Vlad Petreanu plângea aseară pe facebook cum că rromânii sunt niște hipsteri și e trendy să declari că nu îți place un film rromânesc, chiar dacă nu l-ai văzut.
În principiu, are dreptate.
În practică, Ursul de Aur e un premiu care e acordat filmelor din lumea a 3 a a genului, filme care au zero succes de casă, zero valoare de public, dar în schimb, teribil de apreciate de critici. Iar noi avem un succes halucinant la critici, exploatând cu măiestrie subiectul ceaușescu, comunism, suferință etc.
Și cum la definiția din dicționar pentru lumea a 3 a, e steagul rromânesc, mi se pare normal ca la un moment dat, să ne vină și rândul nostru. Plus că îmi pute maxim campania online și offline care s-a desfășurat în spatele filmului, când toată lumea era ultra elogioasă cu un film pe care “nu îl văzuseră, dar toate semnele spuneau că va fi un film de succes.”
Oricum, ca să conchidem. Nu am văzut filmul și nici nu îl voi vedea. Opinia mea este că cinematografia rromânească suge major și am fost la suficiente festivaluri de film din rromânia, ca să pot avea o părere bazată pe ceva. Actorii rromâni sunt slabi, iar cele câteva palide excepții, precum Andi Vasluianu sau Dragoș Bucur, nu fac decât să confirme o lipsă a valorilor din domeniu.
Iar dacă am nevoie să văd filme comuniste, cu comuniști, despre comuniști și viața mizerabilă de atunci, nu trebuie decât să închid ochii și să las amintirile să curgă, nu să merg la cinema.
Cât despre premii, propun să facem noi Capra de Platină, ca să simbolizeze cu adevărat starea de fap a poporului rromân. Și nu, nu e fapt, ci fap.
NOU
Cu ultimele doua fraze concurezi indreptatit mari intelepti ai lumii. Sunt cele mai bune texte citite de mine pana acum in blogosfera.
NOU
felicitari ,esti mare Am scris mai jos un comentariu ,in care explic de ce nu mi place tema filmului pozitia copilului M as bucura daca l ai citi.Cu stima romanu
felicitari
NOU
felicitari ,esti mare Am scris mai sus un comentariu ,in care explic de ce nu mi place tema filmului pozitia copilului M as bucura daca l ai citi.Cu stima romanu
felicitari
NOU
M-am uitat acum la trailer. Pare o poveste interesanta, dar trista. Initial am zis ca s-ar putea sa imi placa, apoi la anumite replici nu prea mi-a placut. Comedii nu suntem in stare sa facem? Mereu probleme si iar probleme?
NOU
Haotik,
pai filmul este o drama, la ce te astepti de la o drama, sa te tii de burta de ras?
NOU
Dragos, daca vrei comedie, iti recomand “Minte-ma frumos” -> www.facebook.com/mintemafrumos
NOU
E ok si ca se fac filme mai “de arta” la noi, din ce am vazut din trailer, “Pozitia copilului” nu e cu comunisti, e o drama din zilele noastre. Sunt bune si filmele despre comunism, crede-ma, sa nu se trezeasca niste gigei nascuti dupa ’90 peste cativa ani sa abia parerea ca “vai, ce bine era sub comunism, toata lumea era fericita, traia bine si avea loc de munca”.
Problema e ca la noi nu prea se fac filme pentru public, se fac doar filme pentru critici. N-am vazut de nu stiu cand o comedie buna, un film romanesc usurel bun, un film pentru public, in general. Insa la noi nu prea mai sunt cinematografe si lumea nu prea merge la film.
NOU
Tropa de Elite si Spirited Away mi-au placut, restul nu le-am vazut/nu-mi amintesc sa le fi vazut.
Sunt insa de acord, Ursul de aur inseamna ca unor critici, de obicei cu alte gusturi decat ale mele, le place filmul. Si atat.
NOU
Deci Spirited Away, cu incasari totale de 275 de milioane de dolari si cu o medie de 8,6 pe IMDB din peste 200 de mii de voturi, e un film cu zero succes de casă si zero valoare de public?
Elite Squad, film brazilian cu incasari in afara tarii de 14 milioane de dolari si cu 8 pe IMDB din 47 de mii de voturi, e un film cu zero succes de casă si zero valoare de public?
A Separation, film iranian cu incasari de 20 de milioane de dolari si cu 8,5 pe IMDB din 76 de mii de voturi, e un film cu zero succes de casă si zero valoare de public?
Da, sounds legit.
NOU
iar castigatorul este…?
