Am aflat și eu, cu deosebit interes că la mașini, la un moment dat, trebuie să le schimbi distribuția și ambreiajul. Și că distribuția s-ar schimba cu tot cu pompă de apă.
Întrebarea e, având în vedere că FoFo al meu are 85 000, la ce kilometraj trebuie să îi schimb chestiile astea două? Și cam cât ar costa, cu piese aftermarket, că eu la Colina, să plătesc 800 de lei pe un furtun, nu mă mai duc? Am găsit un service meseriaș în târg la Vitan
Mă interesează în special distribuția, pentru că nu am chef să schimb motorul dacă se rupe vreo curea…
NOU
Raspuns corect: cand schimbi masina :).
NOU
cam asa s-a intamplat pana acum, dar pe fofo nu o vand sub 4500 si cum, pe piata asta, e improbabil sa gasesc un cumparator…
NOU
vezi sa nu trebuiasca sa o fi schimbat pe la 60000…
NOU
60-65 k schimbam cand aveam focus. Un mecanic bun poate sa-ti spuna (aproximativ) in ce stare e cureaua, te mai tine, nu te mai tine. La 85 k ar cam trebui schimbata oricum altfel risti sa-ti pocneasca tot ce-i in jurul ei 🙂
NOU
Distributia la 120.000 km, ambreiajul doar daca este cazul.
NOU
la 60 mă, se schimbă. nu prosti omul ca se duce dracului motorul.
NOU
poate pentru masinile care au distributia pe lant
NOU
scrie in carnetul de garantie cand trebuie facuta distributia, sau cartea service dupa caz…
ambreiajul, de obicei, simti cand pica, cupleaza din ce in ce mai greu si atunci stii ca e cazul sa te reorientezi.
NOU
Se schimbă de obicei cureaua și rolele întinzătoare la aproximativ 90K km. Eventual pompa de apă care-i angrenată tot de cureaua de la distribuție.
Eu la Polo am schimbat-o prima oară pe la 100K. A doua oară, săptămâna trecută în Brașov la 174K că era cât p’aci să rămân cu ea în drum.
Nu ar trebui să coste foarte mult piesele. Pe undeva pe la 400-500 de lei cu tot cu pompa de apă.
Btw, cum îi cheamă pe ăia din Vitan de la service ? Și sigur sunt ok, nu de alta dar am auzit povești cu piese noi înlocuite din mașini și vândute apoi prin târg. Eu merg pe la unii de pe Pallady spre ieșirea A2.
NOU
Eu am schimbat la Ford Focus-ul meu la 65.000 (atat indica, e luat sh la 50.000 deci nu e sigur), recomandarea era la 60.000 de la service. Cureaua de cauciuc schimbata era deja rigidizata si deja crapata in unele locuri. Am avut noroc ca n-a patit ceva mai devreme. A costat schimbat distributie, ulei motor +filtru + alte filtre +placute la 2 roti pana in 800-900 lei (toate piesele, ulei, filtre + manopera). Si e service-ul in apropierea ta cred, cartier 23 august.
NOU
”la un moment dat, trebuie să le schimbi distribuția și ! ambreiajul ! .”
Am mai citit chestia asta prin online la diferiti specialisti.
Merge lumea cu pedala la jumate tot timpul, sau de ce e o asa necesitate schimbatul ambreiajului la multi?
NOU
eu, la inceputurile soferiei mele, mergeam cu piciorul pe ambreiaj. am futut un ambreiaj in 15 000 de kilometri. noroc ca era vb de un damas. deci da, e posibil. acum nu am idee, cred ca oricine isi da seama ca masina nu mai trage si e momentul sa schimbe angrenajul…
NOU
@Alin cand iesi cu masina doar sa cumperi paine e normal sa pui astfel de intrebari. Aderenta nu este vesnica.
NOU
@antinevralgic aia schimba dupa duminicile iesite nu dupa km.
NOU
Iti pot recomanda service-ul unde imi intretin eu Subaru. Decent, calitate! daac doresti sa te pun in legatura imi scrii pe adresa de email.
Piesele poti sa vezi pe autokarma.ro . Arunci o privire sa iti faci idee. La acest numar de km ar fi indicat sa iti schimbi si pompa de apa, pe langa rele intinzatoare, curele etc. In mod normal ar trebui sa dureze cam doua ore. La tine la Colina te tine o zi intreaga ca este la numarul de ore de manopera. Mecanicul este platit la ora de manopera asa ca nu are interes sa termine mai repede. 5 ore zice …trei ore bem cafele si tigari. La Ford sunt multe discutii legate de distributie. La cele noi am citit ca la unele modele de Focus s-ar face si la 250k km ca au curele fabricate dintr-un material asemanator kevlarului.
