Legat de asta, oarecum, colega noastră anatati a cumpărat o chestie scumpicică de pe un site, după care, nemulțumită fiind de produs, a vrut să îl returneze, în termenul legal de 10 zile lucrătoare. La care intenție a primit răspunsul că poate returna, dar numai pentru suma fără tva și primește banii numai când produsul va fi vândut.
Întrebarea e, pentru cei ce prestează în domeniu, s-a schimbat ceva în legea comerțului la distanță și nu știu eu? Pentru că legea e teribila de clară.
OG 130/2000 Art. 7. – (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator, daca au fost indeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.(2) In cazul in care comerciantul a omis sa transmita consumatorului informatiile prevazute la art. 4, termenul pentru denuntarea unilaterala a contractului este de 90 de zile si incepe sa curga:
a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator;
b) pentru servicii, de la data incheierii contractului.(3) Daca in perioada celor 90 de zile informatiile prevazute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucratoare pentru denuntarea unilaterala a contractului incepe sa curga din acel moment.
Art. 8. – In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
…..
Art. 10. – Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
a) contracte de furnizare de servicii a caror executie a inceput, cu acordul consumatorului, inaintea expirarii termenului de 10 zile lucratoare prevazut la art. 7 alin. (1);
b) contracte de furnizare de produse sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile cursurilor pietei financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
c) contracte de furnizare a unor produse executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) contracte de furnizare a inregistrarilor audio, video sau a programelor informatice, in cazul in care au fost desigilate de catre consumator;
e) contracte de furnizare a ziarelor, periodicelor, jurnalelor-magazin;
f) contracte de servicii de pariuri sau loterii.
Eu am sfătuit-o să măture puțin pe jos cu ei la OPC. Sunt curios ce s-o mai fi întâmplat.
NOU
direct OPC, fara alte comentarii.
NOU
*teribil
primu’
NOU
Nimeni nu face reclamatie si de aia nimeni nu accepta returnarea produsului. Nu chiar nimeni, evident, dar ideea de baza e ca exista un cerc vicios care ar trebui rupt de catre consumatori.
NOU
Eu am un chef teribil de cearta si nu mi se intampla si mie o faza de genul. Le-as face capul calendar si daca nu se rezolva m-as duce la OPC .
NOU
Ingrid, ia du-te tu si calmeaza-te in bucatarie
NOU
Ingrid,
te-a cautat ieri curierul cu bere si tu … nimic:-)))
cica nu te-a gasit la telefion si nici acasa.
NOU
@Ingrid – Scrie si tu despre ei si te vor cauta. goo.gl/0jHFt
NOU
Legea e clară: se returnează toate sumele plătite, adică prețul întreg al produsului plus costul transportului de la vânzător la consumator. Ea trebuie să plătească numai costul returului.
Vânzătorul trebuie să ramburseze sumele plătite în termen de 30 de zile de la momentul renunțării la contract (de obicei, momentul în care primește produsul înapoi).
Înainte de a face reclamație la OPC ar trebui să trimită produsul înapoi, indiferent de ce zice magazinul, ca să se încadreze în termenul de 10 zile și să nu se trezească cu surprize.
NOU
sa stii ca ai dreptate 🙂 … produsul trebuie returnat in ambalajul original si suma rambursata de magazin trebuie sa fie cea facturata.
NOU
nu scrie niiiiiiicaieri ca trebuie sa returnezi in ambalajul original
NOU
Pe siteul lor zice ca :
Daca aveti o problema cu un produs care nu a fost rezolvat de catre Departamentul Tehnic sau de Departamentul Vanzari, ati putea fi capabil de a returna produsul la noi. Primul pas este de a completa acest formular Returnari.
Acest formular trebuie sa fie completat în întregime, si va vom raspunde prin e-mail în termen de 3 zile lucratoare, cu instructiuni de returnare.
Produsele trebuie sa fie returnate în ambalajul original sau echivalent. Noi nu vom credita produsele care sunt deteriorate din cauza ambalajelor insuficiente. Va rugam sa folositi o cutie de protectie pentru a preveni deteriorarea în timpul tranzitului. Produsele alimentare si bauturile nu sunt returnabile.
