Camera Deputaților mai are în dotarea parcului auto următoarele autoturisme:
Audi A4, Audi A6 și BMW 750Li – 30 autoturisme, alimentate cu benzină
Dacia Duster, Audi A8, Volkswagen Passat, Volkswagen Caravelle și Mercedes V-Klasse – 120 autoturisme, alimentate cu motorină.
De ce a cumpărat Camera Deputaților atât de multe mașini pe motorină
În condițiile în care la nivelul UE, planul este de a se reduce achiziția de mașini pe benzină și motorină, care să fie înlocuite cu mașinile electrice care ar fi mai puțin poluante, HotNews.ro a solicitat Camerei Deputaților o explicație legată de numărul mare de mașini diesel cumpărate.„Au fost achiziționate autoturisme pe motorină, având în vedere fiabilitatea demonstrată până în prezent de utilizarea autoturismelor alimentate cu motorină, prețul de achiziție al unor autoturisme alimentate cu motorină versus al autoturismelor electrice, lipsa infrastructurii cu stații de alimentare al autoturismelor electrice necesare pentru deplasările deputaților în teritoriu, respectiv autonomia redusă a autoturismelor electrice față de cele care utilizează motorină.”, au declarat pentru HotNews.ro oficialii Camerei Deputaților.
Deci da, tineri patrioți? Să facem toate eforturile pentru a achiziționa autoturisme electrice! Să spunem un nu hotărât poluării. Să facem shaming pe fraierii care își cumpără second handuri, în loc să ia mașini noi, electrice, care își pierd jumătate din valoare când te-ai urcat la volan. Totul pentru salvarea planetei.
Desigur, asta doar pentru pulime. Pentru că aristocrația are nevoie de mașini fiabile, pe motorină. Au nevoie de avioane pentru deplasări, că doar și cât să mergi la Sibiu cu mașina? Au nevoie, pentru că sunt importanți și poluarea lor nu contează. Contează poluarea voastră.
Același lucru valabil și pentru colectarea selectivă. Eu să dau bani, să investesc timp și efort, pentru ca mafia locală a gunoiului să angajeze mai puțini oameni la sortare și să facă banii mai ușor. Sigur că da, uite, chiar acum.
NOU
“autonomia redusă *al autoturismelor electrice” – ca să fie în ton cu ce e mai sus
NOU
asta explica si acciza mai mica la motorina decât la benzina.
NOU
Te așteptai la altceva?
NOU
Caravelle e singura din lista de care nu imi pare rau ca au dat banii.
Cu scaune individuale stai mai comod ca in limuzina, nu costa cat una de lux si o sa reziste o perioada buna pe drumurile noastre, fara costuri mari.
Sa cumperi limuzine de lux pentru niste functionari ca sa faca naveta…
NOU
Și dacă toate mașinile de la parlament erau electrice, tu nu-ți mai luai diesel?
NOU
is this some whataboutism poor peasant talking or something?
NOU
Trollaj vizual de clasa cu parcarea aia fina peste linie. Rebel pana la capăt 🙂
Reciclarea, ca și ‘verzificarea’ (nu doar la auto, vezi așa zișii pro-sumatori la electrică, renunțarea la energia nucleara șamd) făcute în principal pe banul populimii, ca sa fie bine. Asta în condițiile în care apar poluări noi despre care vom afla peste minim 50 de ani cât de minunat ne-au troznit (vezi efectul cancerigen al fumatului, tetraetilplumbul, țevi de plumb etc).
www.nature.com/articles/d41586-021-01143-3 are they harmful ? really ?
www.uicc.org/news/smokescreen-tobacco-industrys-use-science
NOU
Mercedes V-Klasse – 120 autoturisme….astea sunt autoturisme sau dubele alea negre pentru strans copii de pe strada?
acum pe bune, in criza asta de curent electric tu vrei sa cumpere masini electrice?
o, doamne cati bani se fac din gunoi….. de neimaginat, da ai dreptate!
NOU
Nu ne luam masini electrice pentru ca ne incurajeaza statul. Romania se dezvolta in pofida statului, nu datorita lui. Asa cum statul e plin de antivaccinisti, asa si sunt impotriva masinilor electrice si a oricarui progres ca “asa facem noi lucrurile maica”. Argumentele sunt dupa cum urmeaza. Fiabilitatea demonstrata se traduce in “furam la piese si mentenanta”. Pretul de achizitie – “Mai mult de furat din parandarat mai mare din diferenta dintre cat ar trebui sa coste si cat costa autoturismul respectiv”. Lipsa infrastructurii pentru distante lungi – Sunt 20 de km pana la la aeroport ca doar nu merg ei saracutii pe drumurile patriei noastre. Autonomie redusa – Pai si saracii soferi ce sa faca? Sa nu mai fure motorina? Curentul nu poti sa il furi la bidon. La pret Merc EQV e cam 75k eur, V-klasse Diesel tot cam atat. BMW 750LI 100k MSRP BMW i7 Sedan 120k MSRP Tesla S e cam pe la 100k. Incep usor-usor preturile sa fie similare la electrice vs echivalentul lor pe benzina in dotari si performanta. Spre deosebire de muritorii de rand, prietenii nostri parlamentari nu isi iau masini SH, ei le iau noi.
