Scris de Adrian S.

De ceva vreme, mai exact de când lucrurile au luat-o razna prin pandemie, mama s-a mutat la țară. Frumos, aer curat, floricele, corcodușe, deh, traiul specific mioriticului mediu rural.

Nu demult, a aflat că, pentru a nu mai bate drum lung către domiciliul din ”bolintin”, pentru a intra în posesia cuponului de pensie, este suficient să-și creeze un cont online pe site-ul casei de pensii.

Drept care, mă roagă mama să intru în vârtejul internetului și să binevoiesc a-i face un cont online, ca să poată avea și dânsa o relație online și cât se poate de cordială și modernizată cu a noastră casă de pensii.

Intru, completez, next, captcha, print, semnează….zic, hai s-o încărcăm semnată, să se săvârșească minunea.

Nu merge așa, păi unde ne credem? Apud instrucțiunile de pe site:

 ”După ce s-a tipărit cererea este obligatorie parcurgerea urmatoarelor etape:


  • se semnează cererea;
    • solicitantul (beneficiarul titular sau, după caz, persoana mandatată) se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie  pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra  contul.”

 

Ah, deci mi-am reamintit, cererile online chiar se depun personal la etajul 2….

Mai răscolesc un pic site-ul, poate – poate mi-a scăpat ceva. Da, chiar așa, cum să nu?

(sursa aici: www.cnpp.ro/ro/web/guest/autentificare)

Io am înțeles că ”e grele” chițibușurile limbii române….băi, nene, dar nimeni pe acolo, prin jur, nu se sesizează că ceva e în neregulă cu, poate, cel mai utilizat ”boton” de pe pagină?

Sigur, vor exista ”heitări” care vor spune: ”Ce vrei mă, la ce te aștepți, nu știi că așa-i la stat?” sau ”Habar n-ai, nu știi că vine din englezescul create account?

Ei bine, nu! Și la privat e la fel! Încercând să-i învăț pe copii de-ale riscurilor din spatele ”onlainbenchingului”, accesez site-ul unei bănci cu cap de leu, să învățăm de la sursă.

Ce credeți că mi-a fost dat să văd? Fix asta!

(aici nu mai am sursă, că au corectat)

Le-am scris, mi-au răspuns, au corectat, mi-au mulțumit, ”deși nu sunt client al băncii”!! (au ținut să menționeze asta într-un mail autodistrus).

Pe mine mă disperă agresivitatea cu care autorii unor astfel de mesaje însoțesc orice răspuns, ceva gen: ” Important e că ai înțeles ce vreau să spun, nu?” Eventual, însoțit de îndemnul ”Nu fii grammar nazi!”

Om mai avea vreo șansă? Altfel, ce-o să crează lumea, când va apăsa pe crează cont?

 

P.S. Inclusiv autocorectul îl scrie cum trebuie….

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.