Încerc să scriu acest articol evitând sintagma aceea binecunoscută, cu care fac spam toți newbeeșii în domeniu care își fac un site și gata, primele articole sunt despre cum să faci trafic, cum să ai comentarii sau cum să faci finanțe. Pentru că e o idee care nu vreau să ajungă în derizoriu și să se piardă în avalanșa de mizerii cu care este umplut internetul.
Am impresia că s-a dat recent pe tv ceva emisiune despre situri personale, pentru că, după multă vreme, au reînceput mailurile în care sunt rugat respectuos să explic cum reușesc eu să mă finanțez din scris, care sunt metodele, contactele etc. Și mai haioase sunt cele în care mi se explică faptul că e un site făcut pe genunchi, nu prea are conținut, dar dacă va face bani, cerurile se vor rupe de content de calitate, pentru blagoslovit userul.
Copii, nu o să faceți bani. Vă spun cu sinceritate și fără nici o jenă. Și nu pentru că nu munciți. Poate chiar ați munci, dacă vi s-ar da ocazia. Sau poate chiar scrieți bine. Doar că nu aveți exemple pozitive.
Eroii voștri de azi, pe care îi luați exemplu când vă gândiți să faceți…finanțe, sunt niște răgălii de pișcotari. Sunt aurași fără talent la scris, sunt raluxe ieftine, care azi sunt uscate între picioare și folosesc creme cu acid hialuronic iar mâine schimbă becuri fără bon la ikea. Sunt ciubotari care din 10 articole pe prima pagină, 9 sunt despre cât de bune sunt 9 produse diferite (pardon, erau, între timp oamenii s-au lămurit cât de valoros este). Sunt fomiștii adunați de blogal, cei care se bat pentru un tricou sau o cană bitdefender (nu începeți cu chinezu, mi-e amic, are un model de business pe care îl face perfect, e treaba lui). Sunt idioți congenital ca haotik. Sunt floreacristieni sau cristianflorii, nici ei nu stiu exact sau in ce sunt specialisti. Sunt dascalesti, care ar pleca moka prin lume, pe banii altora, daca ar gasi suficienti fraieri să marce banul. Sunt baieti de piatra neamt sau vedete gen piticu, care au zis că dacă se învârt în jurul vedetelor, vedetismul se va răsfrânge și asupra lor. Hipsteri bunești, care nu au nici ce mai mică atracție spre scris. Păsărici inepte autotintitulate prințese. andreestane pricepute la iaurt, mașini și mănuși de box. sorinruși specialiști în turism, it sau avioane, nu contează. Și mulți alții.
O întreagă floră și faună.
Și știți care e problema? Că tot ce vedeți la ei e imagine. Ei NU fac bani din acest exhibitionism mediatic. Ei doar se afișează la evenimente, ingurgitează 3 chiftele, testează niște mașini/cravate/tigai și aruncă 3 cuvinte stupide pe un wordpress, lăudându-se cu oamenii pe care îi cunosc. Și atât. Nu se întrețin din scris și nici nu își imaginează cum ar putea să se întâmple asta.
Prin urmare, modelele voastre sunt greșite. Nu, nu veți face nimic cu siturile voastre. Pentru că, privind la ipochimenii de mai sus, aveți impresia că lucrurile sunt simple, sunt ușoare, finanțele apar ca ciupercile pe curul unei moldovence transhumate. Ce mare lucru să scrii niște articolașe ușoare așa, de pe net?
Greșit. Știți câte articole are Vali Petcu, până la momentul la care scriu acest articol? 18 025. Optsprezece mii douăzeci și cinci de articole. Un singur om, pe un singur site. Da, știu, mare căcat, câteva cuvinte. Voi nu sunteți în stare să aveți idei pentru 5 articole într-o săptămână, darămite pentru 5-10 articole pe zi. Desigur, mental vă simțiți superiori, e un urât netalentat, care a avut noroc.
Normal, munca unui cismaru, care face și job și scrie și crește în trafic nu e un model. Omul muncește. Cine e atât de prost să muncească? Unul ca baciu, care a investit în aparatură pentru modelul său de blogging cât nu a investit o companie de nivel mediu. sau o bogdană, care scrie, muncește și are grijă de 3 copii, totul simultan. Ori un eftimie, care scrie de la un nivel de cultură care îi permite să ia în balon orice și pe oricine. Sau un nwradu, care când face un test de produs, scrie un text de 100 000 de cuvinte, cu poze, filme și argumente, lucruri pe care jurnaliștii de pe nișa sa nici măcar nu le-au inventat încă. Da, oamenii ăștia nu sunt exemple. Pentru că ei muncesc, pentru că nu se duc la toate mizeriile de evenimente, nu se pupă bot în bot cu toate specialistele social media și, în general, nu fac nimic din ceea ce vă atrage pe voi.
De aceea strădaniile voastre sunt în van.
Știu, sunt un hater. Ca voi, dragii mei, în fiecare an sunt mii. Cei care umplu de gunoi spațiul online, văd că e degeaba și nu au nici un rezultat, se declară scârbiți și se retrag în glorie. Unii vor mai apuca să fie bloggeri acreditați pe undeva sau vor înghesui tone de linkuri de spam în comentariile de la mine sau de la zoso, juisând la oamenii care dau click pe ele și neînțelegând de ce nimeni nu se reîntoarce să le citească elucrubrațiile, nerealizand că noi anumit le permitem asta, ca să se îngroape singuri.
Vreți să trăiți din scris?
Puneți dracului mâna și munciți. Citiți și scrieți. Și aveți răbdare ani, așa cum au avut răbdare și alții.
Nu aveți răbdare?
Păcat, o să vărs o lacrimă.
NOU
Dă să te pup! Așa ceva trebuia spus de mult!