Acum sunt curios ce inseamna pentru ei ca un client să fie CAPABIL
NOU
mda … mi s-a intamplat si mie sa imi spuna ca returnarea banilor dureaza maxim 2 luni. magazinele online sunt obligate de asemenea sa aiba mentionat pe site politica de retur … dar par sa nu prea respecte 🙁
NOU
Asta cu “suma fără TVA” şi “doar când revindem noi produsul” e o cretinătate 🙂
Intră în acelaşi sac cu alte cretinătăţi manageriale în firme şi firmuliţe de apartament. La noi în firmă poţi să-ţi iei doar 10 zile de concediu pe an. La noi în firmă impozitul pe salarii îl plăteşte exclusiv angajatul. La noi în firmă zilele libere legal se recuperează.
Legea e lege. Faptul că o taie pe la colţuri nu înseamnă că trebuie să le şi meargă cu asta. OPC direct.
NOU
Direct OPC. Problema e ca daca e un no name de magazin, nu gaseste sediul si prinde orbul scoate-i ochii.
NOU
Care este site-ul ? sa stim sa ne ferim de astfel de comercianti.
Situatia asta imi aduce aminte de reclama cu ‘Eu sunt cetatean european si am drepturi!’
NOU
Adica, vrei sa spui ca daca ma-ncord si spun treaba aia cu ” sunt cetatean european si am drepturi” nu merge?
NOU
cica nu :)))
NOU
Pff, eu chiar credeam ca ar merge :((
NOU
Magazinele online care se respecta dau 30 de zile drept de retur, fara intrebari, clientul plateste doar transportul (adica i-se dau banii pe produs conform facturii,cu tva, atat cat a platit, nu i-se returneaza si costul transportului care a fost platit firmei de curierat). Acuma e si vina clientului ca nu a verificat termenii si conditiile magazinului cu pricina.Iar daca t&c lipsesc sau sunt neclare e un mare semn de alarma si nu ar trebui sa cumperi de acolo.
NOU
da, dar ai uitat sa mentionezi ca produsul nu trebuie sa prezinte urme de folosire astfel incat sa poata fi vandut din nou, sa aiba toata ambalajele, abtipildurile si tot cacatul… cu alte cuvinte, le primesc doar pe cele ce au fost luate pe post de bibelou…
NOU
Nu chiar.Din experienta proprie cu un magazin mare le-am returnat monitor tv led de 23″ fara probleme.Nu mai aveam foliile dar aveam sacul ala mare si cutia.Totul ok.
NOU
eu am returnat o tigaie la real pentru ca mi s-a lipit mancarea de ea si, bineinteles ca era cu arsurile pe ea – cum as fi stiut daca e buna sau nu daca nu o foloseam ???
NOU
tu stii sa faci diferenta intre un produs ce nu corespunde cu specificatiile (tigaia) si un produs ce nu-ti place? stii sa faci diferenta intre a cumpara online si a cumpara de la real?
NOU
name and shame, care e magazinul respectiv?
cand cumpar online de la un magazin nou pentru mine verific termenii si conditiile, sa aiba pe site datele (adresa, CUI, J, etc) si dau un e-mail sau un telefon cu o intrebare oarecare pentru a verifica daca sunt prompti sau datele de contact sunt acolo de forma.
legat de cazul de fatza, cum au spus si altii, reclamatie la OPC.
NOU
Mie mi s-a intamplat la pcgarage.
Dupa ce au incercat sa ma abureasca – ca de ce vreau sa il returnez daca functioneaza, ca nu i-am anuntat dinainte, ca au trecut deja 10 zile calendaristice (desi in lege se specifica clar ca e vorba de zile lucratoare) – pana la urma dupa mult scandal au acceptat sa imi dea, nu banii inapoi ci un vocher cu valoarea produsului. Pana la urma m-am multumit si cu asta si am folosit vocherul ca sa fac ultima mea comanda ever de la ei.
