Mă bate gândul ca toamna asta să fac școala de șoferi pentru motocicletă, că mă tot câcâi de câțiva ani și rămâne la stadiul de dorință. Bine, nu am motor, nu m-am urcat vreodată pe un motor, dar vreau eu să am permis.

Vreo școală decentă, cu instructor decent? Și cam ce prețuri sunt?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

75 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Senzatia de libertate cu pletele in vânt … oh wait!

  2. #2

    Sa inceapa comentariile cu donatorii de organe. De cat timp zici ca nu mai bei?

  3. #6

    Daca mai erai in Constanta iti recomandam pe cineva, doar ce am luat si eu A-ul in august, la 42 de ani.

    • #7

      fuse greu?

    • E o stupiditate acum, că trebuie să dai examenul cu instructorul in spate, pe motor, și cu polițistul in mașina în urma ta. Si când te incadrezi sa faci stânga, trebuie sa fii atent să poate să treacă si mașina scolii cu examinatorul, sa te urmărească ăla să vadă ce faci. După 25-30 de ore de stat pe motor, îți mai da și o greutate in spate. Fuck logic la noi. Dar nu s-ar fi gândit, sa bage probe de examen noaptea, în condiții de trafic exterior și ceva cursuri de condus defensiv obligatorii. Politia și statul român.

    • Asta cu a doua persoana in spate la scoala si examen e un lucru bun. In contextul in care in ultimii ani tot felul de cocalari si-au luat mobre sport si imediat dupa examen au urcat cate o maimuta in spate si au lansat-o pe camp la prima curba…e bine.

    • #10

      Cetine, prindea-r-ai un instructor cu pantaloni skinny care sa te tina in brate in timp ce te invata sa conduci baraitoarea.
      #dadoamne

  4. #11

    Mai, avand in vedere ca nu ma mai urcasem pe motor, am fost destul de incordat in poligon, mai ales la opturi, o sa vezi. Tot asa ceva stres si cu instructorul in spate prin oras, iar dupa fiecare sedinta aveam febra la buci si coapse. Dar, dupa examen, singur cu mobra prin oras, de la a 2-a iesire totul a venit natural, parca calaream de ani de zile.

  5. Scoala de soferi AMI. 1600 de lei scoala (+200 de lei taxa de examen) – 13 sesiuni a cate 2 ore. Motociclete cat de cat OK (cu ABS). Avand in vedere ca nu ai program fix, te vei putea duce la orele in care poligonul e liber (programarea se face civilizat pe o platforma on-line, nu la telefon). Eu am facut toate orele in 2 luni (am fost cam lenes). Marti am examenul. Acum au si 10% reducere dar trebuie sa fii destul de rapid ca sa mai prinzi sesiuni de examen anul asta. Mi se pare ca instructorii au rabdare cu tine dar nu recomand scoala de soferi A inainte de a invata sa mergi pe bicicleta.

  6. #13

    Eu am facut in primavara la AmiMoto si a fost 1200 de lei, acum e cam 1500-1600. Poligonul si orele de teorie se fac pe Soseaua Electronicii. Instructorii sunt tineri si eu m-am inteles foarte bine cu ei, sunt deschisi la orice intrebare, chiar daca intrebi de 10 ori acelasi lucru.. In acelasi poligon mai sunt inca doua scoli (Louis si Adimoto) care fac acolo doar orele de poligon, iar cele de teorie sunt prin alte zone ale orasului..
    Ar trebui sa te grabesti daca vrei sa dai anul asta, pentru ca dureaza vreo 5-6 saptamani pana termini, apoi mai astepti vreo 2 pana te programeaza la examenul de teorie/traseu..