Generația asta de clickuitori (sau, mai rău, double-click-uitori) au auzit ei la Esca la știri că se poate face bani din blog. Prin natura meseriei mele, am întâlnit foarte des această specie de doritori de blog. Eu fac saituri. Multe. Iar când spun multe spun mii. Credeți-mă, mie, eu mie, n-am fost în stare să-mi fac un blog. Pentru motivele frumos enumerate mai sus și pentru că munca mea e alta. Nu ai cum să fii bloagher fără să ȘTII să scrii. Citește, copile dragă, citește mult, citește înainte să visezi că Google Adwords o să-ți trimită cec-uri de $4000 pe lună, citește până îți obosesc ochii, citește până ajungi să deosebești stiluri și genuri literare, citește și învață ce e aia muncă de blog, pentru că altfel, blogul tău e ca ultima fisă băgată într-un tonomat defect: nici șansă n-o să-ți dea, nici tu n-o să înțelegi de ce nu ai obținut nimic.
NOU
Cata lumea iti da minus ca ii trimiti la citit. Imi pun multe semne de intrebare.
NOU
Dupa parerea mea, pentru a avea un blog de succes trebuie sa fii bun pe o anumita nisa, esti un mecanic bun, te apuci si scrii despre masini si probleme-rezolvarile lor. Mi se par penibili astia care se plictisesc si se gandesc sa devina mari filozofi ai www-ului.
NOU
cred ca arhi trebuie sa bage si buton de “vreau dau un vot negativ ca nu inteleg textul sau asa m-a palit pe mine acum”. altfel nu imi explic de ce cineva, in afara de faptul ca citeste un post simplu si la obiect, poate da vot negativ.
NOU
@biaggio, n-ai cum să devii un bun cioplitor de cuvinte dacă nu citești.
@Nelu de la 3, exact! Nu trebuie neapărat să fii filosof, citesc și bloguri tehnice de mecanici care sunt chiar adorabile în comparație cu frecangeala asta semi-comercială de gospodine (inclusiv masculine) care între două pauze de țigară inventează un subiect despre apa de la robinet.
NOU
Oare chiar si la cei care traiesc azi din scris (nu ma refer la JK Rowling) viitorul suna bine?
NOU
Auzi, si nici ebookurile alea “Cum sa…” nu functioneaza?
Nici cursurile de mastu…motivare, cu speakeri, cu breakfast, cu coffee break?
NOU
Cand vei varsa o lacrima, fa-o in locul potrivit: Spitalul Victor Babes!
NOU
Stiu ca nu ai vrut dar ti-a iesit tare prost ce ai scris: spital, lacrimi…
NOU
“Intimplator”, Spitalul Dr. V. Babes are si sectie pentru cei cu infectie HIV. Atit adulti, cit si copii. Asa ca mai ginditi-va cind va apucati sa scrieti.
NOU
Suna foarte ciudat titlul articolului, e ca un fel de cum sa faci gat adanc
NOU
baietii de piatra neamt sunt cumva turisti?
NOU
se vede cât te-ai enervat când ai scris postul ăsta; parcă am asistat la o melodie Rammstein, care începe uşor şi când ajunge la refren, rupe tot; ai elucubrat atât de tare încât ai ajuns, de nervi, să vorbeşti de elucrubraţii în loc de elucubraţii.
NOU
Daca imi fac maine blog, in cat timp ajung la un milion de dolari?
NOU
ieri
NOU
Daca-ti faci unu’ in care sa-ti vinzi c-un dolarel fiecare comentariu la care-am ras eu p-aci, cam pe poimaine dupa-masa,asa, ne saluti de la Miami Beach, de langa niscaiva brazilience.
NOU
17500 ani!
NOU
@nea_zapada – hai sa facem asa, daca trec de 100 de plusuri pun mana si fac blogul asa cum zici si intr-un an iau un sfert din traficul seniorului. Deal?
NOU
iar eu te pun in blogroll daca ajungi la articolul 100:)
NOU
@arhi – nu ar trebui sa fie asa greu sa copiez 100 de articole din alea 18000, ca la el unele sunt scurte 🙂
NOU
Acu` vad ca s-au mai domolit cu sperantele la bani din blogging.
Spera macar la cateva sute de cititoare casnice care sa se umezeasca la citirea articolelor pline de romantism.
Modele de urmat: Radu F Constantinescu, Otrava.
NOU
Ideea ii ca trebuie sa realizezi care-ti sunt limitarile.
Am cochetat si eu pe vremuri cu ideea de blog ( bronetblog.blogspot.ro/ ) dar pur si simplu nu-i de mine. Da, daca-ti dedici tot timpul pentru asta poti sa-ti aduni cititorii la un loc iar “sponsorii” apar pentru ca reclama ii sufletul comertului si toti fac tot ce pot ca sa apara in fata ochilor tai, a consumatorului.
Important este ca ceea ce faci sa faci din placere, nu pentru ca la un moment dat o sa faci bani din acel ceva.
“Build it and they will come” 🙂
NOU
Sper ca atunci cand o sa ne intalnim toti in decembrie sa nu ne certi ca in articolul asta.
NOU
Unde ne intalnim?!
NOU
@Roxana, asta suna gen “la mine sau la tine” :))
NOU
Roxana, uite linkul www.arhiblog.ro/publicam-ultima-vreme/
NOU
Domident – oriunde!
NOU
Ursii sunt bineveniti ?
NOU
Unii scriu pt că le place și știu să scrie, alții vor doar banii care par ușor de făcut din fața unei tastaturi .
NOU
Aș mai recomanda ceva tinerilor antreprenori: citiți domnilor, cărți pe hârtie. Multe.
NOU
De preferat asi de trefla.
NOU
Da’ cu ăia de pică ce ai??