NOU
OPC direct. Eu nici nu stiu de ce magazinele incearca sa se sustraga de la plata banilor. E clar ca lumina..Noi am primit produsul inapoi fara nici o problema, iar in termen de 30 de zile am returnat si banii..De obicei a doua dupa ce ajungea produsul la noi banii erau in contul clientului.
NOU
@Dan: PCG au o politică de returnare foarte clară şi ei respectă termenul de 10 zile calendaristice, după cum scrie şi pe site. “Anunţarea dinainte” se referă probabil la notificarea scrisă pe care trebuie să o trimiţi pentru denunţarea contractului.
Poţi detalia problema? Ce ai cumpărat? În ce stare l-ai returnat? Nu cred că se ceartă nimeni cu tine aiurea 🙂
www.pcgarage.ro/info/returnare-si-garantii/politica-de-returnare/
NOU
@Andrei Boghiu Da, stiu de politica lor de returnare publicata pe site, pe baza lor m-am si certat cu angajatii pcgarage o ora :). Dar, atentie, ca in politica de returnare se specifica zile lucratoare, nu calendaristice (explic mai jos de ce e importanta diferentierea).
Pe scurt, era vorba de tv tuner, comandat intr-o miercuri, ajuns la mine intr-o vineri. Tuner pe care am vrut sa il returnez luni (dupa o saptamana si 3 zile). Calendaristic sunt 10 zile de cand am primit produsul, deci as fi avut dreptul sa il returnez chiar daca ar fi fost vorba de zile calendaristice, insa angajatii de acolo s-au legat de faptul ca produsul a fost trimis miercuri (calculau de la data cand au trimis ei produsul, nu de cand l-am primit eu).
Practic, cand m-am dus acolo ma certam cu angajatii pe 2 lucruri scrise clar pe site, pe care ei nu vroiau sa le inteleaga:
1) Ca perioada de 10 zile ar trebui sa se considere de cand s-a primit produsul, nu de cand s-a livrat.
2) Ca zilele lucratoare nu sunt acelasi lucru cu zilele calendaristice (adica chiar daca s-ar fi considerat data de livrare, tot nu ar fi trecut 10 zile lucratoare).
Oricum pana la urma s-a ajuns la compromisul de care am zis inainte, cu vocherul egal cu valoarea produsului, deci pcgarage si-a reparat partial greseala (spre deosebire de alte magazine online despre care am citit). Insa decizia de a nu a mai cumpara de la ei a ramas fiindca nu imi place sa fiu prostit, sa imi pierd timpul si nervii de fiecare data cand am vreo problema cu un produs, incercand sa demonstrez angajatilor magazinului ceea ce scrie negru pe alb pe site-ul magazinului. Si nu am nimic cu pcgarage, la fel as fi decis si daca mi s-ar fi intamplat ceva asemanator la emag sau altex sau f64 sau orice alt magazin.
NOU
Staţi aşa că mă simt nevoită să fac o precizare:
produsul este o tricicletă cu platformă, pe benzină (motociclu denumirea în cartea de identitate) (adică o drăcie foarte ingenioasă, din păcate total nepotrivită pentru bunicul meu de 80 de ani). Firma de la care am achiziţionat nu are magazin online în sensul propriu (aşa cum este emag etc..), ci doar un site de prezentare, DAR achiziţia s-a făcut de la distanţă (cred aşadar că ne încadrăm în ordonanţă). Adică am discutat numai prin telefon şi e-mail despre produs, am efectuat plata prin ordin de plată şi un curier s-a dus să ridice marfa din Braşov şi ne-a adus-o acasă. Nu aş putea spune în mod explicit că produsul este deficitar, nu prezintă defecte vizibile (deşi a fost livrat cu un prag rupt; sunt de bună credinţă, n-am comentat) ÎNSĂ bunicul meu nu o poate conduce, el având deja permis cat. B şi permis pentru tractor. Eh, pe asta nu se poate obişnui. Suma nefiind deloc mică, am încercat returnarea. Aş mai vrea să precizez că toată interacţiunea cu firma a fost ireproşabilă, iar dacă bunicul meu ar fi fost mai tânăr sau mai “skilled” achiziţia ar fi fost chiar un vis. Din păcate, nu este 🙂
NOU
trimite-mi o poza sai link sa vad.
poate o cumpar eu:-)))
NOU
ce firma din brasov ? se poate un site ? sper sa nu se supere arhi.
ca ma intereseaza si pe mine ceva de genul :).