  7. #16

    Pot să-ți spun din experiența proprie. Acum vreo 4-5 ani, se zvonea că obligatoriu o să trebuiască permis pentru scutere. Eu, la momentul respectiv, posedam un scuter pe care-l luasem în 2007 pentru că era mișto, dar, mai important, rămăsesem fără permis pentru un an, și, la momentul respectiv, nu era nevoie de nimic pentru a te da cu scuterul pe stradă. Eu mi-am recuperat B-ul între timp, dar m-am îndrăgostit iremediabil de mers cu scuterul/moto prin oraș. Așa că, atunci când am auzit că va trebui permis pentru 2 roți am zis că nu are rost să trec prin perioade intermediare așa că m-am hotărât să-mi iau direct A. Acestea fiind spuse, am dau câteva telefoane, și cineva mi-a recomandat un anume Robert la Ilioara. Am mers acolo, am întrebat la poartă, de unde am fost trimis pe poligon. Acolo am întrebat din nou de Robert, dintre toți instructorii de acolo a ieșit unu’ în față. Ne-am prezentat, i-am spus cine sunt și ce vreau și am întrebat de când pot începe. Era într-o zi de vineri, întreb dacă pot începe de sâmbătă. “Nu se poate, am cross”. Duminică se poate? “Nu se poate, am viteză.” Ok, încep de luni. Trece o săptămână și, vineri se repetă din nou discuția cu crossul și cu viteza. Momentul în care eu întreb: prietene, care-i treaba cu astea? Și cu răspunsul lui m-a câștigat definitiv. “La mine vin două tipuri de cursanți. Primul tip vrea să-și ia permis, iar al doilea vrea să învețe să meargă cu motorul. Pentru cei din a doua categorie organizez sâmbăta curs de motocros pe câmpurile din spatele reprezentanței Opel de pe Pallady, iar duminica organizez cursuri de moto viteză aici pe poligon, cu motoarele mele, evident. Tu în ce categorie intri?” Tu ce ai fi răspuns în locul meu? Așa că am permis de vreo 5 ani cred. Între timp am pasat numărul și altora care au fost la fel de mulțumiți ca și mine. Dacă vrei, spune și-l caut. Dar, cum spunea cineva mai sus, se recomandă stăpânirea mersului pe bicicletă înainte…..

  8. #18

    Vii pa anglia, dai 60 de lire si iti trimit baietii un permis englezesc cu A-ul si apoi te descurci tu sa il faci inapoi romanesc! :))

    • #19

      vorbesti serios? fii mai explicit

    • #20

      cu 60 de lire nici permis fals nu iti iei

    • #21

      Daca iti schimbi permisul european cu permis uk in dreptul categoriei A scrie 79(3). Daca te duci si cauti in lege constati ca ai voie sa conduci triciclomotoare si alte balariii de genul de 49cc pe care oricum nu le conduce nici dracu. Sunt vehicule rarissime. Dar da, toti cocletii romani cu care am discutat erau extaziati ca “le-a dat englejii A-ul ” Se bucurau ca le-a dat cineva ceva fara sa faca niciun efort.

    • #22

      Daca-ti schimbi permisul din Ro intr-unul de UK primesti intradevar categoria A cu restrictia 79(3). Pentru cat A fara restrictii trebuie examen ca peste tot in lume. www.gov.uk/driving-licence-codes

    • #23

      Ca sa fiu mai explicit ar trebui sa ii zic tovarasului care si-a schimbat permisul sa mi-l arate din nou, dar e posibil sa fie cum zice ovidiu. Desi cand m-am uitat in dreptul categoriei a, avea doar data cand l-a luat si zicea ca a luat a-ul acum vreo doi ani, el avand permis de vreo zece.
      E putin mai dubios modul cum dau ei permise. Spre exemplu astia batrani au toate categoriile desi nu au facut scoala pentru ele. Cand i-am intrebat cica “grandfather rights”, cica ar fi avut camioane inainte sa aiba permise.

    • #24

      L-am sunat in schimb pe un tovaras al carui frate nu are permis, dar a dat peste unu care cica ii da permis moldovenesc si pe urma il schimba in romanesc si alte vrajeli. Cica a fost teapa! Cine si-ar fi inchipuit?
      L-a uscat pe fraer de vreo 500 de lire.

    • #25

      de fapt e ceva cu un learner’s permit, 125cc daca imi aduc bine aminte…… imi asum riscul (de fapt e garantat) sa fiu de cacat si sa zic ca gogle ruleaza…

    • #26

      Eu mi-am schimbat permisul de Ro cu cel de ES și pe cel. Ou mi-au trecut din 2013 ( presupun ca de atunci e legea ) A pana la 125cc. Eu acum am un 125cc și pentru Malaga și mers prin stațiuni mi se pare ideal. Acum dacă ma întorc in Ro îmi echivalează pana la 125cc?