NOU
Motorina se vinde cu 5 lei litru ( parcuri auto mari în București la stat ). Portbagajul e încăpător. Mai adăugați voi la argumente pro .
NOU
pro: cand calc pedala, se simte. Chiar daca scot un fum negru, de-l invalui pe cetin, care e in urma mea 🙂
NOU
vorba lui socru-meu: producatorul nu mi-a zis sa pun motorina top, ci sa pun motorina. deci merge? MERGE!
NOU
Si cat fum scoti de reusesti sa-l invalui pe Cetin, ca doar nu esti mocanita de pe Vaser?
NOU
Las si eu asta aici (daca mi se permite)
www.dutchnews.nl/news/2022/11/amsterdam-rounds-up-more-plastic-waste-after-abolishing-collection-points/
Amsterdam-ul au avut colectare selectiva a plasticului pana in 2021. Apoi au zis gata, bagam niste masini mai rapide si mai destepte decat muncitorii. Asa au ajuns de la aproape 10.000 de tone de plastic colectat (case + stradal) la 16.000 de plastic.
“In 2020, just over 4,000 tonnes of plastic waste was picked up from street corner containers, and a further 6,100 tonnes was separated by special machinery at the AEB waste disposal plant. But last year, when street corner collections were abolished, more than 16,000 tones was separated from ordinary household waste by the AEB, a rise of almost 6,000 tonnes on 2020’s total. And between January and September this year, the figure is over 12,000 tonnes, in line with developments in 2021.”
Macar niste masini de-alea sa ia si la noi, daca tot nu angajeaza oameni.
Dar ce vorbesc, aia au senzori in sosea ca sa iti puna verdele cand te apropii de semafor. SF si vise…
NOU
Plasticul nu se poate recicla. Plasticul trebuie interzis. Campaniile, masinariile, reclamele pentru reciclat plastic sunt doar fente impinse ca sa ne convinga ca nu e nicio problema, ca se poate doar ca e lumea lenesa. Nu exista nici macar 1 exemplu de reciclare de succes a plasticului. Orice mizerie de facilitate de reciclare rezista cat timp o subventioneaza cineva, la presiunea industriei poluatoare, cativa ani, pana uita lumea.
NOU
0 din 609 la numar la masina de la ce vine?
NOU
0 e burta. Un fel de 69 in care nu vezi ce se intampla in capatul celalalt.
NOU
Ideea e ca aveau alternative de masini din aceleasi categorii (mai putin dubele) la Toyota/Lexus, hibride (fara plug-in), si cu preturi asemanatoare. Doar i-a durut in cot.
NOU
Planeta va fi ok, nu e cazul sa ne facem atatea probleme, sa salvam testoasele de la intoxicare cu plastic doar ca sa le extermine urmatorul eveniment planetar care reseteaza periodic viata.
www.youtube.com/watch?v=evUfG3lrk5U
www.youtube.com/watch?v=4Wrc4fHSCpw
Oricum ne indreptam spre o prabusire a populatiei globale, si pana atunci ne indreptam spre o catastrofa demografica in lumea civilizata, care in vreo 100 de ani va fi prea batrana si depopulata sa mai poata tine hoarda de salbatici afara – nu ca s-ar chinui prea mult si azi. Problema se va rezolva de la sine si planeta va fi ok.
NOU
Cica astia de la UDMR vor cu autonomia cea mai mare!
NOU
Eu am avut diesel, l-as mai fi tinut dar era cam vechi si necesita reparatii care nu-si mai justificau banii. Am luat benzina. Nici prin gand nu mi-a trecut vreodata sa ma gandesc la poluare in decizia de a lua o masina.
NOU
butt…buttt…think of Greta!
NOU
Haahaa, buna asta! Sincer daca ma gandesc la copilaaia proasta cum se incrunta si cum vorbeste, am cosmaruri.
Acuma serios, eu nu m am gandit nici la copilul meu legat de masina, bine, m-am gandit, dar in termeni de stele euroncap si siguranta, nicidecum poluare. Sa fim seriosi!
NOU
Daca ma gandesc la Greta, imi iau doua diesel. Chiar 3, sa fie.