NOU
Castigatorul e Spirited Away. E singurul din lista care merita vazut.
NOU
eu stiam ca pozitia copilului…
NOU
ce titlu pedobear-like… :))
NOU
oh da:))))
NOU
Castigatorul este toate trei… Toate trei au castigat Ursul de Aur in ultimii ani si au fost si succese de casa, si au avut si au si valoare de public. Ca sa nu mai sapam mai mult in istorie, acolo unde o sa vedem ca au mai castigat Ursul si Magnolia, Thin Red Line, People vs Larry Flint sau Sense and Sensibility.
NOU
Dude, care ultimii ani? Ah, si inca ceva: incasari de 20 de milioane sunt fix poola in ziua de azi, e ca si cum ai zice ca ai vandut un fotbalist cu 4 milioane cand orice mijlocas decent din Premier League e vandut la 15 milioane lire… mai mult decat orice, arata ca joci in divizia juniori. Asta este, adevarul doare, dar daca un film premiat la un festival care, teoretic, inseamna ceva, nu aduna macar 50 milioane nu merita sa discutam despre el. Asta e viata, oamenii cu gust au si 8 euro sa dea pe un film.
NOU
@Jordan Dude, ultimii 11 ani. Si degeaba faci 50 de milioane incasari daca bugetul filmului e de 60 si mai bagi 30 in marketing. A Separation si Elite Squad sunt filme facute cu bugete de sub un milion de dolari si care au beneficiat de zero marketing. Sau, ca sa-ti fie mai usor sa intelegi, e ca si cum Steaua ar lua 20 de milioane pe Chiriches dupa ce l-a cumparat cu 1 de la Pandurii Targu-Jiu… E sau nu e mai bine decat sa-l iei pe Ibrahimovic cu 60 si sa-l vinzi cu 50?
NOU
Ok, ai dreptate, ai nostri sunt ca brazii, filmele nu ruleaza cu sala goala ca sunt proaste si pentru ca romana nu se poate traduce da’ toti insista sa le faca in romana, cu actori romani de mana a 14-a, complet nepotriviti pentru film, ruleaza cu sala goala ca sunt prea psihologice pentru tampitii aia care nu inghit filme destepte. Mereu e mai simplu sa spui ca insuccesul tau se datoreaza faptului ca esti prea bun, e un fel de ‘am si eu un defect, sunt perfectionist’.
NOU
in primul rand sint filme artistice, si mai putin de public.
in al doilea rand, acum sint la moda filmele de gen, iar romanii au material si inspiratie pentru asa ceva.
in al treilea rand, trebuie sa apreciem valorile cinematografice romanesti de acest gen.
eu nu consider ca trebuie sa vedem un anumit film pentru ca spun altii ca este senzational. dar nu vad de ce sa nu apreciem un film premiat la cel mai renumit festival de film din germania.
si consider ca orice imagine pozitiva a romaniei in strainatate este binevenita.
NOU
esti cool, mah! macar multumeste pentru subiect ca pana sa devina filmul cool (sambata dimineata)tu nu aveai opinie cum nu aveam nici eu despre tine
NOU
Nu va deveni cool, va deveni deck.
NOU
Ati vazut Hunger Game?… filmul e destul de mediocru, dar prezinta foarte interesant rupturile dintre paturile sociale… exact asa e si cu acest concurs. Daca ar fi doar filme bune, automat ar creste exigenta, oamenii ar fi mai pretentiosi … Revenind la ce am sustinut mai sus, e normal ca pentru filmele de mana a2a sa existe un concurs, astfel nu s-ar incuraja productia lor, iar asa un film care castiga un premiu international, dar totusi e jalnic pe langa un alt film care nici nu ajunge sa fie nominalizat la Oscar, il ridica pe cel de-al doilea automat. PS> nu spun ca nu e ok sa castigi astfel de premii, dar sub nici o forma nu ai creste cinematografia romaneasca doar cu atat… ai da sperante desarte regizorilor. … o femeie draguta automat pare printesa printre 10 femei urate… think about that…
NOU
iti recomand sa citesti cartile, eventual versiunea in engleza. filmul nu are nici o treaba cu cartile
NOU
eu recomand sa nu dai bani pe respectivele carti, o sa iti dai palme ca ai fost idiot ca mine sa dai banii pe asa ceva.
NOU
da, din pacate au scos filmul si ai dat banii degeaba…
NOU
da, carti+ film = double loss. my bad.
NOU
cartile se pot da jos frumos de pe torenti. deci…
NOU
deci eu eram legit si acu regret.
deci?
