns Dragnea in sala de judecata. acesti viitori pensionali speciali au amanat judecata de nu stiu cate ori pana au vazut in ce directie bate vantul. motive? stupide. odata au amanat procesul o luna ca Dragnea nu isi gasea avocat. al doilea om in stat nu gasea avocat. eu ii dadeam maxim de vineri pana luni 🙂
NOU
si l au condamnat abdoua zi dupa pierderea alegerilor. DELOC suspect
NOU
Si mafia PSD PNL tot strange spre 50% impreuna, acum au mai si scos aripa si mai pro rusa AURSOS. Iar cei mai mari mafioti, aia din justitie, sunt si cei mai corupti. In afara de s-a prescris, nu stiu nimic.
NOU
Asta la noiembrie 2019!!!! În 2024 este și mai rău!
Din 2023, foști parlamentari 845 la număr.
Valul de ieșiri la pensie din MAPN la începutul crizei din Ucraina.
Valul de ieșiri la pensie din MAI și SRI de când se vântură modificarea legilor speciale.
ETC,
NOU
Judecatorii care urmeaza sa iasa la penise (deci nu cei care erau deja pensionati in 2019) vor avea pensie calculata dupa contributivitate. Majoritatea lor incep cu salarii de sub 2000 euro si termina cu salarii de vreo 3 mii, asadar, pensiile vor fi undeva intre. Nu stiu daca este mult sau putin, dar, per total, sistemul nu ofera conditii suficient de bune pentru a atrage candidatii necesari. Ca or fi salariile mici, ca o fi pensia prea mica, munca prea grea, nu stiu, dar sistemul este suprasolicitat. Orice flecustet de proces se intinde pe cativa ani, unele se prescriu, pentru ca sunt prea putini judecatori, conditiile din sistem nu atrag personal calificat. Asta mi se pare adevarata problema: sistemul judiciar blocat, partile care nu mai apuca sa afle deciziile, nu pensiile de 2-3 mii euro pentru o mana de oameni.
NOU
bro, nimeni nu are treaba cu pensia unui judecator, daca e legala, daca a contribuit la ea.
NOU
dar cum se poate, după cum întreba și proprietarul de plog, ca în cazurile mediatizate să se dea sentință și în câteva săptămâni?
De ce?
Nu cred că sunt nici prea suprasolicitați, nici că volumul de muncă e prea mare. Cred că e doar placa pe care ne-au pregătit-o nouă ca să justifice incompetența sistemului, iar noi de la atâta repetat o luăm de bună!
NOU
In care cazuri mediatizate s-a dat sentinta in cateva saptamani, Toma? Ba din contra, in cazurile cu persoane influente se taraganeaza si mai mult; la procesul normal se mai adauga si componenta de coruptie, de se amana deciziile alea pana uita lumea de ele.
Judecatorii au sedinta cu partile o data la 2 sau la 3 saptamani, depinde de instanta. Iar per sedinta au 40-50 de dosare. Ei zic ca sunt foarte multe, ca nu au timp sa le analizeze pe toate nici daca merg la munca in weekend, dar daca ti se par putine, baga-te in sistem, arata-le cum se face treaba 🙂
NOU
Cum sa nu aiba nimeni nimic cu ei? Daca nu vorbim de pensie pilon 2, pensia de stat e suportata din taxele celor care muncesc la momentul X, nu din ce ai contribuit acu 10 ani.
Una e sa iesi la pensie la 67 de ani si sa crapi la 75. Alta e sa iesi la 40 si sa crapi la 75. Indiferent ca tu ai contribuit (sau nu) cu salariu de 10.000 eur/ luna. Contributia ta (la stat) s-a dus la plata alora are erau la pensie cand ai platit-o tu.
NOU
deci contributia lor uriasa, la momentul respectiv, care s-a dus catre cei de atunci, e ok, dar invers nu? intreb ca sa stabilim niste repere, nu ca sa te judec sau ceva
NOU
Din punctul meu de vedere nu poti sa cresti si pensia si perioada de pensie. Au contribuit de 5 ori mai mult decat contributia medie, atunci sa ia pensie de 5 ori mai mare (dar pe aceiasi durata). Nu de 5 ori mai mult pe de 2-3 ori mai mult timp. Mai ales ca atata vreme cat maresti perioada de pensie oricum scazi si perioada de contributie.
Iar separat, dmpdv moral, nu vad de ce ar trebui sa creasca perioada de pensie la oricine, decat daca respectiva persoana a muncit in mina sau alte conditii grele care chiar fac imposibila munca dupa o varsta (si scade perioada de viata)/
Nici macar banii aia “ai tai” din pilonul 2 nu poti sa ii scoti inainte de vreme (ca muritor de rand), asa ca sa dai pilonul 1 de la 40 de ani ca baiatului ala, mare magistrat #rezist, de face karate la cluj sau oradea, e o gluma.
