Anul trecut mi-am luat ștergătoare noi de la reprezentață Ford, pentru că alea vechi, la fel de originale, scârțâiau când parbrizul nu era complet ud. Au mers perfect, inclusiv iarna trecută, după care, normal, nu le-am mai folosit, că nu a plouat deloc.

Ieri însă, pe ploaie, am avut plăcuta surpriză să văd că scârțâie la fel ca celelalte.
Întrebare. Există vreo soluție de muiat lamelele alea, că bănuiesc că se usucă și scorojesc de la căldură.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

96 comentarii Adaugă comentariu

  1. cică se fute cauciucul ăla care le face să alunece şi trebuie inlocuite.

    • vali » cuaie, au costat 210 lei…

    • #3

      Vali, se fute daca e materialu’ prost.
      Pe cele vechi, Bosh aerotwin le-am schimbat dupa 3 ani. In primavara am luat tot Bosch. Si nu, nu scartie dupa canicula de asta vara. Sunt mai scumpe dar nu schimbi 3 seturi pe an.

    • baxter » la ford au un sistem de prindere special, nu pot sa iau de alea din hypermarseu

    • #5

      @Arhi, cam atat au costat si ale mele. Ale tale sunt din cele cu lamela solida sau cu brat?

    • baxter » nu sunt cu brat, doar stergatorul in sine

    • #7

      Pai tu oi fi dat atat ca le-ai cumparat de la Ford. De obicei ce iei de la reprezentante le gasesti cu 30-40% mai ieftin la magazinele de piese auto.

    • #8

      Nu sunt din hipermarket mane. Sunt comandate de pe site de profil. ALea din hypermarseu nici nu incap in discutie.

    • i din alea de hipermarseu cum spui tu, si cu putina indemanare se schimbain 5 minute lamela, eu asa am facut la defunctul megane, unde au sistem “special” de prindere, iar stergatoarele de la ei tot asa vreo 200+ de roni.
      Am rezolvat-o cu 7 lei parca…

    • #10

      Cele originale trebuie sa tina macar 3 ani. Am impresia ca ce cumperi tu de la reprezentanta orin sint deja imbatrinite ori lichidul de geam e problema. Cele noi au un fel de ulei pe ele care le face sa alunece. E posibil ca lichidul de geam care-l folosesti sa fie prea puternic si indeparteaza uleiul respectiv.

  2. ştiu, şi la megane e la fel. 1 pereche la doi ani.

  3. #13

    eu mi-am luat din cora cu 15 lei acum 2 ani… inca nu scartaie… din alea tip lamela, nu ca la vechiile dacii… incearca din alea in loc de originale

  4. Arhi dacă încă mai ai focus 2 îți recomand să cumperi doar lamele de ștergător(Se schimbă f.ușor) așa numitele “refill” dar de la VW 🙂

    Codurile pt. comandă sunt așa :
    1k0 955 429C -> 70 cm
    1k0 955 429B -> 65 cm

    Unul e mai lung decât altul și o să tb să le ajustezi(tai) la dimensiune să se potrivească cu lamelele vechi. Plug&play.

    Prețul este derizoriu 100 max amândouă și sunt foarte bune. Eu sunt la al 2 lea set în 5 ani deci îți imaginezi.

  5. #20

    Mie imi scartaiau la Opel unele noi, luate de 1 an. Ma gandeam sa le schimb cu alea vechi din 2006, dar pana la urma au rezolvat baietii intunecati, le-au furat pe alea scartaitoare. Acum le-am pus pe alea din 2006 de nevoie. Alea nu scartaie.

  6. #21

    Procedezi asa :

    1. Demontezi stergatoarele
    2. Le dai cu silicon de bord sau ulei de copii/plaja .
    3. Astepti sa intre in materialul lamei stergatorului . Repeti operatia de 2- 3 ori pana ce cauciucul nu mai absoarbe .
    4. Stergi bine excesul.
    5. Montezi la loc .