NOU
unde iti faci subu?
NOU
Când aveam Ford, piesele le cumpăram de la AxEvo și rezolvam la un service de cartier recomandat chiar de ei. De-atunci am văzut că au apărut enșpe site-uri de piese auto. Recomandările de pe clubford.ro ar trebui să fie corecte.
NOU
Ii recomand si eu pe cei de la Axevo, au preturi foarte bune pentru piesele originale, sunt saritori, au experienta, service OK. Nu ai surprize deloc.
Pentru piese compatibile sunt mai multe site-uri, poate cu preturi mai mici, dar uneori calitatea este indoielnica.
NOU
Pretul e influentat de tipul motorului. Daca ai motor mic, pe benzina, e destul de ieftin; la un motor mai mare, diesel e destul de scump. La fel, si intervalul la care trebuie schimbata tine de tipul motorului.
Sau s-ar putea sa ai distributie pe lant, ceea ce inseamna ca trebuie schimbata destul de rar…. mai spre deloc…
NOU
Iar atunci când se fute aia pe lanț dai vreo 1000€ pe schimb ;).
NOU
nu cred ca am vreun lant pe-acolo. chiar o sa ma uit
NOU
Nu prea ai cum să vezi cureaua de distribuție, de obicei e mascată.
Aia pe care-o vezi, dacă vezi una, nu-i de distribuție. E cureaua de la alternator.
NOU
@Meeku
da, dar o si schimbi mult mai rar. Eu am distributie pe lant, dar unul destul de subtirel, asa ca trebuie schimbat din cand in cand.. Primul schimb la 180000 de km.
NOU
Asa e! Cand ai 1.2TSi nu mai trebuie sa schimbi lantul. Schimbi tot motorul.
NOU
Trebuie sa gasesti pe net ceva legat de intretinere masinsi ford.
Eu la masina mea gasit si am observat cat de hoti sunt cei de la reprezentata Opel.
Mai exact GM spune ca la Opel astra reviziile se fac la 30Km, distributia se schimba la 150Km sau 10 ani, uleiul din cutie se schimba la 45 km. Pentru ca suntem in Romania, toatea acestea sunt injuamtatite numai ca o reprezentata Opel din Bucuresti ma punea sa schimb distributia la 60K km sa mai faca si ei un banut in plus.
Apropo, ai auzit vreodata sa ti se inlocuiasca uleiul din cutia de viteze?
NOU
nope, niciodata
NOU
Acolo nu este ulei? nu e consumabil?
Poate sunt cititori aici pe blog care au cunostinte avansate in domeniu si ne explica si noua.
Uite ce am gasit la o cautare simpla:
www.opel.ro/content/dam/Opel/Europe/romania/nscwebsite/ro/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/Opel_Zafira_2623-6_RO__model_9.0.pdf
pagina 223 (Cap. 11 – 1 Reparaţia şi întreţinerea)
NOU
Bineinteles ca se schimba sau se completeaza de obicei…
Distributia de obicei pentru siguranta undeva in jur de 120k iar ambreiajul daca te lasa. 🙂
NOU
@StefanM
Se inlocuieste si ala. Numai ca in Romania, nea’ Gigi de la garajul din spatele blocului e de parere ca nu trebuie, asa ca nimeni nu schimba uleiul din cutie.
Sa nu mai vorbesc de masini cu cutie automata, ca acolo-i misto de tot daca nu schimbi uleiul din cutie.
NOU
La automata (cel putin la DSG) se inlocuieste uleiul la cutie la 60.000.
NOU
Ba se schimbă, dintr-un motiv extraordinar de simplu. CVA are angrenaje clasice mecanice și elemente de frucțiune (inele sincron si plăci din materiale sintetizate) la fel ca una manuală. Diferența e ca la CVA schimburile de treaptă se fac de un dispozitiv hidraulic ce folosește chiar uleiul din cutie. Care ulei conține impurități , șpan de la angrenaje, particule solide din inelele de sincron etc. toate acționând ca o paată abrazivă. Indiferent de cât de eficient este separatorul magnetic. So, da, uleiul la CVA se schimbă. Mai des decât la CVM. Dar și acolo este recomandat, în funcție de regimul determinant de exploatare (urban sau extraurban) să îl schimbi.