NOU
Boris, intelegi, totusi, ca oamenii aia au contribuit, totusi, minim 25-30 de ani, nu? timp in care, din banii lor, au tinut mult mai multi pensionari decat un om normal (a se retine ca vorbim de situatia ideala, in care pensia se ia pentru contributivitate, nu pentru ca esti pesedist)
NOU
corbane, zici tu ca judecatorii care ies incepand de maine la pensie o vor avea calculata dupa contributivitate? adica dupa formula: pensie = total puncte anuale/35*2032 lei*1,41?
ca daca ar fi asa, vor sta in scaune pana la 120 de ani.
ca duma ca isi cariera termina cu salarii de 3 mii de euro (ai uitat sa mentionezi ca net, un mizilic) nu este reala, asta e un fel de salariu minim pe economie pentru judecatorii cu vechime, la care se adauga tot felul de alte indemnizatii, subventii si gratuitati. savonea lua acum cativa ani 8 mii de euro/an doar pentru ca locuia in rosu, la granita administrativa a bucurestiului. cam cat cheltuie un magistrat pe chirie? sau cat din rata la un credit ipotecar o plateste din salariu?
NOU
daddy, Savonea sau ce-ai mai auzit prin presa sunt exceptiile. Aia a fost membra CSM, de acolo ditai salariul. Dar cati sunt in CSM? Majoritatea ajung pe la 3 mii euro inainte de pensionare (net, da, nu m-am gandit ca exista pericol de confuzie cu brutul). Uite salariile de la Tribunalul Bucuresti:
tribunalulbucuresti.ro/images/documente/Executie_bugetara/VENITURI_SALARIALE_MARTIE_2022.pdf
In afara de presedintel tribunalului si cativa sefuți, cati sar de 3 mii net? Iar astea sunt venituri de tribunal, mai mari decat veniturile de judecatorie, unde activeaza majoritatea judecatorilor. Ia vezi, tot in tabel, cat are netul un judecator cu grad de judecatorie? Astia sunt majoritatea, nu membrii CSM si ce mai vezi la tv.
NOU
corbi, toti judecatorii beneficiaza de chirii moca. mai explica-mi si cum se ajunge la o pensie medie de 15 ori mai mare decat a celor pe contributivitate si de ce se blocheaza sine die instantele cand vine vorba de orice apropiere de normalitate, unul dintre motivele invocate de magistrati pentru privilegiile primite fiind lipsa dreptului la greva.
NOU
Bun, deci cu salariile plus bonusuri plus tot ne-am lamurit, da? Sunt acolo in tabel toate, iar media este 2-3 mii euro neto cu totul, asa cum ti-am zis. Media pentru cei batrani, ca incepatorii au sub 2 mii.
Chiriile: se dau niste bani pentru chirie, dar in niciun caz “moca”. La fel cum se dau bani de chirie si la armata, politie etc. Logica fiind, in acest caz, imposibilitatea judecatorului de a-si alege locul de munca. Tu ai terminat Dreptul in Bucuresti, ai activat 5-10 ani ca avocat tot in Bucuresti, si aici ai familie, prieteni, amante. Eh, te mananca in cur sa iei examenul pentru judecatori si primesti repartitie in Pitesti, in Ploiesti, in Crevedia… te repartizeaza unde este nevoia mai mare, nu unde ai casa. Si la ei si la militari mi se pare normal sa primeasca ceva bani pentru chirie.
Greva: Nu au dreptul sa faca greva. Anul asta au protestat (unii, nu toti) pentru ca nu si-au primit salariile complete pentru ultimii 4-5 ani. Le-a zis statul roman ca n-are si le-a dat cu vreo 20% mai putin decat salariile calculate. In timpul protestului au judecat doar urgente si s-au amanat multe dosare. Ceea ce ei oricum pot face, ca nu le ponteaza nimeni orele petrecute in birou. Deci nu doar ca nu au drept de greva, dar n-au nici nevoie :)) Nu mai muncesc si gata.
Alte nelamuriri?
NOU
ma lasi cu flotarile logice? eu daca sunt santierist specializat in poduri sau baraje, cine imi plateste chiria sau naveta? sau ce e aia greva, daca nu intreruperea/suspendarea activitatii?
si daca magistratii s-ar pensiona la 65 de ani, ca muritorii, ar mai fi lipsa de personal in instante?
as mai continua, dar m-au podidit lacrimile de la salariile alea de doar 2-3 mii de euro, care nu au crescut cum au fost ”calculate”. maine imi ”calculez” si eu, ca imi permit doar egipt, dar merit mauritius si dominicana.