    In cest fel mai castigi aprox . 6 luni de “`liniste “ .
    ATENTIE . Daca faci operatia pe loc , vei avea surprize la prima ploaie … :)))

    • #22

      Asa cum zici e posibil ca, ele fiind gresate, o lunga perioada cand stergi sa iti ramana parbrizul ca tigaia in care ai prajit cartofi. E cel mai enervant lucru sa ai parbrizul cu urme de ulei. Poate scapi de scartait dar nu recomand metoda asta.

    • #23

      Intr-un manual de la o masina pe care am avut-o candva, in tinerete, scria cam asa:

      “ATENTIE!!! Nu dati cu silicon pe parbriz, pentru ca NU EXISTA NICIO METODA de a-l indeparta.”

  7. eu am remarcat la un stergator care scartaia ca numai capatul lui sacada pe parbriz, stergand in salturi. curbat capatul cu pricina in sus, putin (e din ala tip lamela, nu tipul vechi) si lasat sa revina in pozitia normala. works like a charm, si sterge cum trebuie.

  8. #25

    Inmuiat sau muiat =)) ?

  9. Bosch aerotwin (www.bosch.com.ro/products/car_equip/products/wipers_a.htm) pentru opel astra – am dat cam 180 lei pe ele si au 2 ani si inca sterg decent si nu scartie
    La primavara le voie schimba. Daca vrei iti poti aduce la preturi decente.

  10. #28

    Una dintre explicatii poate fi urmatoarea(mi s-a intamplat mie): Daca vreun nervos ti-a ridicat stergatoarele in parcare ca i-ai luat locul si a tras prea tare de ele, e posibil sa le fi indoit bratele sau sa le fi torsionat. E suficient si 2 mm pt ca sa iti scartaie sau sa nu mai stearga bine…li se mofica unghiul pe care il fac cu parbrizul. verifica si asta…le poti schimba bratele intre ele si sa vezi daca mai scartaie

  11. Mergi la orice magazin de piese auto si ceri codurile astea de stergatoare Champion:
    EU43/C01 si EU65/C01. Ar trebui sa fie maxim 100 de lei ambele.

  12. #30

    [morpheus] What if I tell you ca nu stergatoarele sunt de vina ?

  13. #31

    eu mi-am luat pt mondeo ceva de genul, de pe ebay: www.ebay.co.uk/itm/330680416694

  14. #32

    Soluție de muiat? Vaaiii dar ce urat vorbesti…!

  15. Schimbi masina/producatorul si problema e rezolvata. Doar pe Logan am mai avut palcerea pe care o descrii. La celelalte masini cu care am mers n-am mai avut astfel de probleme.

  16. #34

    in plm cu bratele voastre! de scos o mana pe geam nu . gura ma-si de treaba!

  17. Arhi, faci aceeași prostie care o făceam și eu: luam ștergătoare scumpe în ideea că mă vor ține mult. Acum fac altfel: cumpăr ștergătoare flatblade ieftine (mai nou se fac și în România) și le schimb în fiecare toamnă.

    • #36

      Gabriel Baciu » eu am alt sistem de prindere decat stergatoarele normale

    • Nu se poate să nu găsești ceva pe măsură iar dacă nu găsești aplică metoda românească: o legi cu sârmă. 🙂 Acuma serios: se găsesc ștergătoare în comerț care au mai multe sisteme de prindere încorporate. Caută în supermarket-uri. E posibil să iei țeapă prima dată, eu așa am pățit, dar acum sunt la al patrulea set de ștergătoare fatblade made in Romania care m-au ținut cam un an.

    • #38

      Gabriel Baciu » le stiu pe toate. astea au o forma deosebita, inclusiv un tzasti care iese in lateral si sunt diferite ca marime intre ele

    • ARHI >> maestre, cum zici tu dar eu am un prieten cu Ford si a gasit stergatoare aftermarket. In alta ordine de idei: fain e sa fii blogger cateodata. Uite cate sfaturi ai primit!