Căci se ştie… Nimica nu bate o mână bună, de pică!
🙂
NOU
Scrieţi, băieţi, orice, numai scrieţi!
NOU
Dragi tovarasi stahanovisti,nu uitati deviza noastra:Prin cantitate se ajunge la calitate!!!
NOU
@pretender
Pacat ca nu stiu cat de multi au habar de la cine si in ce context e citatul dat de tine.
NOU
nea mitică de la ligă? :))))
NOU
cum se fac bani din scris: “mami, trimite mi niște bani! “.
NOU
Eroul meu e mai bun decat eroii vostri: propinatiu.ro/lista-lui-propinatiu
NOU
Da, bine punctat… daca vrem bani atunci sa mergem la munca, zic. Asta cu scrisul nu e pentru toata lumea, asta depinde ce ai degand sa faci cu bucata ta de blog si timp.
NOU
Chiar, Jerome face bani cu Arhibet?
Am vazut ca e plin internetul de cautatori de ponturi. Chiar si la ale mele 2-3 articole despre previziuni la Loto isi sparg capetele zeci de cautatori/zi.
NOU
Dacă nu scrii nimic despre horoscop și dicționarul de vise, n-ai făcut nimic…
A avut nevastă-mea o prostie de-asta și-am primit un mesaj: “Am visat o pasăre cu aripi roșii care mă abuza erotic. Ce înseamnă?”
NOU
:))))
Mi-ajunge cat trolez pe aici.
NOU
Unul care munceste pe rupte pt blogul sau, nu.cred ca e atat de idiot incat sa isi ia drept exemplu pe raluxa sau mai stiu eu cine. Deasemenea nici in randul vostru, aia din varf, nu sunt intotdeauna super bloggeri. La Nebuloasa nu mai intru veci de veci, numai advertoriale. Bravo ei ca stie sa (se) vanda. Manafu, la fel, taraba nu site. Dar ei joaca deja in alta liga cu alt target.
Revenind la voi, cred ca un om cu putina minte(Aniela &co. sunt exclusi), ar sti ca modele pentru succes sunteti tu si Zoso. Cum ati reusit, nu stiu, nu ma intereseaza. Dar ati reusit. Ca e continut de calitate sau nu, asta e fix pix, conteaza ca oameni vin din nou si din nou atrasi de cuvintele voastre. Nu, nu e pupincurism, nu ma cunosti si nu te cunosc, deci nu am nimic de castigat. Doar expun o parere.
NOU
Intr-o vreme, acu cativa ani visam la un blog de ala unde sa scriu orice si aproape oricum numa sa iasa banu. Nu m-a prins genu si m-am liniștit frumușel. Momentan îmi mai tin platforma doar dintr-o veche pasiune si din cand in cand (săptămânal) mai am pofta de scris. Mi-am dat seama pe pielea mea ca e de lucru serios si constant daca vrei sa câștigi sa-ti faci un nume. E foarte important si pe cine urmărești ca sa înțelegi putin dar sigur cum si cu ce se mănâncă un blogging bun.
NOU
Aa, da, mai e ceva: nu stiu daca e din cauza ca rezonez eu mai bine cu blogul tau , dar din alea 18025 de articole ale lui Zoso, jumatate sunt reprezentate printr-un titlu si o fraza, hai maxim doua. Si poze cu gagici. Repet, niciodata nu mi-a placut de Zoso ca blogger evident in asa fel incat sa il citesc cu abnegatie, ci doar ocazional, asa ca parerea mea valoreaza pentru voi fix zero, banuiesc.
NOU
La Zoso intra doar aia care nu stiu folosi Google.
NOU
Sunt doua modele diferite:
-arhi scrie frumos, cu fraze legate si un text complet, la final pleci de pe site cu opinia unui om despre ceva;
-zoso iti arunca 1 idee max 2 intr-un text, iti da link la cateva articole de unde sa iti extragi un context, si te lasa sa rumegi;
NOU
iar sugi pula, moromete. iar și iar.
NOU
Bine zis, chiar am cautat la commenturi sa vad daca a zis cineva de treaba asta.
Unele articole de la zoso sunt interesante, dar sa-l ridici in slavi ca a scris milioane de “articole”…Sigur alea sunt articole? Cele cu fete? Ca pare un fel de cancan dar cu fete din afara.
NOU
Gigi, sa nu ma intelegi gresit te rog, nu vreau sa para ca-l ridic in slavi pe Zoso, dar a spune multe cu cuvinte putine, a pune intrebari cheie, nu e chiar atat de simplu. Nimeni nu are timp si nici chef sa citeasca kilometri de aberatie. Inclusiv atunci cand trimiti un email unui manager, ideea e cum dracu formulezi in cateva randuri concluzia pe care vrei s-o transmiti (din tonele de informatii ow care le ai in cap) fara sa-l faci sa se piarda pe drum si fara sa-l faci sa te cheme la o discutie sa te intrebe “ce pula mea ai vrut sa zici acolo ca n-am inteles nimic”. A, si fara sa se repete de 100 de ori, asa cum m-am repetat eu in comentariul asta.
Dupa cum vezi, nici eu nu stiu sa rezum, altfel comentariul meu ar fi trebuit sa fie o simpla intrebare: “Ti-ar placea un articol de vreo 20 de pagini in care dupa primele 2 minute de citit sa nu iti mai amintesti ideea principala?”
NOU
@vali, eu nu știu ce face morom3t3, cert e că eu nu pot citi pe la tine. Mă informez de la tine, iau substanțial mai multe idei decât de pe alte bloguri, dar nu pot deveni cititor de blog la tine. Nu te supăra, o zic cu oarece strângere de inimă pen’că era o vreme când chiar scriai.
NOU
n-are a face cu ce scriu eu, era o reamintire a activitătii lui principale.