NOU
BTW, am uitat sa pun misto intre ghilimele…
NOU
Nush ce cutii automate aveti voi dar la a mea zice in manual ca :”daca mere si nu zmuceste, nu ai ce umbla la ea”. 430k km, mercedes.
NOU
#aideplm. 430k??
NOU
La un Gollf V, masina de companie, mi-au schimbat uleiul de la cutia de viteze in cadrul unei revizii la 75k km. (moka la indicatiile VW )
NOU
@Borg: mercedes Citaro? 311? 🙂
NOU
@borg
baga un ochi p-aci: www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAssets/pdfmb/maintenancebooklets/MY13_Maintenance_Booklet.pdf
Din cate vad eu, dupa 60-100k de km se schimba uleiul din cutie la orice model. Exact ca si la noi astialalti, cu cutii de cocos, nu automate de la Mercedes, la care nu se schimba uleiul.
NOU
Normal ca in Romania trebuie sa faci revizile si schimburile mai des pt ca circuli in alte conditii decat in lumea normala si uzura este mai mare.
Mai ales uleiul din cutie se schimba mult mai des in Ro de exemplu pt ca schimbi mult mai frecvent vitezele pe coclaurile alea.
Foarte multi ignora total uleiul din cutia de viteze si nu isi dau seama atunci cand cutia devine zgomotoasa pt ca zgomotul de frecare al rulmentilor va fi in tandem cu motorul si atunci vor pune pe seama motorului eventualul “tors”. Se vor trezi tarziu cand problemele din cutie vor fi deja evidente iar spanul rezultat din frecare va afecta majoritatea componentelor cutiei.
@Stefan daca ai Opel sau orice masina GM ori Alfa/Fiat in 6 trepte te anunt ca trebuie sa fi extrem de grijuliu cu cutia respectiva care este M32. Cutiile astea M32 sufera de o greseala de proiectare. Unii rulmenti sunt subdimensionati. Fa bine si schimba uleiul din cutie foarte frecvent si iti recomand sa adaugi si un aditiv Ceramizer care reduce frecarea dintre componente. Asta daca nu vrei sa schimbi cutia cu totul care e peste 4000 euro in reprezentanta. Cea mai banala interventie la cutie (schimbatul rulmentilor) costa de asemenea vreo 800 euro in Ro si de la 1200 in sus afara.
www.autolusso.co.uk/workshop/m32-gearbox.html
NOU
Ai de mine, io nu zic ca nu se schimba oloiu in cutie, se schimba dara. Dar in manualu’ meu de masina zice ca doar daca simti ca nu mai schimba lin, si zmuceste. A fost schimbat dupa “rodaj”, dupa aia doar daca e cazu. E un C200 model 2005, bre. In afara de ceva chestii la directie, pe fata, din motive de troncanit, si o pompa de vid uzata nu am schimbat inca nimic major, ca nu e nevoie.
😀 Ma simt discriminat ca nu poci participa la discutii de reparat masini si segmentat pin ele curele.
NOU
@StefanM – se pare ca la Opel cam asa sta treaba 60k km…
Am cautat acum pe niste forumuri de specialitate, eram curios cam cand ar trebui eu sa imi schimb lantul(daca trebuie) si se pare ca pentru Vauxhall ela 60k.
Iar pentru Ford undeva la 100k (cine a spus asta mai sus avea dreptate).
Nu e general valabila treaba cu 120k pentru toate masinile, treaba asta diferand de la o marca de masini la alta. (120k basme de adormit copchii spuse de nea Gicu’ Mecanicu’ – in care sincer credeam si eu)
NOU
Si eu am tot un Ford Focus, m-am interesat la cat timp se schimba si mi s-a spus la reprezentanta ca intre 90.000-120.000 dar maxim maxim 120.000 Eu ma voi duce la reprezentanta sa fac schimbarea pentru ca sunt multumit de serviciile lor din orasul meu. Eu acum am in bord 91.500 voi mai astepta putin, daca faci schimbarea m-ar interesa un pret informativ cat ai dat.
Mersi!
NOU
eu merg la Ami Auto (google), tocmai ce mi-au dat o cotatie pt o distributie la un golf v 2006 TEDEI:~800 lei cu tot cu manopera. Ca si pozitionare sunt v-a-v de aeroportul baneasa. Oamenii sunt profi, dar genul bun de profi, nu genul reprezentanta auto profi :))
NOU
motoare pe benzina, cureaua si tot kitul la 4 ani sau 60k / 120k si tot asa.