NOU
dat pe mail.
NOU
@hary: nu vezi ca se adreseaza cumparatorilor de 80 ani?!?!…mai asteptata si tu 4-5 ani pana sa incepi sa te interesei 😀
NOU
user, nu se poate un site pentru că oamenii au fost foarte ok şi no, până la urmă nu aş vrea să le fac rău. Îmi scrii mail la anatati_b@yahoo.com şi-ţi dau info. Să nu uiţi să te prezinţi în e-mail 😀
ps: produsul e minunat pentru agricultură, nu ştiu dacă pentru oraş.
NOU
Nu stiu cum sa zic, insa mie numai ireprosabila si ok nu mi se pare atitudinea vanzatorilor (cu “fara tva” si cu “plata dupa vanzare”)…
NOU
Cetin este curios ce s-a mai întâmplat: ce să se întâmple: nimic. Bunu zice că poate se va obişnui. Ideea pe care vreau s-o fac eu foarte foarte clară este că suntem mulţumiţi de produs. Nu prezintă niciun fel de problemă. Nu am avea ce reproşa nici produsului nici firmei. DAR nu este un produs adecvat destinatarului.
Poate fi vorba şi de vina noastră (să zicem), însă achiziţia fiind la distanţă posibilitatea returnării ar trebui să fie intangibilă indiferent de motiv.
NOU
Totul este foarte simplu. Clientul plateste doar costul transportului (inclusiv tur-ul) restul trebuie rambursat in termen de 30 de zile.
Ca sa nu aiba probleme, trimite coletul prin curier (fara ramburs) cu confirmare de primire si trimite si un email la o adresa oficiala. Mai departe asteapta maxim 30 de zile sau, in urma unui raspuns la email, oficial (nu telefonic) se poate face o reclamatie la OPC.
Sa nu faca prostia sa nu trimita produsul si sa faca reclamatie la OPC pentru ca nu poate dovedi ca s-a incadrat in termenul legal de 10 zile.
Asta e tot.
NOU
Ah, am uitat sa specific: nu apare in legea aia specificat concret ca trebuie ambalajul original insa se subintelege asta si oricine iti va impune acest lucru, inclusiv OPC-ul.
Da, poate fi desfacut, insa produsul trebuie returnat in aceeasi stare in care a fost primit. In caz contrar magazinul poate sa iti perceapa o anumita suma pentru aducerea produsului la starea initiala.
Daca nu ar fi asa am asista la o multitudine de abuzuri in care clientul comanda de sute de milioane, si in termenul de 10 zile returneaza produsul ba fara ambalajul original, ba fara accesorii, ba zgariat, lovit, etc.
NOU
nu se subintelege nimic, OPC amendeaza firmmele care nu iau fara ambalaj.
NOU
O sa ma documentez putin si revin cu date exacte insa am impresia ca faci confuzie cu primitul in garantie (in loc de returnare in 10 zile in cazul contractelor la distanta) cand spui ca OPC-ul da amenzi firmelor care nu primesc fara ambalaj.
NOU
@Lucian…una e sa fie un produs deteriorat…si alta e sa nu ai un cacat de cutie de carton
NOU
Din raspunsul aneitati nu sunt chiar sigur ca e in categoria magazin online. Aia nu au magazin online ci doar un site de prezentare, nu au asigurat transportul si practic nimic online ci doar o suma de informatii, contactul realizandu-se prin telefon si email, plata prin ordin de plata si produsul a fost ridicat de client printr-un curier.
Practic tot magazinul online a insemnat niste informatii, restul procesului a fost fara legatura cu online-ul.