    • #27

      Vezi sa nu iti trebuiasca vreun curs sau ceva de genul, tocmai am vb cu tovarasul meu si mi-a zis ca e cum zice ovidiu. E pus a-ul pe permis, dar daca vrea sa mearga cu motorul trebuie sa faca scoala. Daca te opreste politia si il scaneaza le apare ca nu ai permis.

  9. #28

    N-am școala de recomandat, și pe mine ma interesa într-un timp. Dacă vrei pentru germania, bravo, asfalt uscat. Dacă vrei pentru Romania, mai bine renunță la idee. Din când in când mă bate gândul să -mi iau motor… Până văd iar unul doi morți în accidente stupide pentru că șoferii români sunt cei mai mari idioți.

  10. #30

    Dude, nu cred ca mai prinzi sa dai examen anu asta si te prinde primavara intepenit.
    Sfatul meu e sa mai stai o tura si sa cauti reducerie de inceput de sezon la anu de prin februarie-martie.
    Cu bafta la anu’ prin iulie ne intebi cu ce e mai bine sa alimentezi din benzinarie de la Valeni.

  11. #31

    Pe group ul de motociclism de pe facebook, toată lumea recomandă AMI. Nu s bucureștean, înțeleg totuși ca aia e cea mai bună. Bun = grad mare de promovabilitate.

    Acuma, eu personal nu-ți recomand sa te apuci de școală azi sau anul ăsta.

    1: 30 de ore de poligon = 1 lună
    2: programare pentru sală = probabil în luna respectivă în care faci și poligon.
    3: programare la poligon/oraș = ha ha ha. Anul ăsta? Tre să ai baftă majoră intr-un oraș ca Bucureștiul.

    Recomandari serioase:

    4: fă chestionare grupa mare inainte de a te apuca. Știu povestea cu B ul, toți suntem deștepți. Până chestionare. Se gată planeta in 5-7 din 10 cazuri.
    5: ECHIPAMENT. să ai casca ta, mănușile tale, pantalonii tai, ghetele tale. Nu te duce n pantaloni ușori la poligon (am văzut gagici in pantaloni scurți) . O culci și-n poligon la fel cum o culci pe stradă. Asfaltul e la fel. Nu te apuca până n-ai echipament potrivit. Bani pentru el. Investiția e măricică. Totuși, ai copii, hai să n-o fwtem de la bun inceput.
    6: prețurile la echipamente și motoare, sunt mai mici la ieșire din sezon și in cursul iernii. Mentiuni:
    În prelungirea ghencea parca nr. 11
    este un tip, florin stoian, are magazin de echipamente sh. Pentru chestii textile noi, te pun in legatura cu un tip care asta face și nu glumește cu calitatea. Preț mai mult decat decent, e si el de prin București sau Ploiești, nu mai stiu exact.

    Casca: sub 150 de euro NU O IEI. Pleci de la Shark, Nolan, Caberg. Sa fie ușoară, sa fie full face, să o testezi inainte. Fara braincap/openface/flip-up până capeți experiența. Nouă, evident.

    Știu ca ai intrebat doar de școala, totuși ia in calcul ce ti zic. Am 28 de ani de cand am culcat primul motor și înca n-am avut macar vreo fractură sau probleme majore in toți anii ăștia. Nici eu, nici motorul si nici pasagerii. Oamenii crapă, fii deștept și crapă din orice altă cauză, nu pe două roți.

    1
    • #32

      mersi, așteptăm comentariul tau, stiu ca esti pe felie cu problema, o sa tin cont

    • #33

      Anytime. Sa știi ca în București comunitatea moto e chiar sudata și sunt o droaie de oportunități. Fa ti eventual un user pe motociclism.ro, găsești pe acolo oameni care te pot ajuta, la fel si pareri impartite despre garaje, ateliere, echipamente … informații de care sigur o sa ai nevoie.

      Nu s mare specialist chiar la toate dar in ceea ce priveste preferințele și motoarele mele, pot sa afirm că ma pricep sau știu ce trebuie facut si unde. Anyway, nu e a ta până n-o desfaci 😀

      1
    • ca un hater ce sunt tre sa dau un comentariu cu negativ la ce a zis raider. So: nu vad nici macar un lucru de care sa ma pot lega in comentariu lui. “protectii”. “protectii”. “protectii”.
      Ce mi se pare fascinant este ca mi se pare foarte important un sfat de bun simt.