NOU
Pai daddy, de asta in unele activitati trebuie sa oferi conditii mai bune decat pe santier. Pentru ca vrei sa atragi persoane calificate, capabile sa presteze activitatea respectiva, nu poti completa locurile cu srilankezi instruiti jumate de zi.
NOU
nu stiu daca ti-a trecut prin cap, dar un inginer de drumuri sau unul hidrotehnician, este o persoana mai inalt calificata decat un magistrat, ca podul sau barajul trebuie sa reziste, nu au sansa apelului si recursului.
iar daca ai pomenit de asiatici, la 2-3000 euro/luna si chirie moca, ar da navala o gramada de olimpici asiatici sa dea examen la inm. si, stii ceva, ar produce mari surprize!
NOU
daddy, nu, un inginer de drumuri sau hidrotehnician nu este o persoana “mai calificata” decat un magistrat. Nici ca ani de studiu, nici ca barem de admitere, nici concurenta pe post… ca nimic. Tu nu cred ca ai idee cum ajung romanii judecatori, ceea ce este ok, n-ai de unde sti, dar macar nu mai presupune tampenii. Ipoteza asiaticilor care dau examen la INM este iarasi din alta dimensiune :)) Si demonstreaza ca nu ai habar de domeniu. Da, orice srilankez poate ajunge judecator roman, daca: este catatean roman, face Dreptul in Romania si urmeaza toti pasii candidatului roman. Daca NamShuTien vine anul asta la Facultatea de Drept din Bucuresti si este fata silitoare, undeva prin 2035 va fi judecatoare. Foarte bine, sa vina, daca asta isi doreste de la viata.
NOU
nu toate chiriile sunt moca.
îmi voi asuma toate ouăle stricate și voi mărturisi că lucrez în ministerul de justiție, personal auxiliar.
suma care se decontează pt chirie este stabilită la nivelul fiecărei instanțe/judecătorii/oraș, nici măcar la nivel de tribunal/județ. sumele nu au mai fost actualizate de 10-15 ani.
sunt instanțe unde suma acoperă o chirie decentă (de exemplu în bucurești), sunt instanțe unde nu acoperă.
am lucrat 4 ani într-un oraș din sudul țării, suma decontată îmi acoperea jumătate din chirie și asta pt că am fost norocoasă și am prins o chirie mai mică decât media pieței. ceilalți colegi ai mei care locuiau cu chirie își acopereau 1/3 la același tip de apartament.
m-am mutat recent în alt oraș. decontul acoperă aproape 2/3. tot așa, am avut noroc de chirie bună.
dacă vreți și voi facilități d-astea, pe fiecare curte de apel sunt angajări direct pe post, sunt inclusiv posturi pt studii medii-liceu.
NOU
Sa-mi bag picioarele daca mai platesc masa la restaurant stewardeselor cu care ma mai intalnesc eu. Nu fetelor, parte in parte ca greuceanu in lupta cu balaurul!
NOU
tu te intalnesti cu stewardese pensionare?
ai lipici la “fete”?
NOU
huehuehue. asa aflam si noi cine se da la mamaitele de pe Tarom
NOU
Dă V in bunicuțe ca Tom Cruise în Charlie din Top Gun :))
NOU
nu-l starni pe freige!
NOU
18660 de lei ? Daca parlamentul voteaza o asemenea lege ca sa le ia pensiile speciale ea va fi declarata neconstitutionala. E o pierdere de vreme.
E ok, eu zic sa nu-i enervam. 😀 Ca poate isi aduc aminte ca nu au cumulat tot ce a vrut pula lor si isi mai baga un zero acolo.
Lasand gluma la o parte ce putem sa le facem ? Gargara asta daca va continua o ajunga in derizoriu.
NOU
neexhaustiv:
– daca ai rezerve: suspenzi, dizolvi, lichidezi decat sa vii cu bani de acasa
– folosesti din rezerve ca sa te angajezi bugetar
– votezi cu acel partid care nu sustine pensiile speciale si de la varste fragede
NOU
In toate domeniile publice resursa umana este din ce in ce mai slaba, cu toate maririle de salarii-vezi absolventi de studii superioare care au probleme cu cratimele si conjugarile, declinarile sau pluralurile care se termina in “i”, o sa ii gasiti peste tot.
Nu stiu solutia, dar nu e reprezentata doar de bani, in mod cert!
NOU
daca te uiti pe declaratiile magistratilor, sunt destui care au terminat dreptul la srl-uri gen spiru.