NOU
Detin si eu un Ford Focus, i-am facut la 110.000 cand a inceput sa se auda un zgomot mai ciudat. M-a costat cam 600 lei, fara pompa de apa, care la modelul meu nu era necesar sa se schimbe in acelasi timp cu distributia. Am mai facut 15.000 si totul e in regula. Legat de ambreiaj, nu l-am schimbat inca.
NOU
Distributia se schimba la nr de km sau ani. Eu schimbat la un Seat Leon la 5 ani cand am facut km (90000) cu toate ca in carte scrie ca se recomanda la max 4 ani de folosinta sau 90000 km. Cand am schimbat-o mi-am dat seama ce norocos am fost ca a mai tinut un an in plus… cureaua era foarte rigida si se descompunea in bucatele cand o torsionam… concluzie: ce se intampla mai intai ani sau km schimba de urgenta kitul de distributie ca sa nu ai probleme muuuult mai mari gen supape indoite sau motor spart.
In privinta pompei de apa daca e prima schimbare nu o achizitiona pana nu desface mecanicul distributia pentru ca daca nu are joc tine lejer pana la urmatoarul kit de distributie. Eu am avut surpriza ca cea noua sa curga asta din cauza ca, cele aftermarket nu au aceiasi calitate ca cele montate de fabrica desi erau aceeasi marca (HEPU).
NOU
Parca ai motorul pe benzina de 1.6 si 100CP. Conform manualului se inlocuieste la 8 ani sau 120.000 km.
Curea de distribuţie La fiecare 120 000 km / 8 ani
Curele de transmisie auxiliare La fiecare 120 000 km / 8 ani
Poti verifica ce trebuie sa faci la fiecare revizie (in functie de ani sau km) pe siteul Ford. Introduci VIN-ul masinii aici www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do si click pe “Generare orar de programare FordService”.
NOU
Daca te uiti pe cartea tehnica/service o sa gasesti de obicei doua valori de km la care se schimba aceste consumabile si anume “uz normal” si “uz intens”. Majoritatea constructorilor incadreaza rulajul unei masini in Ro ca fiind de “uz intens” din cauza traficului (fara autostrazi deci drum intins si cu mult praf).
La fel, limita de km sau timp (primul la care ajungi) difera de la un producator la altul, de la 65k mergand pana chiar la 180k pe motoare hdi (exemplu).
Aia cu distributie pe lant e un mit pus in anunturi sa dea bine la vanzarea masinii. Inclusiv distributia pe lant se schimba.
La ambreiaj umblii doar daca ai probleme. La masina ta (nu cunosc exact ce motorizare ai) nu trebuie sa te conste cu piese de origine mai mult de 800 lei cu tot cu manopera kitul distributie cu pompa de apa. La reprezentanta te duci doar daca vrei sa scoti un pret mai bun la ravanzare, altfel gasesti multe service-uri in Bucuresti care iti pot face manopera fara probleme.
NOU
Ambreiaju nu se schimba odata cu cureaua.
Distributia se apropie intr-adevar de limita. Eu am schimbato ca incepuse sa fluiere, dar abia imi luasem carnetu de cateva luni, nu stiam prea multe.
NOU
Salut,
eu la 1.6 benzina din 2006 am schimbat recent
piesele sunt sub 400 ron la augsburg (e doar o curea si o rola), pompa de apa e pe circuit separat.
cu tot cu revizia ulei si filtre, schimbat antigelul din instalatie si ceva simering nesemnificativ a iesit sub 1000 de ron.
manopera la un service ok pe teiul doamnei.
NOU
ambreiajul se schimba cand nu mai functioneza, nu la interval 🙂
NOU
Daca ai motorul de 1.6 si 100 cp (asa am citit mai sus):
~350 ron fara pompa de apa
~750 ron cu pompa de apa
Contitech
NOU
Cum iti testezi ambreiajul in modul cel mai simplu:
– gasesti o portiune de drum drept si plat, fara trafic intens
– duci masina la 100 km/h in ultima treapta de viteza (presupun ca intr-a 5-a la tine)
– o lasi sa mearga asa 500 m constant si dupa aia ii dai “blana”, bagi acceleratia in podea
– belesti ochii cu atentie la vitezometru si turometru
– daca iti sare acul de la turometru, dar ala de la vitezometru ramane pe loc 2-3 secunde, ambreiaju’ tau nu cupleaza cum trebuie (volanta se invarte un pic in gol pana “prinde” si transmite noua putere de la motor catre cutie)
NOU
facut, pleaca din prima
NOU
Atunci n-ai de ce sa il schimbi – daca pedala prinde undeva la juma’, plus/minus.
