Clever move, ca să zic așa. Mai ales vorbind de o economie de piață precum cea din România, dezorganizată, cu schimbări dese de guverne, politici, coduri fiscale, ai nevoie de o companie puternică în spate. Iar FREE NOW, familia din care face parte Clever acum, este rezultantă fuziunii serviciilor de mobilitate urbană de la BMW și Daimler. Adică destul de tare. În plus, întotdeauna numele acestea reprezintă ceva, au o distincție proprie, spre deosebire de atitudinea gălăgios scandalagioaică a competitorilor.

Mutarea va fi simplă și va presupune trecerea șoferilor aflația acum pe aplicația Clever, pe aplicația FREE NOW. Desigur, la început, în București, ulterior și în restul țării. După care și clienții vor fi anunțați când pot să își descarce noua aplicație. Spre confortul tuturor, aplicațiile vor funcționa o perioadă în paralel, după care totul va trece pe FREE NOW.

Ce lucruri bune vin cu FREE NOW? Am selectat câteva.
– Poți comanda mai multe mașini simultan, din aceeași aplicație, cu adrese de destinație diferite. M-am lovit de asta, când trebuia să o duc pe soacră la gară, pe nevastă la medic, iar eu nu aveam mașină, pentru că era în service. Destul de trist, să știți.

– Nu există tarif dinamic. Știți cum e dimineața când șoferii de la competiție închid aplicația, așteptând să vină surge, după care intră toți? Iată, un lucru bun, nu va mai fi posibil. Prevăd că o să fie cam aglomerație la FREE NOW, în felul ăsta, mulți oameni sunt enervați de chestia aia.

– Plătit card sau cash. Pe lângă the obvious, eu aveam un prieten care ne pișcotărea pe toți de curse zicând că nu mai are bani pe cardul de la transportator. Mna, iată, plătește cash, my friend, nu e problemă. Serviciul funcționează pe principiul proximității, criteriul principal de alocare a unei comenzi fiind distanța dintre punctul din care a fost lansată comanda și locația șoferului. Pe lângă criteriul de proximitate, aplicația ține cont și de alte elemente precum ratingul șoferului și preferințele de plată ale clienților. Desigur, eu voi prefera întotdeauna card, dar e bine să mai ai și opțiuni.

– În primele luni, șoferii vor plăti comision zero. Știu că ați putea zice că nu vă pasă, dar nu e așa, fiind vorba de sharing economy. Comision mic sau zero înseamnă mai mulți șoferi atrași în sistem, mașini mai multe și mai bune, condiții mai bune pentru noi.

– O altă chestie bună pentru șoferi este că, la finalul zilei de muncă, aplicația le caută o cursă care să îi ducă cât mai aproape de casă. Nu mai e nevoie de Șefu, nu merg, îmi pare rău, mă retrag în Berceni.

Grupul FREE NOW conține aplicația SHARE NOW (serviciu de închiriere maşini direct de pe stradă), PARK NOW (serviciu de parcare digitală), CHARGE NOW (serviciu destinat șoferilor de mașini electrice care oferă localizare simplă și rapidă a punctelor de încărcare electrică și plată prin aplicație) și REACH NOW (aplicație pentru servicii de transport în comun).

Aștept cu mare interes să avem și noi acces la ele.

Andrei Frunza – CEO
Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.