NOU
la categoria persecutati politic intram toti. De peste 30 de ani suntem asa
NOU
Fostul meu cumnat a iesit la pensie la 47 de ani (cel mult, din cate imi amintesc). Armata. Bani buni. Ok, a fost in Yugoslavia. 1 luna jumate. Dar de ce ce sa iesi asa de repede la pensie si de ce cu multi bani? Ca a luat la bani atunci, in acea luna jumate, de nu luam eu intr-un an…. Lasa-i pe prosti sa munceasca pana la 65 de ani, sa puna o gramada de bani in piloane… Ai dracu’ corporatisti… Asa merita…
NOU
E prea putin la SRI, merita mai mult! /s
NOU
La SRI si salariile sunt foarte mici, din pacate.
NOU
Corbane io cred ca tu babardesti ceva pasare din sistem. Ca prea pe fata le iei apararea..
NOU
Note to admin: Am dat delete la comentariul de mai sus, cum de inca apare? 😀
O fi intrat in ceva trash temporar si pe urma s-a reactivat, nu stiu, dar ideea era sa ramana deleted, trash, definitiv retras. Deci asta fix de deasupra, cu “da, nu neg, blalba”
NOU
confirm ce zice d.c. cu delete-ul.
NOU
Haideț domnu’ Cetin, Dănileț la cei 48 de anișori si 16k pensie e doar un număr în statistică :))) Nici măcar nu e in top. Locul ăla e rezervat pentru Lia Savonea.
NOU
danilet s-a pensionat si de frica sistemului, ca fluierase in biserica, in prima secunda cand o instanta la reimpus in drepturi.
NOU
Soț supraviețuitor: 112 lei
Aia este blestemul nevestei, nu pensie.
NOU
Soții supraviețuitori sunt foarte rari.
NOU
nu pentru toti, se poate si cu cateva zerouri in plus:
lexcafe.ro/2018/01/03/acordarea-pensiei-de-urmas-pentru-copiii-judecatorilor-motiv-de-sesizare-la-iccj/
NOU
E strigător la cer !
Să văd că ce-i, care au încurajat ce-le mai mari ilegalități, nedreptăți judecând în litera apocaliptică !
A mafiei instutițonalei, din politică, din justiție,
din rândul patronilor parveniț și executanți a fondurilor ilicite furate din bugetele naționale, interlopilor, a escrocilor, a evazioniștilor naționali și internaționalii intronând și incoronând”regi diaboliçi ” în toate domenile de activitate din țară ?? Jefuind, prădând, șpăguind, dezmoștenid precum au făcut foarte mulții dintre ei învățați sau au învătat de tăticii lor metodele diabolice de sub jugul ciumei roșii de la răsărit”această castă a justiției fără balanță și banderola neagră la ochii debarasându-se de principiile, rațiunile și adevăr !!
Judecă scenaritic după interesele infectei și putrziciunea ne vindecabile,”a caste totalitare și diabolică” a mațului gros, al îmbuibăriilor nesăbuite și-al neastâmpărări foamei de sânge ce le curge în vene de neadevăruri !!!
Iar noi lașii planetei Albastre î-i acecptă-m tacit înadormire precum stanele de piatră ??
Iar eroii noștrii sau chinuit și se chinuie împreună cu noi ?
Căci ei nu ne protejează normal nici petru așteptare trecerii în dimensiunile raiului sau al iadului după fapte oare ?? Ei
NOU
Ai cam lipsit la orele de gramatică în școala generală!
NOU
Pensie medie de invaliditate (ce cuvânt…nu ești valid…) 700. Un om care devine invalid pentru societate e condamnat la moarte prin incapacitate de plată. Dar să ne certăm pe cine e gay și pe ce-a mai zis Budeanu.
NOU
Vin si eu cu o intrebare stupida. Stim ca o sa pice la curtea constitutionala daca se incearca majorarea anumitor pensii (cele minime), ori nu se poate cumva sa se faca o marire in suma fixa si nu procent? Spre exemplu, sa creasca pensiile cu 500 de lei? Pentru cei care au pensii de 1500, reprezinta o crestere de 33% si o mare gura de aer, iar pentru cei cu pensii de 10000 reprezinta bani de buzunar.
Ori ideea e sa cresti mai mult pensiile mici
NOU
Ideea nu e rea, dar in cel mult un an iar ai inegalitati in sistem. Spre exemplu, cresti toate pensille cu 500 lei in februarie. Toti cei care au contribuit pentru o pensie de 1500 lei, vor avea 2000. Nu e rau, doar ca cel care iese la pensie in iunie si a contribuit pentru o pensie de 1500 lei, va primi 1500. Treaba ar functiona daca zici, de azi, adaugam 500 lei din pix, la toate pensiile aflate in plata plus cele viitoare. Dar daca continuam asa, mergem la dracu toti cu cheltuielile sociale, deja treaba nu e sustenabila.