NOU
Eu scriu de 4 ani. Ma vindeam pe o chiftea ca mi se parea ok. Mai ales ca eram jobless. Acum am renuntat la asta. Acum scriu ca vreau, ca-mi place si caut subiecte bune.
Faptul ca merg la cateva evenimente unde poate pot invata ceva ma ajuta. Si da, conform spuselor lui Zoso, eu sunt om cu blog, nu blogger. Asta pentru ca am si un job fulltime din care imi castig painea.
Articolul asta e de ajutor pt cei ce viseaza la bani cu nemiluita. Not gonna happen.
NOU
La mulţi ani, pentru ieri Kathy…
🙂
NOU
Raluxe si criserbi:))
NOU
La-i uitat pe Blogatu, omul care face advertorial si la pixul cumparat ieri.
E multa munca si daruire sa ajungi sa traiesti din scris. Eu ma multumesc ca imi platesc hostul, mai imi cumpar 1-2 chestii de pe net, in rest banii ii iau de la angajator iar scrisul e pentru mine.
Ps: da a dat la pro tv si clasa anumiti bloggeri pe locul 1 dupa un top zelist.
NOU
Aoleu, Blogatule, daca insumez premiile pe care ai sa mi le dai, iese de un Intergalactic Note4.
Sa imi dai premiul, auzisi!
NOU
Dap. “La” uitat!
NOU
L-am uitat , se mai intampla.
NOU
Tot caut lacrima aia pe care o verşi, dar nu o găsesc nicicum…
NOU
nwradu o stirca rau cu articolele de publicitate de pe blog, face articol pentru o farfurie de mancare primita de la nu stiu ce delivery, in conditiile in care aia i-o trimit special pentru articolul acela, asa ca toate-s bune si frumoase prin ciorbele alea.
NOU
iar zoso e un fel de mircea badea, nu poti avea o parere contrara lui ca imediat ti se spune ca esti idiot. eu nu l-am mai urmarit de cel putin un an din aceasta cauza, ma saturasem sa-i citesc replicile inteligente.
NOU
nwradu face articole de food. si parerea lui e reala.
NOU
corect, e foarte ok sa le faca, dar unde e obiectivitatea daca firma de delivery stie de dinainte ca acea mancare va primi un articolpe blogul lui? adica, prost sa fii ca sa ii trimiti chiftele arse si ciorba de saptamana trecuta, nu?
NOU
Hahaha, Poze reale, pareri reale, comentarii reale…
NOU
eu am mers pe cateva dintre recomandarile lui si au fost bune, sunt convins ca primeste tot felul de propuneri si de la dubiosenii si nu le da curs tocmai pentru a nu se asocia cu cine nu trebuie.
NOU
nu vreau sa se inteleaga gresit, 90% din articole pe food sunt obiective. dar ii place sa mai tranteasca din cand in cand cate o balega d-asta care nu-si are rostul.
oricum, radu e un tip cu foarte mult bun simt pentru cititorii lui si cred ca si in viata reala e la fel
NOU
@deplictis de fiecare data cand ajung in Bucuresti incerc un restaurant/local recomandat de Radu.
Si peste tot unde am mers a fost cum a spus, nu cred ca recomanda ceva ce este prost. Chiar daca nu ii trimit ciorba de saptamana trecuta, sunt mai mult ca sigur ca se documenteaza putin despre localul respectiv inainte de a publica un articol, iar daca ceva e nu e in regula anunta.
NOU
OK mă mag și eu cu o întrebare. De ce te inflamează atât de mult subiectul? Adică, să fim serioși, fără urmă de pupincurism, nu te compari nici 1% cu toți cei pe care i-ai enumerat, dar dintotdeauna ai avut o ură profundă pentru toți. Sincer îmi vine greu să cred că atitudinea asta e pur și simplu din solidaritate pentru spațiul online care dă de căcat și reclamă peste tot pe unde merge din cauza lor.
Trecând peste asta, aș vrea să-ți spun ceea ce i-am zis și unuia dintre profii mei la facultate la un moment dat, vorbind despre tine. Blogul tău e făcut în proporție de 70% (aș fi fost tentată să pun mai mult, dar ai tot creditul pentru platforma în sine, munca și timpul depus la construcție) din comunitate. Zic asta fiindcă ai punctat aici că nu oricui i-ar veni 5 idei pe zi care să genereze discuții. Îmi permit să-ți spun că greșești. Idei am avea cu toții. Dacă m-aș pune să fac câte 5-6 posturi pe zi pe un blog despre subiecte random (găsești, cred că știi că găsești), nu generez nici măcar trei vizualizări pe articol, nu mai vorbim de click-uri și feedback. Aceleași articole publicate de mine nu vor avea niciodată același buzz pe care-l faci tu cu trei fraze. Îmi permit să spun că am citit bloguri net superioare în ceea ce privește calitatea articolelor, pe care nu le citește nici dracu’.
Ăsta e meritul tău, evident. Pentru că ți-ai construit o comunitate. Și nu orice fel de comunitate, ci una interactivă. La zoso, de pildă, care face și el sute de comentarii zilnic, nu văd același zvâc ca aici. Da, este trafic, dar multe articole sunt urmate de un cârnat de feedback și de oameni care-și spun părerile fără să interacționeze neam unii între alții. De-aia mi se pare că îl depășești mult pe zoso. Și nu fiindcă v-ați deosebi prin stil, ci pur și simplu fiindcă ați atras alt gen de oameni. Majoritatea oamenilor care vă citesc pe amândoi, te preferă pe tine, și-s mult mai activi aici decât la el. Fără să am ceva cu zoso, dar parcă nici pe mine nu mă atrage.:))
Anyways, despre faza cu advertorialele. Cred că se asociază prea des advertorialul cu reclama sinceră. Adică reclamă ai și tu. Advertoriale are toată lumea, și stau și mă întreb ca proasta: există vreun belgoman întreg la cap care pompează advertoriale zilnic și se așteaptă să aibă și trafic când 90% din conținut e reclamă plătită? Fiindcă îmi vine greu să cred că cineva gândește că rahaturile alea de articole vor fi vreodată citite cap-coadă.