Alt test: incearca sa pleci de pe loc cu masina in treapta a 3-a. Daca se opreste, e OK.
NOU
Sau tragi frana de mana, bagi 1-a și iei piciorul de pe ambreiaj ușor și vezi ce se întâmplă.
NOU
Din cate stiu eu, nr de kilometri la care trebuie sa schimbi distributia difera in functie de tip. Daca e pe curea, cam pe la 60k, daca e pe lant, pe la 100-120k.
Eu am pe curea si o schimb din 60k in 60k de km.
Ambreiajul, in functie de sofer si masina. Cand iti pica, il schimbi.
Daca ai cutie automata, trebuie schimbat uleiul periodic. Si la cutia manuala trebuie schimbat, dar nu mai stiu la cati km.
NOU
eu stiam ca o curea tine 100k si lantul e cam “fara moarte”: 250K, dar cine tine o masina atat de mult? cel mai mult am tinut un chevy cavalier pana pe la 180K, n-am avut treaba cu lantul.
iti dai seama ca trebuie schimbata cureaua – fie ca e cea de “timing”, fie ca e cea de “serpentine” – cand incepe sa fluiere: face un fel de fiu-fiu-fiu – in momentul in care turezi motorul . foarte rar se rupe cureaua pe “mute”.
NOU
la o utilizare normala si corecta a transmisiei, uleiul de transmisie ar trebui schimbat in jur de 80K – evident, depinde si de model, fabricant, etc. mai nou, am citit ca la modelele mai noi de transmisii automate uleiul din cutie e “pe viata”.
NOU
Totusi, nu ai zis despre ce motor e vorba…
NOU
benzina 106 cp. parca
NOU
106 cai frumosi
NOU
1.4/1.6/1.8 benzina – 8 ani sau 160000 km
1.6/2.0 diesel – 10 ani sau 2500000 km
1.8 diesel – 10 ani sau 200000 km
Toate motoarele de mai sus au distributia pe curea. 1.8 benzina 92 kW si 2.0 benzina 107 kW au distributie pe lant (nu stiu cat s-au vandut in Romania motoarele astea 2). Ambreiajul il schimbi cand e uzat,nu are legatura cu schimbatul distributiei.
Cam da, distributia se schimba cu tot cu pompa de apa. Pe langa ca e o metoda de mica ciupeala a producatorilor, exista si urmatorul aspect. Schimbatul distributiei este o operatie destul de complexa si dureaza destul de mult. Daca dupa 10000 km dupa ce ai schimbat distributia iti pushca pompa de apa trebuie din nou desfacut tot botul masinii,demontat radiatoare,golite, umplute, schimbat pompa,reglat distributia din nou…bataie de cap.
NOU
1.6 benzina: 8 sau 10 ani (nu mai stiu sigur) sau 160.000 km.
A mea face in curand 8 ani si 120.000 km, probabil ca o sa schimb distributia anul asta (e la fel ca a ta).
Din oferta Axevo de anul trecut (ex. Forcar), intre timp s-au mai scumpit putin:
“set distributie original: 330 lei original,in stoc”
Eu iau de la ei de cativa ani tot ce am nevoie, in special pt. revizie (doar piese / consumabile originale).
NOU
P.S. Urmatoarele schimbari se fac la intervale ceva mai mici.
NOU
a mea e pe lant si nu scrie nmic in cartea de service despre schimbarea ei. banuiesc ca totusi trebuie sa o schimb la un moment-dat.
Ambreajul l-am schimbat la 85 000 ca masina am luat-o dupa ce de cand aveam carnetul trecusera vre-o 7 ani, deci l-am cam omorat eu.
La inceput cu piciorul pe ambreaj aiurea, apoi cu porniri cu scartz, frane de motor puternice, schimbari rapide cu acceleratia apasata sa fiu sport (se stie ca 70 de caluti la un motor de 1.2 in 3 pistoane e tata lor la senzatii sport, nu?).
M-am prins la o depasire ca e naspa cu ambreajul cand retrogradand vitezometrul tacea, turometrul urla.
NOU
www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx
intri la web shop, alegi marca de masina, model, motorizarea (cc) si tipul (hatch back limuzina) dupa care vei gasii lista cu toate produsele si producatorii acestora. Identifici numarul unic al produsului si pretul (ai si poze pentru fiecare piesa). Succes.
Din cunostinte trebuie sa scrie in cartea tehnica a masini.