    • #40

      Gabriel Baciu » intreaba-l de unde le-a luat, ca sunt exagerat de interesat. faza e ca nu toate fordurile au sistemul asta, ca asa m-am pacalit si eu si am dat 150 lei prin sibiu, dupa care am plecat acasa si le-am aruncat.

    • Am intrebat: din Dedeman si din Carrefour. Se vand la bucata, nu perechi, deci nu vei avea nici o problema daca ala de dreapta e mai mic. El are un Ford Focus. Pe mine ma enerveaza ca la al meu Peugeot 206 nu gasesc stergator pentru luneta iar la reprezentanta nu exista decat Valeo si are un pret de parca ar fi decorat cu cristale Swarovski.

    • #42

      Gabriel Baciu » dude, nevasta-mea jobeaza intr-un lant de genul. toate au sisteme de prindere clasice, cu cacatul ala central care intra prin apasare. nu au modelul asta

    • ARHI >> ar trebui sa fii mandru: ai o masina rarisima. Da’ vezi ca in ambalaj, langa stergatoare, gasesti niste sisteme de prindere adiacente. Trebuie sa se potriveasca. Uita-te pe ambalaj pentru ca unii producatori scriu modelul si anul de fabricatiei al masinii careia i se potriveste.

    • #44

      Gabriel Baciu » dude, discutia e inutila, las-o asa.

    • #45

      Arhi, eu mi-am luat pt ford din metro. Au sisteme de prindere pt x modele, inclusiv ford. vreo 30 lei/buc.

      PS: mie au inceput sa-mi scartaie de la lichidul folosit, ceva anti depunere de muste. Dupa ce am schimbat lichidul, merg ca unse.

    • #46

      Ariel » sa traiesti:)

  18. Unge-le cu aloe vera, sa faca tenul pufos.

  19. dracu ba, dati miliarde pe stergatoare… dati 15 lei pe unele d-alea duble, noname.
    va tin o iarna intreaga faro probleme.
    deci in loc sa dati 200 ron din 2 in 2 ani, mai bine dati cei 30 de lei si gata 2 ani merg fara probleme, 2 perechi. si fara scartaieli

  20. #50

    nu se-nmoai cauciucul cu nimic. trebe altele clar. incearca Bosch ( poti lua doar cauciul, e mai ieftin, dar tre sa stii sa-l pui ) Valeo sau Champion.
    ca sa te tina mai mult cauta o solutie de tratat parbrizul ( e una foarte buna de la PPG, costa 30 de lei, tratezi parbrizul si fuge apa de pe el in caz de ploaie; in felul asta folosesti mai putin strergatoarele, iar atunci cand le folosesti aluneca mult mai bine; efectul pe parbriz tine intre 3 si 6 luni – la mine a tinut cam7 )

  21. #55

    valeo anyone? cu tot cu sisteme de prindere

    • #56

      Claudiu » ce e aia?

    • #57

      valeo e atunci nu-ti mai merg stergatoarele si nu mai vezi nimic.
      si scoti mana pe geam, dai cu palma si urli-n gura mare : valeu, valeo, valeu

    • #58

      stergatoare Valeo. de la magazinele de piese auto. parca veneau cu tot cu sistem de prindere.

  22. #59

    Peste tot in lume dealeri sunt super scumpi dar astia ai tai cu Ford sunt exagerati. Iti recomand Bosch Evolution sau Rain-X , iar solutia pentru parbriz Rain-X Glass Treatment Trigger

  23. cea mai buna solutie pt parbriz e sa-i montezi naibii o umbrela pe el, sa nu-l mai ploua. problem solved

  24. #61

    @ ubercool, da-o-n mortii ma-sii de treaba

  25. gata, ti-am rezolvat problema…
    uite, sa nu zici ca nu-s baiat de comitet, am inventat ceva revolutionar pt ArhiMobil.

    spanac.eu/am.png

    daca e buna ideea, ma duc s-o patentez…
    sau s-o inciocanesc

  26. Ma bag si eu in seama.
    Odata, de mult, se gaseau stergatoare din silicon. Erau dumnezeiesti.
    Acum nu mai gasesc decat grafitate. Alea grafitate scartaie.