Tind să cred că în momentul în care accepți să te bagi pe advertoriale, ți-ai compromis statusul de blog permanent. Adică pur și simplu vei scoate bani din articolele alea publicitare și atât, nu le poți avea pe amândouă. Știu că mulți îs înverșunați împotriva ăstora, și înțeleg și de ce. Dar nu toată lumea caută să se îmbogățească, ci să facă bani de-un cico. Sper. Adică, pardon, mie, studentă care nu plătește chirie, nu mi-au stricat 700 de lei pe lună adunați cu încă vreo 300 de la niște pagini FB administrate și încă vreo 300 din niște content writing. Îmi scoteam, per total, un salariu mic fără să mă agit, și da, sunt o nenorocită că am umplut online-ul de gunoi și reclamă, meh. :))
Ce spui tu, arhi, vizavi de citiți și scrieți, nu va merge. Bloggerii de top sunt deja în top și nimeni nu-i mai dă jos. Piața e suprasaturată, ca să zic așa. Tre’ să fii un al doilea Radu F Constantinescu, eventual, ca să mai urci un pic. Îl urăsc din ficați pe puțoiul ăla, dar are o nișă mare și proastă pe care a mirosit-o bine și stoarce bani din ea, bravo lui. Așa că, ăia care citesc și scriu bine, fără să se preteze la răhățele și artificii, nu vor ajunge mari, neapărat. Când spun a ajunge mare, eu nu mă refer la a scoate bani din blog. Pentru mine a fi blogger mare înseamnă ca articolele tale să genereze feedback. Fără urmă de ipocrizie, un articol urmat de zeci de oameni cu păreri despre asta mi se pare un câștig enorm. Fie alea și înjurături. Dar cred că știi cât de greu e să faci asta. Am visat și eu, cândva, să ajung acolo. Să fac oamenii să dea un reply sau un click sau un like, sau un căcat, orice. Și scriam doar articole pline de hate pe subiecte care atingeau multă lume, caterincă și mult zvâc. Erau scrise de așa natură încât ori erai 100% de acord cu mine, ori mă înjurai din toți rărunchii. Unul din ele, la un share pe Facebook, a ajuns cu sute de like-uri și share-uri și vreo 80 de comentarii. Mie mi s-a părut waw, la timpul ăla, ținând cont de faptul că era o platformă wordpress gratuită cu 10 articole maximum. Ca să continui așa, ar fi însemnat să încep să mă maimuțăresc ca un fel Gică Contra – Badea mereu, ca să mă scuipe lumea sau să mă aclame. Și era prea obositor. Așa că am lăsat-o baltă.
Deci da, topurile le-ați ocupat voi și vă veți menține acolo. Cei de pe lângă încearcă să mai scrie din pasiune fără auditoriu, ori să mai piște un salariu minim pe economie fără prea multe speranțe de a ajunge mari cu adevărat.
Stop hating.
Am scris ca tâmpita un cearșaf aici, pardon.
NOU
de ce ura? pentru ca imbeciloizii astia distrug mediul unde eu muncesc. de aia. pentru ca, prin extensie, sunt asimilat lor. restul nu comentez, e opinia ta si ti-o respect.
NOU
Arhi, tocmai aia e frumusețea online-ului, că poți zapa singurel printre rahat și reclamă și să ajungi la ceea ce te interesează cu adevărat. Știi și tu că bloggerii advertorialiști sunt a zecea mia parte din gunoiul din online. N-ai cum să-l cureți veci, e un colos plin de rahat prin care dacă nu știi să înoți, te afunzi.
Știam că tu zbârnâi la faptul că fiind atât de mulți bloggeri pișcotari, ești băgat în aceeași oală cu ei plin simplul fapt că trăiești dintr-un blog și nimeni nu stă să facă diferența între tine și ei. Dar ăia care nu fac diferența nu fac, oricum, parte din publicul tău. Cine te citește știe exact diferența dintre tine și Blogatu, Poptamaș sau Piticu. Practic, te agiți din cauza unor oameni care oricum nu fac parte din nișa ta. 🙂 Nu merită, zău.
NOU
@Laura
Îți scapă niște amănunte.
– sunt cel puțin 10 domenii care nu sunt abordate în mod profesionist pe blogurile din RO, de la review-uri pe scule și unelte până la fitness;
– mereu va exista loc de mai bine, numai că nu oricine poate ajunge sus;
– în online nu există piață saturată ci talent nedescoperit/neexploatat și lipsă de perseverență;
NOU
@ Sandu, există domenii neacoperite tocmai d-aia, că la creme de la creme acaparează cam tot ce înseamnă cititori constanți de bloguri. Piața poate să fie saturată inclusiv pe net, asta pentru că numărul de bloggeri mari wanna be crește mereu, dar numărul de cititori e cam constant. În cercurile voastre de prieteni cam câți citesc bloguri? Puțini, comparativ cu ăia care citesc can-can sau se uită la videbloguri sau pur și simplu stau pe Facebook și Instagram.
Sunt convinsă că ar exista oameni capabili care ar putea acoperi domenii neexplorate până acum, da’ ca să ajungă cât de cât sus și să se branduiască ar însemna ani întregi de scris degeaba și de vorbit singur pe o platformă goală, pe care intri tu și ăia care te cunosc ca să mai râdă de tine. Ori să-ți faci reclamă nesimțită până când ajungi să prinzi un pic de trafic. Și nici așa nu se poate, că-ți sar toți în cap că ești spammer și penal că te promovezi singur. Deci da, piața e saturată și înțepăturie vin de peste tot.