Nu inteleg prea bine, daca si clientul spune ca nu era un magazin online, e totusi magazin online? Nu e de fapt un magazin normal si ar trebui sa se aplice regulile unui magazin normal, fizic?
NOU
Ordonanţa prevede chiar în prima propoziţie “denunţarea contractului la distanţă”. Chichiţe, un avocat poate rezolva problema, numai că nu ştiu dacă merită atâtea complicaţii 🙂
NOU
acel paragraf se refera la contractele la distanta. telefon si mail dac parte din aceasta cateforie, asa te ard firmele de telefonie
NOU
Nu sunt avocat insa pentru mine contract e o chestie scrisa negru pe alb si semnata de doi oameni. Inteleg ce spuneti voi insa nu mi se pare perfect logic, credeam ca un magazin online este acel site ce are mecanism de cumparare integrat, asa orice site de prezentare devine magazin online, nu?
NOU
nu e vb de magazin online ci de contract la distanta
NOU
Taman ieri am auzit la radio un interviu cu cineva de la OPC in care omul zicea clar:
– cumparaturile online pot fi returnate in 10 zile, no questions asked.
– da, firma poate sa-ti ceara sa pastrezi ambalajele, dar este ilegal sa-ti refuze garantia daca nu prezinti ambalajul.
NOU
Daca produsul este prezentat pe site si are pret atunci este magazin online. Daca doar e prezentat pe site, fara pret, cu greu poate fi incadrat in categoria magazin online. Mai degraba in aceea de site de prezentare.
NOU
e pe site, cu pret
NOU
glumiti! stiti cine sunt eu? SUNT CETATEAN EUROPEAN SI AM DREPTURI! 😀
NOU
Daca formularea aia “denuntare unilaterala” e din lege, imi dau seama ce isteti avem prin ministere. Denuntarea insasi e unilaterala, poate reziliere unilaterala, daca vrem sa vorbeste corect.
NOU
In lege scrie clar ca se poate returna in termen de 10 zile lucratoare. Magazinele care accepta mai mult de 10 zile, o fac din proprie initiativa. Este ca o oferta daca vrei. Nu sunt foarte multe. Eu stiu vre-o 3-4. Dar si produsul trebuie sa fie in stare buna atunci cand este returnat ( ex: sa poarte o bluza de 4 ori si apoi sa o returneze).
NOU
1. Pereche de casti cu garantia care expira in luna martie a acestui an. Am accesorile(dopurile de diferite marimi), factura, garantia doar cutia produsului nu. Am intrebat intai la PCG daca imi primeste acest produs pentru ca nu se mai aude corespunzator intr-o casca. Raspunsul a fost afirmativ. Statusul in acest moment la ele: inlocuit de furnizor.
2. Cumparat laptop MSI si in oferta intra un router wireless pentru o femeie sa tina legatura cu rudele plecate in strainatate. Sosit, scos din ambalaj, instalat SO, instalat drivere, nema conexiune pe placa de retea wired. Wirelessul mergea brici. Incerc un Live *unix, manifestarea identica. Sun la firma respectiva, le explic problema, facand conexiunea cu acel router wireless in oferta. Au acceptat returul la produs pe cheltuiala lor dar femeia a preferat sa pastreze laptopul deoarece o incanta ideea de wireless in apartament.
3. Cred ca undeva la nebunia cu Black Friday de anul trecut, cunostinta a cumparat/primit un storcator de fructe sau ceva pentru bucataraie. Sosit, nefunctional, carcasa din plastic undeva sparta, semn ca primit o lovitura de la ceva tare, ascutit. Sunat la firma: dom’le, vrem poze, de ce nu v-ati uitat intai la colet, draci si laci. Pana la urma, au fost nevoiti sa schimbe produsul.