NOU
si cu torentii esti legit. ca si cand te-ai duce la biblioteca.
NOU
nu prea, ca downloadul implica automat si uploadul, care e pedepsit
NOU
Criticii aia sunt suficient de multi incat sa umple macar o sala de cinema? Degeaba faci filme apreciate de vecinii tai din bloc, daca scoti macar un profit minim, ca pe-al doilea nu-l mai faci. Eu numai cand vad numele pe care le dau filmelor romanesti, o putere launtrica ma indeamna sa nici nu ma uit la ele. Probabil ca or sa apara oameni care zic ca nu putem face filme de oscar, pentru ca bugetele filmelor romanesti, iar eu o sa le zic sa se uite la The Man from Earth, un film aparent banal si plictisitor, cu buget redus si pe care eu l-am considerat foarte bun, desi nu avea nici o legatura cu comunismul romanesc.
P.S. Iti dai seama ce filme premiate ar face coreenii de nord, daca ar face filme ce reflecta comunismul lor?
NOU
… am sa le comand, chiar am vazut ieri ca sunt reduceri destul de mari
la carti.
NOU
stoc epuizat :((
NOU
bookdepository.co.uk transport gratis
NOU
De abia acum am vazut articolul si deja altii mi-au luat-o inainte in ceea ce priveste Spirited Away si Tropa de Elite, insa Separation nu l-am vazut si nu pot sa ma pronunt in privinta lui. Problema e ca in ultimii ani, filmele care au primit acest premiu sunt din categoria “proiecte speciale”, adica nu mainstream. Dar poate pe undeva asta e si ideea, pentru mainstream sunt alte zeci de premii de dat. Nu de alta, dar de aia avem premiile MTV, Nickelodeon si multe altele de gen 😀
Acum intre noi fie vorba, nici Oscarurile nu m-au entuziasmat in ultimii ani in sensul ca si atunci cand erau doar 5 pe foaie si nu 10 ca acum, dupa 2000 (ca sa fiu mai la zi) au fost cel putin 1-2 pe an care nu m-au atras de nicio culoare. Acum de cand sunt 10, lista neatractivelor e si mai mare.
NOU
Sunt singurul care s-a gandit la Chil’d Pose(Pozitia copilului) fiind un film cu pornografie infantila?! Vreau sa zic ca titlul filmului nu spune prea multe!
NOU
PlayActive,
eu zic sa-ti pui o intrebare serioasa daca ai asociat asa ceva…
poate bei prea multa bere belgiana?
NOU
Nah-am trecut pe bere olandeza acum!
NOU
Watch your backs!
NOU
Spicuim de pe lista:
Spirited Away – e foarte misto, ca de altfel tot ce scoate Studio Ghibli
Bloody Sunday – exceptional film despre evenimentele din Irlanda de Nord din 30 ian. ’72, redate cu foarte mare acuratete.
A separation – la inceput m-a plictisit, apoi m-a captivat, apoi m-a plictisit din nou; e un film care ar fi putut la fel de bine sa fie romanesc.
Niciunul din cele trei nu mi se pare un film din lumea a treia (alooo Japonia si UK?), la fel cum niciunul nu mi s-a parut ca n-ar fi avut succes
la public.
Eu de filmul “Pozitia copilului” am auzit doar de vreo cateva zile. E cu comunisti?
NOU
Mie mi-a plăcut destul de mult A Separation, dar la un moment dat erau vreo două Logane în cadru și nu înțelegeam cum de nu e românesc cu așa subiect și așa mașini :))
NOU
Am citit articolul, am vazut ca faci referire la filme din lumea a treia si ca in lista apare Miyazaki. Am ras si am trecut mai departe.
NOU
Si eu resimt, ca toata lumea de altfel, lipsa unor filme bune, dar de masa. In momentul asta cinematografiei romane ii lipseste fundatia si are numai varfuri, oarecum tipic romaneste. Motivele insa sunt etrem de obiective, nu este o chestiune de alegere, nu se caca valul tanar de regizori romani pe ei ca noi facem numai arta, nu, nu e vorba de asta.
E vorba ca filmele produse la noi sunt cu fonduri de stat/europene, alocate romaneste ( cu multe jocuri in culise) insa au un numitor comun, sunt sau incearca a fi, filme de festival; e si normal ca un program cultural sa nu finanteze filme de public/ de duzina.
Casele de productie romanesti traiesc din productiile astea sponsorizate de stat sau din productii pentru televiziuni. Nu exista producatori, ca afara, care sa vina si sa investeasca intr-un scenariu si intr-un regizor, ca apoi sa castige de pe urma filmului.