NOU
nu am cartea tehnica…
NOU
Ambreiajul uzat se mai recunoaste si dupa cat de mult trebuie sa dai drumul la pedala pana cand acesta cupleaza. Un ambreiaj nou va cupla intr-o pozitie “de jos” a pedalei, unul uzat intr-o pozitie mult mai “sus” a pedalei. Daca ai pedala foarte sus cand masina cupleaza complet si pleaca de pe loc, e semn de uzura destul de mare.
In functie de producator, uleiul in CV manuala se recomanda a se inlocui sau nu. Totul depinde de ce ulei baga producatorul in CV, de regula se folosesc uleiuri full sintetice mult mai rezistente, care nu se uzeaza in acelasi ritm si regim cu uleiul din motor. In general, marea majoritate a producatorilor recomanda verificarea nivelului si completarea lui in caz de nevoie. Eu unul recomand ca indiferent de masina, undeva la 200-250 de mii de km sa se inlocuiasca uleiul din cutia manuala…indiferent de uzura lui, e plin de span metalic si e de recomandat sa il schimbi(In general,
Distributia, daca ai 1,6 diesel pe ford, eu am facut din 90 de mii in 90 de mii (am avut grija sa nu depasesc mai mult de 5 ani intre intervale). Am inlocuit tot de fiecare data, role distributie, curea, pompa de apa, rola alternator si curea de alternator. Se duce undeva in 1000 de ron cu manopera inclusa, dar macar stii ca nu mai ai probleme, e totul nou
NOU
Scuzati tampeniile ocazionale din mesajul de mai sus, l-am scris la maxima repezeala. I’ll do better. Next time.
NOU
Tocmai ce am verificat acum cartea tehnica si nu este scris nimic despre distributie. Acum fac si eu o gluma. Nu cumva transmisia este pe LANT?
NOU
Daca vrei sa vezi ce piese sunt necesare la revizii poti arunca un ochi aici:
www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do
E cam urat pentru ca e in mile in loc de kilometri dar ai acces la informatiile oficiale.
Ce an si ce motorizare ai? Poate te pot ajuta eu cu informatiile de care ai nevoie.
NOU
2007 1.6 106 cp
NOU
FoFo 2008 diesel, 108000 km, acum 2 saptamani schimbat distributie + pompa apa + curea accesorii + revizie (filtre si ulei) + manopera 1750 lei cu piese aftermarket (dar nu orice marci, de ex la filtre toate au fost mann); lasat masina la 9:00 in service si luata la 15:00 inapoi; dupa revizie si distributie a scazut consumul instant cu 0.5 l/100 km
NOU
Ford nu foloseste filtre Mann, alea sunt recomandate de mecanici de VW, in general.
Pentru filtrul de motorina, echiparea originala este Delphi sau Bosch.
NOU
mecanicul care a schimbat a lucrat vreo 15 ani la ford ats. am mers pe mana lui.
NOU
ce rau imi pare ca nu mi-am luat si eu diesel, la vremea aia
NOU
ATS este dealer Ford de vreo 4-5 ani, pana atunci au facut pejourile lu’ tariceanu.
NOU
Ford cere inlocuirea curelei de distributie la 200.000Km sau 10 ani pentru masina ta.
Camshaft drive belt, tensioner and idlers
Every 125 000 miles/10 years – Renew (LTS 21 304 9 and 21 306 5)
Auxiliary drive belts
Every 125 000 miles/10 years – Renew (LTS 21 567 5)
NOU
uăăăăăă, păi stau bine :))
NOU
wa—, e benzina? Scuze, exista un model de 1.6 TDCi 106CP…
daca da:
160.000Km/8 ani
Camshaft drive belt
Every 100 000 miles/8 years – Renew (LTS 21 304 9)
Auxiliary drive belts
Every 100 000 miles/8 years – Renew (LTS 21 567 5)
Chiar si asa, tot esti bine.
NOU
meh, e posibil sa fie 100 sau 101 sau 106, nu mai tin minte exact. asta cu specificatiile ma cam depaseste:)). dar sigur e 1.6 benzina din noiembrie 2007
NOU
1.6 tdci sunt de 90, 101 si 109 CP, nu exista de 106
NOU
Distributia am schimbat-o la 60 000 (dupa recomandarea de la reprezentanta).
NOU
ce nu face omul pt un ban: www.zoso.ro/ajunge-decent-curva 🙂
si eu am intrebat pe unul de la un shop specializat in transmisii cam cat de des ar trebui sa schimb uleiul de transmisie.
dupa opinia lui, la fiecare 20K. i-am multumit ca m-a confundat probabil cu un pilot de daytona racing si nu i-am mai calcat pragul.
auzi, tu te-ai dus acolo singura, sau ai trimis masculu’ ?