4. Cumparat eu de data aceasta un rack/cutie pentru hdd de 2.5″(hard disk de laptop), conectivitate usb, eSATA. Nefunctional. Sun la ei, le explic problema. Va rog sa trimiteti coletul pe cheltuiala dvoastra. Am o persoana care ajunge in fekale, e ok asa? Desigur! A dus pachetul, i-a dat altul in loc. Primesc eu pachetul, era un model inferior doar cu USB, fara conectare eSATA. Telefon, explicat si etichetat ca inapti pentru ca nu sunt in stare sa inlocuiasca un simplu produs. Nu mai spun de curier, era din alta liga colegul. Am reusit sa primesc ce trebuie dar de data aceasta pe cheltuiala lor.
5. Asus FX 5900 Gamer Edition pe AGP, era atunci in magazin vreo 9milioane(nu mai retin anul). A cumparat-o un client. A adus-o inapoi. Dupa un timp de folosire, prezenta artefacte si/sau bloca sistemul. Am trimis-o la garantie(lucram in firma respectiva), a venit dupa o saptamana cu o eticheta pe ea ca e totul in regula. My ass…pusa pe un comp, frecat NFS underground pe ea si la 15 minute artefacte plus blocare sistem. Sunat la Romsoft, retur iar, primit dupa alte 10 zile un CD-RW si o placa vga inferioara. Am ramas masca. Ca alta FX 5900 nu au cum sa mai aduca si sa “convingem” clientul sa accepte asa ceva. La cateva zile dupa, am plecat din firma respectiva.
NOU
Asa cum spuneam, revin cu detalii din surse sigure, mai exact avocat:
Legea spune clar: produsul poate fi returnat in termen de 10 zile, fara invocarea unui motiv. Produsul reprezinta inclusiv ambalajul original cu care a fost livrat (nu ne referim la ambalajele sau cutiile in care a fost introdus pentru transport ci doar la ambalajul in care il ofera producatorul). Inclusiv ambalajul original reprezinta parte a acelui produs.
Poti trimite inapoi oricie produs insa obligatoriu sa fie in starea initiala. Nu ai cum sa primesti ceva si sa returnezi altceva.
In concluzie, magazinul poate sa iti refuze returul daca el nu este in starea initiala, are lipsa ambalaj original sau accesorii lipsa. Nu mai vorbim de defecte cauzate de tine. De cele mai multe ori, magazinul accepta totusi produse fara ambalaj sau cu accesorii lipsa si alte probleme insa impun conditia ca tu, cumparatorul, sa suporti taxele de aducere la starea initiala a produsului.
Acum cred ca este destul de clar.
Ce ai spus tu se aplica in cazul in care trimiti un produs la garantie insa magazinul solicita ambalajul original. In acel caz magazinul este obligat sa iti primeasca produsul in garantie chiar si daca lipseste ambalajul original sau accesorii care nu afecteaza capacitatea de evaluare/testare/reparare/inlocuire a produsului.
NOU
da, ai dreptate, eu la faza cu garantia stiam
NOU
O mica poveste si din cealalta parte a “baricadei”.
Intr-o buna zi ma abordeaza un potential client prin intermediul magazinului online si imi spune ca vrea un avion cu telecomanda.
– Bun… de care?
– De-ala!
– Ok ala costa 2500 de euro.
– Perfect! Mai vreau si o radiocomanda sa bata la 3-4 km si servo nustiudecare etc.
– Inca 1500 de euro.
Plateste nenea proforma (proforma pt ca nici dracu nu tine asa ceva in stoc in Romania). Vine avionul, montez, pun motorul, rezervorul, tevaraia, electronica, servo-uri, radio tot tacamul. Ma intalnesc cu clientul sa facem proba de zbor si aterizare… totul decurge ca la carte.
Moment in care omul nostru scoate 3(trei) CARAMIZI din portbagaj si imi zice:
– Ia fa-i proba cu astea!
Eu am ramas perplex si i-am zis:
– Nene; daca eu bag cele 3 caramizi in avion, presupunand ca reusesc cumva sa le bag astfel incat sa nu fut centrul de greutate, avand in vedere ca alea 3 caramizi cantaresc cat un sfert de avion o sa iti trebuiasca o pista de vre-o doua ori mai lunga pt. decolare si aterizare.
La care clientul nostru mi-a raspuns sec:
– Atunci nu il mai iau. Dati-mi banii inapoi.