      Era ieri una pe o sportiva, in spate, avea patalonasi care abia ii acopereau curu si un tricou fara sutien. Si casca. Ce se poate intampla rau?

      1
  12. #35

    heymoto.ro – Patrick Luca. Un tip super simpatic, relaxat, cu 20+ ani de experienta, o sa-ti placa. E decent, serios, te invata ce trebuie ca sa nu o patesti, nu doar ca sa iei permisul. Succes!

  13. #36

    Peste un an, dupa ce dai 300 Euro pe scoala, 1000E pe echipament, 2000-2500E pe o motoreta, asteptam articolul cu “Ba, io credeam ca motocicleta consuma 4%” 😀
    In alta dezordine de idei, odata cu motocicleta vine sinuzita, dureri de spate, de genunchi, incheieturi, de gat dar vei fi expert in meteorologie.

    • #37

      Anul trecut am făcut Grecia cu 10% consum de autostradă la cruiser greu de 1500. Să-mi bag picioarele dacă am calculat cât gaz am ars în plus cu asta…. da’ a meritat fiecare picătură. Motorul nu ti-l iei pentru oraș. Pentru asta sunt scuterele.

      Să mor daca-i înțeleg pe ăia care chinuie cruisere grele pe bulevarde înghesuite sau speedere cu 200 de cai în linii de 50 de metri de la semafor la semafor. Sunt bijuterii pe roți, ok, le admiră lumea dar prețul pieselor e mormantal. Sper să l văd pe autostradă rupând asfaltul spre Rivieră 😀

      1
    • #38

      Cat trasei bre de camiloiu ala sa scoata 10.
      Ca eu luam 9-10 cu Fireblade cand ma dadeam la ea urat de tot. Cu ~6 pe Africa Twin ma simt cum salvez puii de foca cu mana mea…

      1
    • #39

      @Habarnam: scaunele cuielor de dozaj uzate. Csf dacă mă chema autostrada și eu n-am găsit carburi? (Scaunele nu pot fi schimbate decat cu corp la modelul meu).
      Mi-am facut damblaua și pană la urma am schimbat si carburile. Acuma, face 5-5.5 și zbiara autostrada iară dupa mine. La anul, Marsilia.

      1
    • #40

      Confirm ca ajungi expert in meteorologie fara sa vrei. Tot fara sa-ti dai seama o sa poti face diferenta intre calitatea pielii folosite in orice articol de imbracaminte si o pereche de manusi la 150EU incepe sa para un deal chiar bun (daca e facuta din piele calitativa). Dupa asta nu mai ramane decat sa dai join pe Motocicleala si sa incepi sa faci hate la motovlogerii care produc evenimente nasoale in trafic doar pentru atentie 😀 Plus ca am auzit ca aia rai o ard cu GSF650..

      1
    • #41

      GSF600, bre.

  14. #42

    2 prieteni au fact scoala la adimoto, air o prietena la Luis … Toti foarte multumiti. 1 din prietei, din cauza unor probleme cu spatele, isi vinde motorul, Kawa ninja 300 … Dada esti interest te pun in legatura

  15. #47

    Asteptam review la trotineta aia electrica….

  16. #48

    Chiar, la ce motor îți stă capul? (Nu vând nimic din ce am, dimpotrivă, eu tot strâng)

    La ce față prezinți, eu zic un cruiser greu…da’ s curios cu ce vrei să te afișezi.

    • #49

      kawasaki Vulcan

    • #50

      Pfuooooai, ce fetishuri aveti si voi, sa calariti japoneze!

    • #51

      La gabaritul tau as incepe sa strang bani de-un HD RoadGlide. E ca si cum te-ai plimba cu canapeaua, cu tot cu sufragerie.

    • #52

      nu imi place. prefer modelul ala gen Vulcan. GET TO THE CHOPPER!

    • #53

      @Arhi: good choice. Ia uite aici:

      m.facebook.com/story.php?story_fbid=1783240528464341&id=535414256580314

      Ăsta e un VN Drifter, pe care l am cumparat pentru nevasta-mea care acum face scoala,
      motorul ajunge în țară luna viitoare.

      Sper ca ai în vedere motorizare de 1500 sau 1600 și nu te urci pe o jucarie de 800. Să nu te sperie cilindreea, sunt motoare de cuplu, care se conduc usor.