    Stie cinevea unde se gasesc stergatoare DIN silicon? (nu siliconate).

  27. Solutia e simpla… cat timp nu le folosesti la bagi la murat :)) … Asta e… alti 210 lei din buzunar pentru unele noi.

    • #68

      Tim » cum adica la murat, exista vreo solutie de tinut stergatoarele? 🙂

  28. Daca ai stergatoare Aero cumperi de la orice magazin de piese auto doar lamele impreuna cu capacelel si le inlocuiesti pe cele vechi.

    Ai aici un DIY forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=54&t=9758&hilit=stergatoare

  29. Nu stiu… solutii? Hm… cat timp sunt garantate de producator trebuie sa ai in minte cand cumperi asa ceva… nu?

  30. #72

    Corect se spune – ,,îmi scârţâiesc ştergătoarele”.

    Hai, baft avelo delo!

  31. #73

    M-am apucat să învâţ limba romales. Estimez că în două luni o să cardesc perfect în limba romales :))

    Hai tetrailes!! Me jau te hau !

    • #74

      cum se spune in ‘romales’ = “sunt dus cu capul” ?
      sau ” ma canta la acordeon eu. eu canta si …stiu sa citesc”

  32. #75

    trebuie sa-ti iei stergatoare bune, cel putin triple.
    cu 5 lame am auzit ca e perfect. mai sunt si cu 9. la comanda
    eu as inventa un sistem care prevede o miscare revolutionara a parbrizului pe timp de ploaie.
    parbrizul sa coste cat masina si sistemul cat 6 masini. si uite asa s-a rezolvat probliema.
    sau tu arhi, ca tot ai vazut-o pe aia de la Asia, o angajezi ca lopatareasa/maturareanca pe capota. cine pula mea mai are o femeie pe capota sa-i stearga geamul? eh?

  33. Problema similara am cu placutele de frana, fluiera al dracului ..am zis ca fluiera de noi, dar se pare ca nu, altii mi-au spus ca o fi vorba de produs facut pe vapor,…desi pretul nu e de genul….
    Pana la urma atat la stergatoare cat si la placute in cazul meu e vorba de material prost.

    • Plăcuțele de frână scârțâie datorită noilor standarde de fabricare ce au eliminat nu știu ce din compoziția lor (parcă de azbest e vorba) pe motiv că nu era ecologic și mai era și cancerigen. Cele mai scumpe nu scârțâie.

    • Nu au fost deloc ieftine, insa problema a aparut pe cand eram departe de locatia mea astfel ca am facut interventia in primul service care avea pe stoc ceea ce aveam nevoie.

  34. #79

    tu vrei sa-ti iei una peste parbriz(uri)?

  35. #80

    vezi ca se fute cauciucul ala si din cauza minunatelor solutii de spalat geamul.

  36. #81

    ia-ti alta masina 😀

  37. #83

    Ai primit mai sus doua sfaturi sa iei lamele de VW. Eu zic sa incerci, iti ia cam 10-15 min sa le schimbi. Din care 10 minute e scoaterea capacelului ala cu sigla Ford. Daca ai un patent de-ala cu varf ascutit prinzi capacelul pe lungime si tragi incet, iese sigur.

    Set-urile de VW vin si cu capacele noi, daca strici vreunul din ele, doar ca nu au sigla Ford, sunt negre.

    Alternativele sunt doua: lamele aftermarket care te tin cum ai norocul sau stergatoare noi.