NOU
Aurache, vad ca ai o problema. Rezolvati-o singur te rog. Nu esti mare mascul daca ma trimiti la bucatarie ca-s muiere si nu stiu nimic, ba chiar ma intreb pentru ce compensezi.
NOU
nu papusa, treaba sta altfel: golanii astia de mecanici si reprezentati auto au tendinta sa toarne minciuni cu galeata cand vad in showroom dudui singure… (fac ei treaba asta si barbatilor cand se prind ca au de-a face cu un pafarist non-violent, dar macar au un pic de rabdare sa vada intai cu cine au de-a face.)
fereasca sfantul ca eu sa te fi trimis la bucatarie, ori in pat, ori sub birou, si nici macar in pozitia “capra”! doamne, cat sexism si lipsa de profesionalism pe lumea asta dura si nemiloasa…
NOU
bosorog pervers
NOU
Daca tot te interesa, l-am trimis pe taica-meo. Da’ in schimb la ulei ma duc la 6000 (singura singurica, ca nu mai stau in acelasi oras cu tata) ca altfel pierd garantia. Nu-i aceeasi masina. Masculu’ nu stie nimic despre masini, nici carnet n-avea pana acu un an.
Ok, am plecat la bucatarie.
NOU
@aurache: de ce nu îi lași tu pe mecanici să încaseze impozitul pe prostie? Schimb de ulei la 6k? 🙂
…și se zice păpușe
NOU
@diana: ma bucur ca te-ai calmat… 😛 ce gatesti bun?
NOU
@janel: sa trati! nu da nene, ca nu mai fac!
NOU
Si sunt sigura ca voi ati pierde garantie de 5 ani la masina ca n-ati avut chef sa platiti pentru un schimb de ulei amarat la 6k. Daca si-ala-i scump atunci ce naiba va mai luati masina?
NOU
@Diana: dacă te ducea cât de cât capul îți dădeai seama că acum are să vină potopul de “la 6k? la a mea schimb la 15k și n-are nimic. Castrol din Germania de la mama lui”.
Oh, scuze, tu nu ai de unde să știi.
Închide și tu ușa de la bucătărie când postezi umpli Arhiblogul de miros și iese greu din perdele.
NOU
@diana: ulei schimbat la 6K mai merge, cu conditia sa nu fie sintetic. sintetic ar tb sa te duca mai mult, minim 7K
daca te si obliga sa faci asta prin garantie, ma rog, e cam jaf la drumu’ mare, dar ce poti sa-i faci, asta e diferenta dintre a cumpara cu tufla jos si rate…
oricum, dincolo de cateva notabile exceptii, peste 5 ani masina aia o sa mai valoreze cam o treime din pretul initial. o masina nu se defecteaza in primii 5 ani, incat sa trebuiasca sa apelezi la garantie.
NOU
amen to that. te ucid astia cu reviziile aiurea, iar daca iti cade ceva cu adevarat, realizezi ca scrie undeva mic, mic de tot, in contract, ca nu se ofera garantie
NOU
Si ce legatura are cand tre facut schimbul vs cand zice reprezentanta ca tre facut? Ca aia iti resping garantia si ti-au inchis gura. Plange lumea peste tot ca-i prea des la 6k si ca nu conducem in Polu Nord dar cui crezi ca-i pasa? Asa ca faci ce zice reprezentanta si taci daca inca ai masina in garantie, dup-aia poti sa faci ce vrei. Cand nu-i in garantie faceam schimbul pe la 12000. Am zis eu undeva ca e opinia mea personala ca tre sa faci schimbul la 6k? Si da, fix de-asta am zis, ca stiam ca vine potopul. Dar avand in vedere ca asta tre sa fac, am de ales? Ma costa mai mult factura de telefon decat un schimb de ulei la 6 luni asa ca… asta sa fie prostia mea cea mai mare ca ma duc sa fac schimb de ulei cand zice reprezentanta. Bine-ar fi.
NOU
Sa mentionez, ultimul meu raspuns e pentru Janel care se amabalase foarte tare.
Aurache, bineinteles ca e jaf la drumul mare, dar stii asta daca-ti iei masina noua. Orice reprezentanta face jaf la drumul mare la revizii cand esti in garantie. Am vrut pace mentala cel putin 5 ani si de-aia mi-am luat noua. Vreau s-o conduc 10 ani cel putin, dar sa nu traiesc cu frica in san ca mi se defecteaza cel putin ceva ani buni. Asta zice reprezentanta, asta fac deocamdata. Pe urma, mai vedem.