    • #54

      Din categoria asta a cruiserelor japoneze mai ai: Intruder VL 1500 LC, Boulevard (tot suzuki, varianta mai noua, după 2005), Roadstar, Dragstar si Midnight Star de la Yamaha, Raider de la Yamaha, toate fiind motoare facute ca raspuns la Harley. Atenție la VN uri, ai o căruță de modele. A B C… morți și răniți, cu diverse echipări și variante. Asta poate fi o problema la piesele de schimb. Da’ e o motocicleta mishto daca e echipată frumos și întreținută.
      Când ti o iei, orientează te spre Canada (sunt cel putin doua firme care aduc) și nu face greseala Polonia 😀 (probleme cu actele din vamă sau motoare uzate serios).
      Daca faci import, fa ti cod EORI. Chiar daca cumperi prin persoana care aduce, o poti aduce direct pe numele tau. (Mai vedem cand îți iei)

    • #55

      Fara sa vreau sa reiau aici discutii interminabile de pe motociclism, bag si eu o fisa:
      Cruiserul de care zice Raider, care arata intr-adevar de-ti pica plombele si e potrivit pentru tataru ista la gabarit si prestanta, mi se pare mai degraba un motor pe care nu “ti-l iei” din prima, ci la care “ajungi” dupa niste\multi ani de motociclism cautand fix esenta aia cu drumul, dupa ce “ai fumat” toate infloriturile de prisos.
      Ca incepator, indiferent de varsta, un agregat in mintile lui care sa-ti lase creierul sa se obisnuiasca cu dinamica si adrenalina motociclitului, mi se pare mai potrivit.
      Prinzi un genunchi putin mai jos, o curba luata mai cu strans din buci, mai un control al acceleratiei…si capeti deprinderi greu de invatat pe cruiser dar folositoare, cred eu.
      Altfel, motoare pentru categoria 110 + ar mai fi. De la TDM 900 la cam orice are “touring ” in nume, fie el enduro sau sport : Varadero, Super tenere, Africana, poate chiar si VFR daca-l tin genunchii.
      Si-n plus una din asta mai veche si mai comuna e mai prietena cu inevitabilul dat pe jos de la inceput….
      Zic si eu…

    • #56

      N are vârsta să se tavalească pe un touring. Și la 70 de cm cât are șaua înălțime la un cruiser, o să ridice greu piciorul dacă mai pune și un trunk. Eu sunt mai zvelt și totuși câteodată mai lovesc. O să învețe countersteering, o să se bazeze pe cuplu si o să tragă ușor, bătrânește. Motorul pe care l vrea, are maxim 70 de cai, o sa-i ajungă. Nici eu nu s Rossi după atâția ani, deși câteodată mi-ar place să am 120-150 de cai sub mine si alta pozitie, ca să julesc scarita. E mai sanatos un motor iertator și care nu-ti permite adrenalină intr-o țara ca asta. Și dacă are crashbar față / spate… scapă și motorul. Ma rog, sa nu fim negativisti.

      Omul se vede pe cruiser greu, are fața necesară pentru așa ceva, gândește sănătos, lasa-l să se distreze. Peste vreo 2-3 ani îi trebuie trike sau kit de trike pe VN, pentru spațiu + nevasta + caine … (yea, mă recunosc) sau remorcă. O să vadă meetinguri vreo 2-3… concerte, o sa auda cum suna un tampit care scuipă segmentii turand motorul…. o sa se sature și o sa faca ce are nevoie.

      El are nevoie de libertate. Asta e fix ce dă un cruiser lasat pe pilot automat la 90 la ora, cu soarele n spate pe autostradă în timp ce stai cu cotul pe genunchiul pasagerei și scuipi printre dinți ultima muscă a zilei sau dacă ai sange în trompa, îți aprinzi tigara și te intinzi dupa cafea.

      Nimic altceva nu sună la fel, nu arata la fel, nu se simte la fel.

      Nimic.

    • #57

      #amin

  17. Eu am facut scoala la Moto Luis cu un instructor pe care-l cheama Cristian Anghel care intre timp si-a deschis propria scoala: Scoala Moto Bucuresti. Foarte OK omul, m-a invatat cum trebuie.

    Si da, examen dai cu instructor in spatele tau si politistul va urmareste cu masina din spate.