NOU
Dacă mă gîndesc la Greta sper să nu intru la pedofili…
NOU
Cum poti sa zici ca e o copila proasta ca s-a lasat de scoala la 14 ani ca se ne invete cu poluarea in timp ce se se da cu avionul si vaporul cu caruta de bagaje dupa ea, un fel de di caprio feminlnin fara atatia bani, avion si yachturi personale.
NOU
Și nu doar ea ci și cu liota de ”asistenți” care-i fac discursurile alea patetice…
NOU
Noi din ratiuni pur economice ptr ne-am saturat de violul cu preturile la carburanti am comandat masini electrice si un mini parc fotovoltaic….
NOU
Da, toata lumea care isi cumpara masina electrica ar trebui sa isi amenajeze si un miniparc fotovoltaic sau un parc daca esti bogat si astfel salvam atat portofelul cat si planeta Pamant plus balenele si focile…
NOU
@gigi, foarte multi ce au firme medii, unde poseda una sau mai multe hale sau alte spatii mai mari, isi amenajeaza sisteme fotovoltaice de la 50kw in sus si strec cu masinile pe electric, daca poti face pe solar 300km/zi sistemul se amortizeaza in 4-5 ani la preturile actuale ale motorinei. ziceam in ideea ca nu de dragoste fata de planeta ci doar fiind fortati de preturi si la inflatia actuala pierzi ca valoare un 15k euro pe an la fiecare 100k ce ii ai pusi deoparte , iar decat sa ii pierzi ca valoare mai bine cumperi de ei ceva anu asta. chiar nu vroiam comentariu meu sa sune “elitist”
NOU
Te vor ura toti pt faza cu EV si PV.
Nu pentru ca gresesti, ci pentru ca ei nu isi permit asaceva si desigur… locuiesc in culmea civilizatiei romanesti, la bloc!
Asadar, e de porc sa vii cu EV si panouri PV, apoi sa le spui ca pe 100km, tu platesti de 10x mai putin decat ei, daca platesti curentul.
Daca e de la soare, gratis!
Ban la ban si paduche la paduche.
Eu am in firma deja 2 Nissan Leaf, o duba N200 si o Tesla MY.
Sunt super fericit de costurile de utilizare si mentenanta.
NOU
@Bogdan, pai chiar daca imi iau hate (nu aia era intentia), doar am vrut sa subliniez ca din cauza costurilor penibile cu combustibilul si curentul, facem investitiile in PV, nu ca suntem ECO…..daca Arhi doreste cand am gatat toate sistemele as putea sa dau un material interesant de articol cu ce greutati am intampinat pe parcurs, mai ales ca, montarea intregului sistem o fac eu, fiind inginer automatist la origine.
NOU
Da, sigur, imediat! “Ambalam totul in PET-uri, ca e mai ieftin decat sticla si facem bani si din reciclare. Dar voi, oitelor, sortati selectiv, sa facem profit cum trebuie si sa ne putem face si reclama cu cata grija avem noi de mediu, recicland acele PET-uri.” – Lidl.
Ne scot ochii cu amprenta personala de carbon, in timp ce smecherii iau avionul pana la Paris sa bea o cafea.
Mai am o problema si cu certificatele alea de CO2. Orice companie poate sa polueze cat vrea, daca plateste o taxa suplimentara. Da-l dracului de mediu, lasa-i naibii pe locuitorii din zona, compania plateste. Ce se intampla cu banii? Impadurim de ochii lumii ce am despadurit tot noi, sa facem bani.
Mai are rost sa vorbim de hainele de plastic de unica folosinta sau de “planned obsolescence”?
Genul asta de discurs imi suna a “sa-ti fie rusine Dinu Patriciu”.
NOU
plin de ecologisti pe blogul asta.
oricum, airly a facut un studiu care arata ca 50 la suta din poluare e de la masinile noastre. lol. cam asta e nivelul inteligentei eco-bulei.
NOU
Stii vorba aia cu fa ce zice popa nu ce face. E, la politicieni e fix pa dos, fa ce face politicianu, nu ce zice. Ca stie el mai bine ce face. Prostilor le vinde gogosi si el face fix pe dos. Ca asa e omu politic.
NOU
Si eu care imi faceam procese de constiinta ca mi-am luat masina cu motor mare, fiabil si cai multi…aparent, am mentalitate de parlamentar, gata, m-am calmat. Nu-s chiar parlamentar, ca e pe benzina nu pe motorina, dar totusi, gandesc in directia buna.
NOU
Până se interzice diesel-ul complet, se desființează UE.
NOU
Io am două: una pe benzină, motor 1.4l și una pe motorină 3l. Păcat că nu mai fac ăștia V12 diesel, că mi-aș fi luat una de-aia.
Mă doare-n penis de planetă și de populația ei. Mie să-mi fie bine.