Iar asta si din cauza ca romanul prefera sa pirateze in loc sa mearga la film, mai ales daca e vorba de film romanesc. Nu asta insa e cauza principala, ci ca suntem un popor mic cu forta de cumparare mica si ca limba noastra nu e internationala. Nu avem cultura producatorului de film care sa-si calculeze sansele pe plan international cu un film in limba romana si sa spuna, da taticule, filmul asta e destul de tare incat sa faca bani si la publicul de limba engleza…
La fel nu avem producatori care sa aduca actori de afara care sa joace intr-un scenariu romanesc, lasa ca vin casele de productie de afara si filmeaza pe aici, ca e mai ieftin.
Cu alte cuvinte, cand vor exista oameni care sa investeasca in filmul romanesc ca intr-o afacere atunci vor veni si filmele de masa, bune. Scenarii sunt, stiu eu macar doua care ar fi de top box office afara, regizori sunt, ca nu castigi festivaluri fara sa stii cum sa spui povestea, nu sunt insa producatori, oameni cu bani care sa vrea sa faca si mai mult din asta.
Cand o sa apara primul care o sa bage bani intr-un film romanesc si filmul o sa iasa pe plus clar afara ( si e o lume in care poti promova super ok un film fara sa fii de la holywood) si-o sa faca ceva milioane sau zeci de milioane din asta c-un buget initial de 2 lei, o sa se trezeasca si altii… pana atunci insa, arta domnilor.
NOU
Vlad,
am auzit ca se reprofileaza Berbecali, ca fotbalul e fumat deja in romania…:-))
NOU
:))) da, dar asta o sa vrea sa fie un fel de Sergiu Nicolaescu; parca-l si aud, pe banii mei, joc eu in rolul calului…
NOU
Sunt filme si seriale romanesti cu succes la public.Vezi serialele romanesti de pe acasa tv si filmele romaesti produse de trustul pro.Problema regizorilor astora e ca filmele astea includ manelisti,tigani,cultura hi hop si alte chestii asemanantoare ceea ce lor le cam pute.Cand o sa mai coboare putin nasul vor vedea ca exista si subiecte mainstream in societatea romaneasca care promovate de un trust mare ar putea rezulta intr-un film de succes comercial
NOU
Producatorul are alt rol intr-un film… nu finanteaza…
E similar cu producatorul in industria muzicala… nu ca aici am avea unii mai breji…
NOU
piftie – nu, nu sunt; una e serialul de televiziune ( ca filme nu-s, au fost cateva adaptari cumplit de slabe) de succes la care se uita o masa de oameni, copii plus adolescenti sau dorei, mitici, in functie de ora si profil pentru ca il primesc gratis, la ora fixa si-i implica tocmai pentru ca le vine direct la bot;
un film de succes la public e total altceva, omu trebuie sa isi miste fundu si sa dea bani pentru el, fara sa fie implicat dinainte; deocamdata filmele cu oarece succes au fost tot astea de arta care au iesit atat de mult in fata incat a vrut sa le vada tot omul, un fel de obligatie sociala sa spunem;
singurul film comercial produs de noi si pentru afara a fost Fire and Ice, bazat pe un scenariu absolut penibil, dar pe care regizorul si actorii l-au facut acceptabil; a rulat pe sci-fi nu in cinema-uri, asta zice multe…
deci si prin urmare, nu… Sergiu Nicolaescu a mai avut cateva sali pline cu Supravietuitorul, unde orice fan al comisarului care a avut posibilitatea s-a dus pentru ca, ghici, a fost implicat dinainte. FIlmul a fost penibil la orice standard.
NOU
geretus, sunt mai multe titluri de producator intr-un film, producatorul principal e ala care face filmul sa se intample atat financiar ( daca filmul nu e produc spentru un studio, el face rost de buget, de la el, de la altii sau de la el si de la altii) cat si in celelalte aspecte ( scenariu, actori, regizor etc);
tu vorbesti despre producatorul de platou, de la al mai mare – executive producer la ai mai mici line producers etc… sunt vreo 5-6 tipuri de producatori…
NOU
Prietene … cei ce finanteaza sunt altii… documenteaza-te un pic
NOU
Tare asta cu filme de festival vs filme de public. Adica facem niste basini elitiste pentru niste basinosi elitisti dar dupa aia ne ultragiem ca restul compatriotilor nostri, care nu sunt basinosi elitisti si care sunt convinsi ca basinile lor nu miros a curcubee nu le apreciaza? Super tare.