    • #84

      Radu » si de unde iau alea?

    • #85

      Eu le-am luat de la un dealer VW, ca sa fiu sigur ca le au pe stoc. Chiar daca nu le au, maxim 2 zile dureaza sa le aduca. Dai un telefon, le comanda si mergi dupa ele.

      Poti sa le zici la telefon si pentru ce iti trebuie, ca ai nevoie de unul normal si unul mai lung, de 70cm. Pe clubford cred ca sunt si codurile de piese.

      Sau poti incerca la magazine de piese auto, numai sa aiba originale, nu de-altele.

      Sper ca am dat bine click sa raspund/

  38. #86

    sfat practic, la pompa cand pui benzina uzi o carpa cu benzina apoi stergi stergatoarele cu carpa aia cu benzina pe ea , le stergi bine.
    pana la urmatoarea data cand pui benzina o sa iti mearga foarte bine stergatoarele, incerarca.

  39. Incearca in primul rand sa rasucesti un pic bratele (sa le torsionezi) astfel incat sa nu-ti mai ia lamela in raspar. La fiecare cursa dus intors, lamela trebuie sa fie in urma bratului, adica sa o traga dupa el, nu sa o impinga ca pe o rascheta. Vezi in ce sens scartaie si rasuceste un pic invers. Merge cu un patent. Daca ti-e frica sa lasi urme, poti pune o carpa sau o hartie infasurata de cateva ori.
    Nu exagera cu torsionarea, ca o sa-ti scartaie la cursa inversa. Gaseste si tu o pozitie de mijloc.

  40. #88

    trebuie luate stergatoare cu grafit. se vede pe ele ca au grafit. se cunoaste o pelicula pe jumatate din lama. cele bosch au. poate mai sunt si altele. o pereche de bosch fara parti metalice(adica la fel ca cele de pe w si 4 inele) sunt undeva la 120 de lei. preturile pot varia in functie de lungime.

  41. La fel e si la opel,am cumparat de la reprezentanta si la fel imi fac si mie , e posibil sa fie mai bune cele din bazar :))

  42. #90

    cele mai bune sunt alea lamele cu 15 lei/bucata din orice supermarket dar neaparat lichidul de parbriz sa fie bun( din ala la punga, efix parca, in jur de 20lei/5litri)

  43. Ma ajutati si pe mine – desi m-am trezit mai tarziu asa.

    Am un BMW E46 de 6 ani caruia tot asa ii scartaie stergatoarele. Sincera sa fiu nu stiu ce sistem de prindere am, ca nu le-am desfacut niciodata.
    Stie cineva sa-mi zica daca eu as gasi eventual stergatoare compatibile in supermakerturi ca sa nu dau pretul cerut de reprezentanta?

    Merci

    • #92

      Emi » gasesti in magazinele din targul vitan, trebuie doar sa stii seria de la motor

  44. Bosch nene. Am luat o pereche de Bosch acu’ 3 ani din Budapeste și toamna trecută altele de la un Petrom de pe Nicolae Grigorescu. Țin de n-au treabă.
    Am folosit și Valeo dar nu-s la fel de bunuțe. Ah, și să mă f.t în AeroTwin, alea au început să scârțâie la ~3 luni. Alea clasice sunt “the shit”.

    • #94

      Meekuu » nu fac diferenta intre aero twin si celelalte. care e shpilul?

    • AeroTwin sunt alea cu tot corpul integral din plastic și forma aia curbată maxim (personal suspectez o încercare de-a forța utilizatorul să nu schimbe doar lamelele de stergător ).

  45. #96

    In caz ca nu ti-ai luat deja:

    www.ford.ro/Promotii/FordMeniuSpecialToamna

    Daca nu vrei sa iei cu 60 de lei, vezi ca e promotie 85 de lei Ford de la mama lor.

    Sper sa nu fie stelute si conditii ascunse sa le poti lua la pretul asta.