NOU
Well, arhi, ăsta e secolul: funky business and survive!
Internetul te face vecin de afacere cu radufuckonstantinescu, însă! rețineți câteva aspecte (și tu, și Laura, și zoso, și toți bloagherii):
1. Vizitatorii de galerii de artă nu i-au spus lui Picasso să inventeze cubismul.
2. Imitatorii au câștig pe termen scurt, piața va supraviețui doar pentru inventatori.
3. Caută revoluționari, nu încerca să schimbi tu lumea!
4. Piața nu e altceva decât o lungă conversație. Nu a ta.
NOU
salut, cetin. o intrebare, doua: de ce sunteti invizibili pe facebook, si tu si zoso? aveti zeci de mii de cititori pe blog, dar primiti 3 like-uri per articol pe fb. altfel stau lucrurile la un pitici gratis, sa zicem. sigur, voi aveti o comunitate pe blog, o suta de oameni care comenteaza oricand orice pe blog. dar din zece mii de cititori, primiti zece like-uri pe fb.
o alta chestiune pe care am observat-o si pe youtube. cand puneti un video pe blog, din zece mii de unici pe site zilnic, aveti cateva sute de views pe youtube. din nou, care este explicatia?
NOU
eu am o medie de 2009 de afisari la clipurile mele. 20% din 10 000 e mai mult decat decent. cititorii mei sunt cititori de texte nu grupuri de likeri de facebookk. simplu.
NOU
uauuu, iti dai seama, nu ai “like”-uri pe FB…. Ce mai, mah, nu existi!!! Ia si tu exemplu de la poptamas, de exemplu…
NOU
practic, plang:) oamenii nu inteleg ca diferenta dintre a fi tare pe o retea sociala si a fi cel mai tare de unul singur e data tocmai de faptul ca AICI e munca mea, pe care o detin si care nu va disparea cand vrea mark. prefer sa fie poptamas si piticigratis plini de like si share, e ok
NOU
eu nu scriu articole like-uibile.
NOU
@vali: se stieeeee…….
NOU
Ce condei, ce scriitura, profunzimi bai nene… pana am dat de asta: “… iar mâine schimbă becuri fără bon la ikea.”
Adica ce ma? Daca l-am luat aiurea, sa nu ma duc sa-l schimb?
Pai la Ikea veneau oamenii cu sifoniere sa le schimbe. Cum dracu sa-l cumperi, cari, montezi si sa descoperi ca nu se potriveste???
Si sa nu rada aia de mine ca aveam un bec in mana? E drept ca la 60 de lei, e ditamai becul.
Zice: “-Da de ce-l schimbati?
-Ca nu-ncape gaura don’soara! Ca a mea-i micuta si asta-i cu surubu’ mare!
-Si bonu’?
-Aaaaa…” Da l-a schimbat, ca l-am luat cu cardul de familie si apare tranzactia in sistem.
Deci bine ca esti tu destept cu schimbatul becurilor! 🙂 🙂 🙂
NOU
hmmmmmm ???
NOU
nu vreau sa se inteleaga gresit, 90% din articole pe food sunt obiective. dar ii place sa mai tranteasca din cand in cand cate o balega d-asta care nu-si are rostul.
oricum, radu e un tip cu foarte mult bun simt pentru cititorii lui si cred ca si in viata reala e la fel.
NOU
Se intampla asta in orice domeniu: gamerii vor sa traiasca din gaming, sportivii de duminica din sport, cititorii de bloguri din blogging.
NOU
cetin, nu e vb de mark si de munca ta. nu zice nimeni sa postezi pe fb exclusiv, fara a mai posta pe blog. eu intreb de ce din zece mii de oameni care citesc articolele tale sau ale lui zoso, nu da nici dracu like. zoso isi pune fiecare articol pe fb si primeste opt likeuri. are mii de prieteni acolo si de citititori. zeci sau sute de comentarii pe blog. si opt likeuri la un articol share-uit de el pe pagina lui de fb. intreb de ce?
atata vreme cat voi va bazati succesul pe scriitura de calitate si relevanta, de ce nu da nimeni like acestei scriituri de calitate. oamenii cand citesc ceva cu care rezoneaza (fie ca e poptamas, piticigratis, maddox sau un articol scris de raposatul hitchens) da like, share etc. ptr. a le arata prietenilor ce i se pare lui de real interes. nu prea se vede asta in cazul vostru. crezi ca lumea va invidiaza? thanks.
NOU
@cristea, cred că răspunsul il poți afla in articolele tnr sau mîndruță. oamenii caută pisicuțe, chestiuțe virale, pop politics sau articolașe amuzante. noi nu scriem din astea. nu ai de ce să dai like la un articol de genul “s-ar putea să ai un șef prost” sau “bă, se scumpesc gazele”. pur și simplu nu ai de ce.
1.300 like-uri la un articol scris in 10 minute www.zoso.ro/bucurestean-alergare/
900 like-uri la un articol scris in 2 ore www.zoso.ro/antena3-biserica/
NOU
nu imi pasa. mersi
NOU
Pai ma gandesc ca e din cauza ca ne doare prea mult de ce zice lumea de noi. Lumea da like pe acelasi principiu dupa care spune “hai sa vezi ce videoclip amuzant am gasit eu pe youtube”. Daca articolul e pe o tema ce genereaza polemici intre cunoscutii tai sau te urmaresc doamnite care se se ataca prea usor, atunci mai degraba citesti articolul si te simti superior in singuratatea ta. Like si share se dau la pisicute, cum spune zoso.