– De ce nu il luati?
Si el mi-a zis senin:
– Coane; eu am vrut avionul asta nu pentru distractie sau competitii. Eu am nevoie sa fac bani cu el… Intelegi? Trebuie sa car “ceai verde” peste granitza cu el.
Rezultatul? Am stat aproape un an cu el in stoc si l-am vandut in pierdere. La 9-10 “clienti” de genul asta pe an pot sa ies linisit din afaceri. Si asta de ce? Pentru ca legea este… asa cum e. Multi dintre cei care detin un magazin online au fost pusi in situatii mai mult sau mai putin similare.
Nu vreau sa iau apararea nimanui. Sunt absolut convins ca multe magazine online merg pe principiul “am un client – hai sa ii dau o teapa. oricum mai vin 10 dupa el”, dar principiul asta nu se aplica tuturor.
NOU
asta e ghinion real
NOU
De aceea incerc pe cat posibil ca la produse de peste 1000 eur sa ma asigur ca cel care cumpara e intreg la minte si stie CLAR ce cumpara. Dar cu toate astea… Shit happens. Ah! Era sa uit finalul povestii. Am impresia (nu pot sa bag mana in foc) ca omul nostru tranporta acum “ceai verde” peste Dunare cu o barca radiocomandata. Nu ma intreba de unde am impresia…
NOU
Tocmai de aia nu sunt nici eu foarte supărată pe vânzător. Până la urmă e şi vina mea. Nu e vorba că nu-mi place culoarea, că produsul nu e conform sau alte cazuri care se pot încadra la returnare …
DAR ei aveau produsul pe stoc nu l-au comandat pentru mine, iar legea prevede returul. Aici putea să intervină buna-credinţă dincolo de profitul imediat şi toată treaba era bună. Până la urmă nu am nevoie de motiv: returnez şi gata. Aia cu fără TVA e rea-voinţă. Bun, să zicem că accept să-mi returnezi banii când revinzi; dar de ce fără TVA?
NOU
Chestia cu “fara TVA” e o porcarie. Revand produsul returnat de dvs. fara TVA? Nu cred. De fiecare data cand am avut produse returnate am returnat exact suma facturata. Nici nu am mai tinut cont ca mi s-au perceput taxe la plata cu cardul etc. De frica OPC-ului am preferat sa dau toti banii inapoi.
NOU
He he, asta imi dai idei despre deschis noi afaceri la marginea Dunarii :)).
Am comandat multe de pe Amazon-urile din UE si am fost si in situatia sa trebuiasca sa returnez produse:
– french press, sosit spart de parca bagase cineva un cutit in ambalaj. Poze si formular de retur la Amazon pe site, pleaca in aceeasi zi un exemplar nou spre mine. Acela nu a ajuns deloc, furat pe drum, Amazon mi-a dat banii inapoi dupa ce a trecut termenul necesar ca sa poata declara coletul pierdut. Si fara numar de tracking, doar pe cuvantul meu.
– pantaloni scurti, 2 perechi, una masura corecta, una masura mai mica. Formular de trimis inapoi, mi-au dat banii platiti inapoi.
In ambele cazuri mi-au dat inapoi si banii platiti la Posta Romana pentru expedierea coletului inapoi catre ei.
NOU
Pai daca singurul om, care a incercat sa-l mituiasca pe Dumnezeu, si anume Gigi Becali, nu respecta legile, atunci de ce ar face-o ei?
NOU
Ai vazut ce comment i-a lasat magazinul la Contact pe dorinel.ro?
img40.imageshack.us/img40/1286/commentmezamirpedorinel.jpg
NOU
da da, hai sa ne amenintamȘ))))
NOU
La emag am returnat o pereche de casti wireless. Au zis ca in maximum o saptamana primesc banii in cont. M-am uitat dupa o saptamana pe extrasul de cont si banii intrasera a doua zi.
NOU
Asta cu cetatean european nu stiu cat efect poate sa aiba.
O reclamatie la OPC dar nu prin e-mail, te duci direct la ei.