    Cea mai grea parte din examen este proba la poligon, cea de oras este decenta.

  18. #59

    Cred ca se instaleaza criza varstei a doua, am mai vazut simptomele astea si la altii :))

  19. #60

    Arhi – Viitor donator de organe…. inca in termen de valabilitate

  20. #62

    1 respect lu nenea Raideru’
    2 vezi ca blugii de Baxt nu’i echipament (motane n’am nimic cu tine dar ma sparg raspunsurile tale )
    3 bravo nenea Cetin, te ai dat pe brazda. nush de scoala ce sa zic, eu am facut la ilioara pe vremea cand erau hoinar, minsk si java.
    Deci, un sfat de la unu care nu’i nici motociclist, nici pilot dar care are/avut si calarit cam tot de la moped la lc4 de 650 la zzr de 1400 (modele mai vechi tho) si’a bagat peste 50k prin romanistan, usa si europa.
    Sfaturili (citesti cu accent da?l mele fratili meu pantelimonez e urmatoarele:
    Nu sari din prima pe motor mare si greu chit ca’i cruiser, de viteza sau ce-ti place tie.
    De exemplu pe r6 nu-mi gasesc pozitia da pe gixeru de 750 stau perfect.
    O sa ai mari probleme cu parcatul public, eu o gaseam trantita, zgariata blocata si Nu, nu-mi intra cricul in bitum. Nu uita de furat
    Esti 95% in pericol in bucale si intre benzi si pe mijlocul benzii. Punct.
    Investitie serioasa in echipament (nu mori de viteza, de viteza doar mori usor) cand eram mai mic am cazut cu o java de 350 si n-am putut sa ies de sub ea.
    Tot ce inseamna rigola, banda 1 spatiul de langa bordura, pericol din cauza prafului nisipului pietrisului a celor parcati a celor ce conduc dupa ureche o sa intelgi cand te dai prima oara.
    Nici sa nu te gandesti sa iesi fara casca full, manusi si gheata.
    Alpinestar pe turloaie, dainese pe degete si macar un shoei pe chelie. Castile cu blustutz, cacapisu pentru mine.
    Ma dau cu un burgman de 400 si’s asa de muuuultumit, chiar daca visez umed la un africatwin….
    Ti’ar mai merge un tmax, nakedele si vacile mai ales vitezistele pentru un tip fara (nu te supara, cand aveam vmaxu ala vechi mereu eram obosit si transpirat ca doream a pilota ceva ce nu mi se potrivea) experienta pe capitala e nasol si punct.
    E ca si cum dupa ceva ore de poligon vrei sa conduci cap tractor, te obisnuiesti da-i greu al dracu. Daca n-ai avut pana la varsta asta, ai 50% sa te ia de acum inainte. De asta recomand maxiscuter SI ECHIPAMENT.
    Da, incoerent, da parerist, da poate figuri dar daca vrei doar sa mergi pe motor baga un ochi la ce zic altii mai motoristi ca mine si ia in calcul unele dintre aberatiile mele.
    Ai lav iu ba, muie pesede.

    • #63

      Nu speria omul 😀 Eu urc o femeie de 41 de ani care acuma face scoala, direct pe un Drifter de 1500. I adevarat, nu în București și i adevarat ca eu aleg pe unde merge, cum, când și unde. Dar cilindreea mare are avantajul cuplului, merge practic la relanti și nu prea risc să scape mâna în gaz daca i blochez cruise controlul undeva pe scurt vreo 2-3 saptamani pana intelege ce se întâmpla.

      Oricum… o să culce motorul odata și odată. De aia echipament.

    • #64

      RAIDER
      Asa am cazut cu java (intentionat scriu asa), am bagat mana in gaz, am tremurat fatza si pa pa…. Prima si singura tranta.
      Nu m’a trantit ktm cu gume de enduro cum a dat aia cu mine.
      Am tot respectu’ pt ce stii/scrii, daca m-as da cu tine as fi super happy, dar aici in tara asta, unde locuiesc, am multe centre de inchirieri care ofera motoare si de relanti si de turatie. Mai am amici in vizita, unii au A-ul altii doar B-ul, problema’i ca-i sperie greutatea forta cu care lanseaza cand baga mana in gaz, crede-ma nu-s votanti psd inteleg ca au mai mult si mai tare decat un logan dar pe 2 roti.
      Mi’e mai comod burgmanu dar vreau vaca mare, grea de incredere, am mai spus, africatwin cu roti de strada egal love.
      Plus ca la cum il vad pe nenea Cetin comod cred ca un t max d’asta nou si mare i-ar face pe plac tare.
      Fraza asta’i pentru Baxt:
      Lu cetin ca sa’i fie bine, are nevoie de una lunga, lata & cardan.
      Ma refeream la un bmw golanilor.
      P.s. sunt curios cat de repede se plictiseste de 1-a jos restu’ sus si tine-o din ambreiaj