NOU
Initial nu voiam sa comentez nimic pentru ca nu ma intereseaza subiectul; plus ca articolul reia aceleasi idei pe care pana si p-afaristul de mine le intelege, dar adevaratul lor target nu. Plm. Deviez…
…de ce ar interesa pe un blogar de succes ce likes primeste pe facebook? Hai sa facem o mica intrebare la baieti – ce va intereseaza? Un comentariu pertinent, la obiect, argumentat, ceva pe marginea caruia sa purtati o discutie, sau un thumbs-up care poate sa insemne orice – de la “imi place fontul cu care scrii” pana la “always upvote arhi because reasons”?
NOU
am scris un carnat de text ca raspuns, dupa care am revizuit, am taiat, am modificat. Rezultatul: pentru ca nu imi pasa ce are de zis Arhi pe FB. Imi pasa de ce are de zis aici.
NOU
sau cum zice jollyca
NOU
Cristea: de cel putin trei ani il citesc pe Arhi. Constant, aproape in fiecare zi de vreun an ca m-a prins tare. Imi place ce scrie, ce scoate,ce debiteaza, ce concursuri baga, imi plac copiii lui super simpatici, imi place comunitatea care s-a format, imi place totul. Il am si pe Facebook. Prin articolele lui care mai da share cand si cand intru din nou pe arhiblog.ro. Si asa ca nu vad ce mai conteaza noi astia care-l citim si-l avem si pe facebook de ce nu ii dam like. Pentru ca dau click! 😀
NOU
si IN POFIDA faptului ca fac misto de ardeleni!:)))))
NOU
Eu ii citesc pe nenea Cetin si pe nenea Zoso de la aparitia pe piata 😀 si la modul ca intru zilnic pe ambele bloguri. Sunt si dependent de facebook si cu toate acestea nu le am dat LIKE la profilurile de pe Facebook si nici like / share la articole prin intermediul blogurilor. Cand a fost ceva extrem de interesant am dat share in modul Ponta, copy paste link articol.
Nu m am gandit pana acum de ce nu le dau like si share la tot ce imi pare important si de interes general pentru lista mea de amici FB. Poate pentru ca:
– inconstient stiu ca “prietenii” de pe facebook sunt idioti si nu ar aprecia continutul
– constient stiu ca prietenii mei stiu despre zoso.ro si arhiblog.ro pentru ca i am inebunit eu cu “ai citit ce a scris ……” Majoritatea intra saptamanal pe aceste bloguri si ma trezesc ca imi spun ei acum “ai vazut ce a scris Arhi?” Chiar saptamana aceasta la JOB ii facea un prieten reclama lui Arhi catre o alta colega 😀
– citind mereu blogurile am ramas cu impresia, gresita poate, ca Arhi si Vali nu prea se omoara dupa likuri/share pe Facebook. Ca apreciaza ca sunt un mod de a mai promova putin blogul dar ca nu mor fara facebook. Poate din acest motiv nu le dau like si share. Daca spuneau de 100 de ori ca plang noaptea fara likul meu, atunci cred ca le dadeam like si 100 de shareuri :))
NOU
nu e o impresie gresita. we dont give a fuck
NOU
arhi, si totusi ai platit reclama la mark acum nu foarte multa vreme. mersi
NOU
platesc in fiecare zi reclama la mark. dar motivatia mea nu e like-ul
NOU
Pe mine m-a scos pretiosul vostru de la prietenii de pe FB.
Cred ca vrea sa ii dau add cu contul real, sa imi poata stalkari oltencele fierbinti.
NOU
Fiecare are dreptul de a incerca, evoluezi , stagnezi sau renunti pana la urma.
La tine Arhi cum a fost la inceput ? Totul ok? NU. Ai invatat /ascultat si te-ai ridicat !
NOU
Nu am inteles nimic din postarea asta asa ca prin urmare nu pot trolla :((
NOU
yawn! n-am blog, nu voi avea niciodata. alte idei relevante de unde sa scot malai mai sunt? 🙂 se-apropie sezonul de ski si mi-ar fi de folos!
NOU
arhibet.ro – ramai dator
NOU
vezi ca sunt articolele alea de succes cu mlm si investitii la bursa.
NOU
salut zoso. multumesc ptr. raspuns. eu ma refer la contul sau pagina ta de pe fb, in genere. poate ca nu mai sunt la curent acum, dar stiu ca ma miram ca primeai 5-10 likeuri per articol sharuit de tine pe contul tau de fb. chiar si tu te plangeai la un moment dat pe blig ca nimeni nu iti da like. cum se poate, imi ziceam, ca tipul asta sa primeasca asa de putina atentie pe fb, tind cont ca are 14 mii de cititori unici pe zi. la fel se intampla si cu sebastian bargau si multi alti bloggeri de top. cel mai premiat blogger din romania primeste 6 likeuri per articol pe contul sau de fb etc. acum am inteles. oamenii dau like sau share doar la chestii ‘usoare’ pe fb, si nu la articole serioase, scrise bine, documentate, articole care le reprezinta, la o adica, punctul de vedere, filozofia etc. trist.
NOU
Arhi e valabil peste tot, din pariuri si poker cati nu ar vrea sa traiasca? doar pentru ca sunt cativa care se descurca cu asta.
NOU
Ca tot e vorba de masurat intre blogeri, pentru mine tatal blogerilor ramane in continuare Mircea Popescu. Nu il mai citesc de mult, de cand a dat-o in englezisme, dar sunt convins ca scrie la fel de variat si sprintar.
Numaru 2 este Manowar.
Numaru 3 e Arhi, pentru ca da senzatia de blog interactiv. Noi, prin contrele pe care ni le punem, ii completam articolul.
