În imagine aveți o mașină de Uber din Liverpool. A se remarca faptul că sunt marcate corespunzător, au tăbliță specială care arată că este pentru Private hire, ceea ce înseamnă că au autorizația primăriei și a consiliului local și sunt safe pentru transportul de persoane în oraș.

Să îmi explice cineva de ce în românia nu se poate așa ceva și de ce Uber se opune, în țările bananiere, oricărei reglementări, în timp ce, în restul lummii, se conformează legilor fără să spună nici pâs.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

27 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pentru ca taxe?

    • Sau poate ca acolo se vorbeste cu subiect si predicat?

    • Pretty much. Cu amendamentul ca serviciile de transport persoane sint reglementate altfel decit in Romania. De exemplu, un sofer de Black Cab poate sa-ti ofere un pret fix – si nu unul per kilometru – pentru o anumita distanta. La fel si private hire. Diferenta dintre Black Cab si private hire este ca, daca fluieri dupa un taxi (ma rog, daca fluieri, nu te baga nimeni in seama, ca nu esti in America; tre’ sa ridici mina), un private hire nu are voie sa opreasca. Dar da, scopul e taxarea. Iar preturile fixe, negociate, sint invers decit in Bucuresti, nu tine cu “50 lei” din centru pina-n Iancului, ca-i doua noaptea. In alta ordine de idei, daca dai un google scurt pe tema asta, private hire e legiferat in UK inca de prin ’98.

    • #4

      moldovene, dă-mi un mesaj pe Whatsapp, că am pierdut numărul

  2. #5

    Vieux jeux cum mă știți, și obișnuit fiind cu muscalii de pe Pelican&co, abia acum vreo două săptămâni am catadicsit să încerc și eu Uberul. Toate bune și frumoase, am avut parte în genere de șoferi tinerei-drăguței, dar mă seacă o chestie: toți niște mutălăi. La unul mai și scria în profil că este cunoscut pentru conversațiile excelente (ași!). De fiecare dată am ajuns la destinație ca doi străini. Deci Uberul este boring și dezumanizant.

    • #6

      Salut. Eu personal aleg sa nu ma bag in seama cu clientii. Daca pornesc ei conversatia, imi face mare placere, daca nu asta e.

    • #7

      poate Maitreyi a noastră nu a găsit pe cineva…mhm…pe potriva

    • #8

      @Maithun, poate trebuia să începeți cu o vodcă mică ca să mai destindeți atmosfera.

    • #9

      Pentru conversatii profunde, comanda FakeTaxi.

    • #10

      poate nu aveau voie
      încearcă cu șoferițele uber 🙂

  3. Difera de la tara la tara regulile (duh) si nu vad rostul insistentei asteia cu “reglementarea”. E alegerea mea daca folosesc serviciul sau nu, nu trebuie sa vina sa imi impuna primaria/statul in ce masini sa ma urc sa ma duc din A in B.

    Si mai lasati-o pe aia cu taxele ca macane:
    1) soferii trebuie sa declare veniturile si e treaba ANAF sa se asigure ca o fac si in primul rand sa dovedeasca ca au avut venituri.
    2) Uber e inregistrat in Olanda pentru operatiuni in UE si din cauza de piata unica nu datoreaza taxe in nici o tara in afara de Olanda indiferent unde opereaza soferii. Singura taxa pe care o plateste fiecarui stat e TVA-ul pentru ca e nusce lege la nivel UE pe tema asta.

  4. #12

    Ffs, pana si India are reglementat uber si ola.
    Desi siguranta reprezinta un termen extrem de relativ pe acolo.

  5. #13

    pai e simplu, in tarile cu apa calda cand zice “pâs” si-o ia peste bot automat.
    la noi nu poti sa dai peste bot aluia care ti-a angajat copilul, ti-e un fel de nas, nu?

  6. In Londra nu știi care e uber și care e private hire de la alte companii cu excepția că au un mic sticker in geam.
    Și lol la reglementarea uber in UK.

    Sa dus un jurnalist acum câțiva ani să aplice pentru licența și nu i-au cerut nici un fel de asigurare sau background check.