  21. #66

    s-a dat aia cu “ia-ti ochelari si labe ca e mai fun”?

  22. #67

    0727scoala – fosti motociclisti, tiberiu troia, google. Vrajitoru si altii. O sa imi multumesti mai tarziu. Cu afectiune.

  23. #68

    Incearca motoskill. Il gasesti pe Facebook.

    super de treaba tipul

  24. #69

    salut Cetin
    e departe de tine, intr-adevar, dar eu am facut la Scoala de Soferi Iancu, in Baneasa.
    costurile le gasesti afisate pe site, nu pun link aici.
    pentru examen, asa cum ti-au spus si antevorbitorii, fa chestionare. Deprinderea cu motocicleta se face in poligon, in cele 30 de ore cate faci, dar cu legislatia e complicat.
    exista si o aplicatie de telefon care te ajuta cu intrebarile si raspunsurile, identice cu cele de examen, cred ca pentru android este play.google.com/store/apps/details?id=com.crtmobile.chestionaredrpciv&hl=ro
    in rest, antevorbitorii mai priceputi decat mine ti-au cam scris tot ce trebuie sa stii.
    succes

  25. #70

    deja te vad pe un american chopper

  26. #71

    Am facut cu nenea asta acum vreo 10 ani, cu care am si ramas prieten: www.facebook.com/stefan.mihai.750
    In 8 ani de moto nici eu n-am avut niciun incident major, spitalizari sau faze d-astea, subscriu la ce a zis Raider.

  27. #72

    AdiMoto, Louis si Ami sunt cam singurele de luat in seama in Bucuresti.
    Eu am facut acum 3 ani de zile la Adi. Mi-a placut ca oamenii de acolo sunt corecti si iti zic daca esti de tabla si e mai bine sa iti cauti alta pasiune.
    Examenele sunt meh, poligonul il faci daca ai un pic de echilibru si nu intri in panica iar la traseu te ajuta si instructorul
    Echipamentul este maxim de important, motorul il alegi dupa suflet.
    Dupa ce termini scoala ma ofer sa iti aduc un cruiser mic (kawa vn800) sa vezi cum stai pe el.
    Pe cat posibil, daca te pot ajuta cu alte sfaturi sau idei, poti apela pe adresa de mail pe care sunt inregistrat.
    Bafta!

  28. #73

    Subscriu la sfaturile amicilor motociclisti.
    In plus vin cu urmatorul sfat: dupa ce faci scoala si iei permisul si motocicleta, te duci frumos si cauti cursuri de pilotaj stradal si de siguranta rutiera (road safety). Cei de la rider-academy.ro organizeaza de cativa ani asemenea cursuri iar eu l-am facut de trei ori pe cel de siguranta rutiera.

    Cursul condenseaza ani de experienta in explicatii usor de inteles si de aplicat.

    Probabil daca as fi facut cursul in timp util as fi evitat un accident urat.

    Bafta si asfalt uscat si bulan exagerat.

  29. #74

    Am facut scoala la Bratovici, dar il recomand tare pe Bomba instructorul cu care lucra atunci. era scumpa scoala, dar am avut ore nelimitate. am facut minim 60. la ce au ajutat? in trafic am scapat de o groaza de probleme pentru ca mi s au explicat in scoala si pentru ca acele cazuri au fost disecate in scoala. ei sunt in poligon la ilioara, este posibil sa ti fie peste mana. rata lor de promovabilitate este de peste 90% – la traseu ca la sala esti pe barba ta 🙂
    succes si te asteptam pe doua roti!

  30. #75

    recomand Louis moto, aveau poligonul in spate la gara Obor. Pretul intre 1500-2000 lei in functie de pachet.