NOU
@moromete pisda aia de Popescu de cand i-au schimbat schema de tratament nu mai e ce-a fost, si mie imi placea pe vremuri, asa troll care sa scrie si bine si informat mai rar.
Pacat ca l-am pierdut, in engleza asta foarte aproximativa in care scrie acum n-are niciun haz, eu nu mai intru… 🙁
R.I.P. trilema
NOU
‘trist’- esti ori beat ori super prost. …dispus
bai desteptul planetei, alte modalitati de a-ti mari traficul n-ai gasit?
strategie de doi lei.
si pan’ la urma dupa toata muiala asta pe fata altor blogeri care’se baga-n seama’ tu vii cu un sfat.
daaaaa. deeeeeliiicccaCatttt
tre sa mai lasi mustata aia sa mai creasca. poate asa iti vezi varful .nasului wai, ca celalalt doar in oglinda. :))
mai cresti 10 cm si mai slabeste 30k si fa-te blond, adica si cu par, te duci frumos la Universal Studios In LA si poate gasesti ceva de carat . cica au ditamai blogurile. cu excavatorul le aranjezi.
arhiblog e in multe versiuni. de diferite marimi, de pus intre containere, pt STABILITATE
NOU
Copii, d-aia nu e bine sa fumati marfa proasta. Asta patiti. Dai un ban da’….
NOU
Arhi, come on, a te inflama că eşti pus la un loc cu pişcotarii e ca şi cum eu m-aş inflama că-s pusă la un loc cu ţiganii în ţara unde locuiesc de 7 ani.
Sincer, puţin îmi pasă că 99% dintre cerşetorii de la Domul din Berlin sunt români. Puţin îmi pasă de ştirile despre 2 români care au demontat un bancomat. Eu mi-am găsit locul şi m-am definit prin muncă pe brânci, învăţat şi “tras de mine” când mă prăvăleam de oboseală. Plătesc impozit statului şi sunt respectată de colegi şi-n general de oamenii cu care vin în contact. De ce-ar trebui să-mi pese de ce cred alţii? Cine-i atât de prost să pună pe toată lumea la grămadă nu merită niciun gând de-al meu – aplicat la cazul dat, niciun rând de-al tău. Grâul de neghină se va cerne oricum.
NOU
Arhi/Vali….voi cum catalogati articolele,asta a fot bun,asta nu…la ce va raportati in momentul in care etichetati articolul?
NOU
Generatia happy meal, vorba romanului, instant gratification, “am scris 3 articole, de ce nu nu am bani de-un forrester inca?”
Plus ca ei spera sa traiasca din bloaghing dar nu au idee ce inseamna asta.
Cre` ca atata timp cat incepi sa faci blogging exclusiv pentru bani si nu pentru placerea de-a avea un loc in care sa bati campii n-ai absolut nicio sansa, si cre` ca omuletii habar n-au cat de greu e sa scrii zilnic 2-3 articole care sa aiba sens/umor/ceva, in afara de piscotereala si stiri copiate de cine stie unde.
Chear, un alt exemplu e Dorin Lazar
NOU
Ce ai spus aici, majoritatea realizau demult, doar că era nevoie să o spună cineva ca tine pentru a înțelege toți. Mulți se apucă de investit în publicitate că așa au văzut la nu știu cine, înainte ca blogul lor să prezinte un conținut bun, ori, când vezi o prostie promovată, nu îți mai vine să dai un ochi prin ea. Nu ai nevoie de acei ani mulți pentru a face bani, aceia sunt pentru a-ți îmbunătății conținutul și a avea ce să transmiți vizitatorilor. Practic, dacă dorești să faci bani din blog, este ca și cum vinzi un produs, produsul tău fiind postările, au calitate, “cumpără” cât mai mulți, nu au….
NOU
Arhi, cred ca gresesti un pic cand zici de haotik. Nu zic, omul nu o fi cu toate tiglele pe casa si nu o fi nici cel mai diplomat, insa destul de multi oameni din online au acumulat primele cunostiinte datorita lui, datorita “fabricii de bani” (pentru cunoscatori) de pe vremuri. Deci o fi omul cum o fi, dar nu-i idiot.
Altfel, ai dreptate cam in tot ce-ai scris…
NOU
vorbesti o imbecilitate. eu cu zoso l-am facut pe badea cunoscut in online
NOU
da, e plin de articole cu un lnk yt. si chiar despre asta e vorba
NOU
Mircea Cărtărescu a dat like şi share la acest articol.
NOU
ai exagerat putin arhi. Online-ul nu are capul bagat in fund. Badica e pe tv de 20 de ani
NOU
da, dar pe online e mai tarziu decat noi.
NOU
te completez si eu: daca nu defeca Banciu pe Halep murea de foame saraca.
NOU
clar, nu auzea nimeni de ea.
am tradus, in caz de ceva..
NOU
well, asta spune multe despre tine..> :))))
NOU
“Blogging – never before have so many people with so little to say said so much to so few.”
NOU
Aoleu, discutia asta cu traitul din scris e atat de sensibila, incat nici nu mai am curajul sa o deschid.
Trecem peste blogging si jurnalism. Exista si alte moduri in care poti trai decent din scris (technical writing, ghost writing, copywriting – de agentie si freelancing, dar la nivel profi). Doar ca toate au o mare problema: trebuie sa scrii foarte bine, in conditiile in care majoritatea populatiei, cu sau fara studii in domeniu, scrie “aproape decent” (in cazurile fericite).
Odata ce treci de niste teorie narativa si ai cateva zeci de milioane de cuvinte in spate, de-abia atunci cred ca poti sa dai mailuri scriitorilor, copwyriterilor, bloggerilor sau cui vrei tu sa-i intrebi despre metode de finantare. Nu vrei sa stii cum suna mailurile multor “viitori profesionisti” in publicitate, PR si asa mai departe.