  7. La noi daca ai asa ceva a doua zi gasesti cauciucurile sparte.

  8. #16

    Raspunsul este continut in intrebare: “pentru ca tari bananiere” si pentru ca de exemplu in tarile nebananiere exista si concurenta locala… si cu toate astea sa ne uitam peste maneca:

    France

    Uber drivers on strike at Montparnasse, Paris, February 3, 2016
    On January 13, 2014, cab drivers in Paris attacked an Uber driver’s car near Charles de Gaulle Airport, protesting competition.[93]

    On October 17, 2014, a court ruled that Uber was illegal and stated that UberPop violated a pre-existent regulation that bans carpooling for profit and fined Uber €100,000.[94]

    On December 12, 2014, a French court ruled that Uber could not advertise some of its services to the general public in France; if it did so, it would face a $25,000 daily fine.[95]

    Effective January 1, 2015, UberPop was banned under the provisions of the Thévenoud Law, which requires anyone carrying passengers for hire to be licensed and have insurance.[96]

    By February 23, 2015 about 100 drivers, mostly first-time offenders, had been ticketed.[97]

    UberPool remained operational in Paris[98] and continued to aggressively recruit French drivers and passengers.[99]

    On June 25, 2015, cab drivers in Paris “locked down” Paris in an anti-Uber protest that became increasingly violent.[100][101] Musician Courtney Love got caught in the protest and live tweeted as her Uber cab was violently attacked and she and her driver were held hostage.[102]

    In June 2015, French authorities arrested 2 Uber managers on 6 charges, including “deceptive commercial practices”, complicity in instigating an illegal taxi-driving activity, and the illegal stocking of personal information.[99][103]

    On July 5, 2015, Uber suspended UberPop in the face of pressure by the French government while awaiting a court decision.[104]

    On September 22, 2015, France’s highest constitutional authority rejected Uber’s appeal of a law banning UberPop.[105][106]

    In June 2016, a Paris court fined Uber €800,000, half suspended, for illegally running its UberPop service in 2015.[107]

    Si lista e lunga, a se vedea aici: en.wikipedia.org/wiki/Uber_protests_and_legal_actions

    • #17

      mi e lene sa ma.uit in lista, dar daca vorbim de Franța,acolo comunismul e in floare…

    • #18

      @baba cetin, în franța sunt puțini comuniști
      muiștii de franci sunt puturoși și lacomi, FOARTE PUTUROȘI ȘI FOARTE LACOMI

    • #19

      adica fix comunisti:))

    • #20

      @baba cetin: și eu sunt comunist :)))

    • #21

      nu poti fi islamist si comunist, sunt 2 concepte ce se resping natural

    • #22

      atunci rămân islamist

    • #23

      mai bine treci la comunisti, nu vezi ca sunt pe val?

    • #24

      comuniștii sunt niște golani împuțiți, țepari, fără cuvânt, proști, analfabeți, retardați, handicapați mintali
      cel puțin ăia din rromânia, estu europei și animalele din rusia

      islamiștii au cuvânt, onoare și cel mai important mă comport ca ei, și am acest comportament de zeci de ani, de când eram necredincios

      Alhamdulilah!

    • #25

      @baba cetin: și eu sunt comunist :)))

      4 randuri mai jos:

      comuniștii sunt niște golani împuțiți, țepari, fără cuvânt, proști, analfabeți, retardați, handicapați mintali
      cel puțin ăia din rromânia, estu europei și animalele din rusia

    • #26

      alex, p vine de la pi?dă? întreb pentru un tovarăș
      eu am scris acum câteva săptămâni că sunt un comunist ca tovarășii din cuba și china, cu un pic din calcuta
      dar tu atunci îți cumpărai tampoane

  9. #27

    Ar face și în țările nebananiere dar cu șpaga și cu riscul asociat ei din țările civilizate în România mituiești toate guvernele timp de 10 ani.
    Ce Microsoft dădea șpagă peste tot? Te adaptezi la obiceiurile locale.