NOU
@Diana: nu te ambala, fifi, la Dacie schimbau ăia uleiul și la 2k și nu au mai crăpat.
NOU
same here.61 000.ford focus 2,2005,1.6 benzina.reprezentanta ford Arad,piese+manopera 1000 lei(distributie+curea alternator)
NOU
Te doare capul de la cate prostii sunt scrise aici. De ce or trebui sa-si dea cu presupusul toti astia care stiu din auzite nu-mi dau seama.
Ca posesor de FF2 1.6 benzina, iti spun ca distributia se schimba la 130.000 km / 8 ani. Ambreajul se schimba cand incepe sa patineze, dar slabe sanse sa ti se intample in viitorul apropiat.
NOU
sarumana, deja sunteti 2 care imi spuneti asta, deci stau flex minim 2 ani
NOU
ambreaj? really…
arhi, vezi ma ca e buni si neste mecanici auto pa acilisa?
NOU
Habar n-am…
NOU
Salut Arhi,
Daca ai distributia pe lant, si nu pe curea, nu trebuie sa te intereseze asa ceva, eventual pompa de apa sa o schimbi. De asemenea iti recomand sa iti iei piesele originale(nu de la reprezentanta Ford) ci de la un magazin pe care ti le poate aduce pe comanda. Eventual te uiti pe site-ul firmei unix, iti alegi acolo masina, tipul, anul si vezi ce te intereseaza. Dupa care iti arata care sunt firmele care produc piesele originale si care sunt firmele care produc piese aftermarket. Ti le notezi si te duci frumos la magazine care aduc piese pe comanda si iti dai comanda de ele 🙂
NOU
Scrie in cartea masinii/cartea de service ( e chestia aia pe care ti-o dau odata cu cheile si pe care barbatii nu o citesc. Niciodata)
Dupa niste “meseriasi” de pe net, era sa schimbam si noi la tz km ude tz era la 3/4 din numarul indicat in manual. De la service ne-au intrebat daca am citit ce scrie acolo si daca in general nu avem ce sa facem cu banii de ne luam dupa tot folclorul.
NOU
Salut,
Si eu am un Ford Focus din 2007 si tocmai am schimbat distributia la 100.000. M-a costat 300 distributia (fara pompa) + 300 manopera. Ambreajul inca mai duce, chiar daca e un pic cam tare…
NOU
benzina, 1.6. 100 cp – am uitat sa mentionez
NOU
Nu TREBUIE sa schimbi si pompa de apa. Se recomanda sa o schimbi, pentru ca, daca vor aparea probleme dupa aceea, sa nu dai iar jos distributia… Eu nu am schimbat-o, de exemplu.
NOU
Am vorbit si eu cu nea mecanicu’, pentru ca trebuie schimbata distributia la renoiul meu, si la fel mi-a zis: “Mai bine schimbi si pompa de apa odata cu distributia, ca sa nu imi mai platesti inca o data manopera (pentru dat la o parte iar toata distributia) sa-ti schimb doar pompa de apa dupa cateva mii de km”.
NOU
Ambreiaj sa pui neaparat SACHS daca mergi pe AM iar distributia iti recomand neaparat originala. De multumit nu o sa imi multumesti, dar daca pui aftermarket intr-o zi o sa te gandesti la comentatorul ala de pe blog care iti recomanda distributie originala.
NOU
Curea de distrubutie se schimba pe majoritate masinilor intre 100-160.000 km , toti producatorii de autoturisme care vand in Romania, injumatatesc aceste numere in comparatie cu tarile mai din vest.
Este recomandat da schimbi si pompa de apa in acelasi timp cu schimbatul curelei de distributie, pentru pompa de apa si curea de distributie sunt recomandate piese originale nu aftermarket.
Ambreajul si franele se schimba cand sunt uzate nu la un anumit numar de kilometri, depinde de stilul de condus si de altele.
Uleiul in cutiile de transmisie automate se schimba intre 100-160.000 km dar ai nevoie de un aparat special, in cutiile manuale e recomandat sa se schimbe cam la fel, dar sunt unele cutii la care nu se schimba niciodata, schimbi cutia.
NOU
Uitati-va in cartea masinii, fiecare model si motorizare are shimbul distributiei la intervale diferite, Audi a4 b8 de exemplu motor de 2000 curea normala de cauciuc se schimba la 170000 de km. Care aveti bani schimbatile la 60000 de km