NOU
@Jordan
tu esti un basinos ne-elitst 😀
NOU
@m – o fi, dar trag niste besini de elita 🙂
NOU
Festivalul de Film de la Berlin nu e tocmai un festival “de mana a treia”.
NOU
doar filmele ce participa
NOU
nu stiu daca trolezi sau nu,arhi. vreau sa sper ca da.
NOU
filmele de mana a treia sunt alea proaste. sau alea-s de mana a 4-a?
NOU
@m, deci m, deci cine zice care ce film e de mana a coispea?m?
si daca sunt `unii`, cine sunt aia? si dc aia hotarasc?
si dc nu dormi la ora asta?m?
NOU
care ora era? m?
NOU
Cred ca problema e in alta parte, nu la genul asta de filme.
Din punctul meu de vedere, genurile nu se exclud unele pe altele. Cu alte cuvinte, genul asta de filme ( asa zise de nisa – unde da, exploatam mizeria, durerea, suferinta, comunismul -pula mea, asta am avut timp de 50 de ani) nu-l explude pe ce cel cu priza la public…
Din pacate cele cu priza la public au nevoie de bugete mai marisoare…sau de un regizor mai focusat in directia asta ( majoritatea celor de azi sunt focusati in zona de nisa de unde sa castiga un Urs, un Palm d’or etc). Cand banii sunt putini – maxim ce poti face e un film care sa castige Ursul de aur 🙂
Caranfil saracu’ ( care e mai mainstream asa) n-a mai scos nimic de ceva timp…
NOU
In totalitate de acord. Factorul creativ al filmului romanesc se bazeaza pe exploatarea unor subiecte pe care aici le consideram banale, dar pentru ursarii de aur sunt subiecte venite din precambrian. Daca stau sa ma gandesc unul dintre figurantii care apar la un moment dat in pelicula ursarita este un pitestean de-al meu plin pana in gat de bani si dator pe viata la fisc. Oricine plateste bine poate sa joace cu ursul cu conditia sa ia un subiect de pe jos si sa-l faca sa dea bine pe covorul rosu.
NOU
arhi, o simpla intrebare, fara sa te superi. Nu am vazut filmul, deci nu-mi dau cu parerea. Daca acum 1 luna, cei care se ocupau de promovarea filmului iti ofereau un contract sa promovezi pelicula pe blog, mai erai atat de dur?
Intreb asta pentru ca, repet nu am vazut filmul si nici nu intentionez, dar atata timp cat suntem o tara de mana a treia eu ma bucur ca am luat locul intai la un concurs pentru filme de mana a treia. (nu sunt de acord ca la Berlin sunt numai filme de mana a treia – vezi Bloody Sunday).
NOU
nu il promovam
NOU
@vova
nu i-ar fi dat nimeni bani lui arhi sa promoveze filmul.Filmele astea sunt facute de hipsteri care asteapta bani de la statul roman.Ei sunt prea buni ca sa aiba legatura cu privatul sau comercialul.De ce sa faci un film pe care sa-l vada lumea cand poti sa faci o chesti anti comerciala pe care sa o vada 50 de oameni iar apoi sa impui catorva sute sa-ti dea bani desi lor nu le-a placut filmul
NOU
Filmul asta s-a dorit a fi o transpunere a personajelor Gheorghita si Vitoria Lipan in secolul XX| ? 🙂
NOU
lipan, victoria. tipa care isi cauta barbatul din crasma in crasma?
eterna poveste..
NOU
da, victoria, ca l-a gasit, si nu era mort de beat, era doar mort. deci, victorie, fata
NOU
Nu, ma. Gheorghita, baiatul plapand, care se transforma intr-un barbat de nadejde, sub aripa protectoare a mamei de fier, Vitoria. Plagiat dupa Baltagul, iti spun sigur!
NOU
un baiat care sta dupa fusta maicasii n-are cum sa fie barbat de nadejde
NOU
cred ca acum e momentul sa ne aducem aminte sergiu nicolaescu si de ultra mega super capodoperile lui cinematice.
NOU
yep, asta ar trebui sa facem si eventual sa mergem si la biserica…
NOU
In sfarsit am iesit de sub piatra si am vazut traileru: un baiat de bani gata da peste cineva cu masina, omoara, etc. Tot nu inteleg de unde dispretul asta suprem pentru un film romanesc care pana la urma spune o poveste dramatica, ca mai toate povestile “europene”…
NOU
jollyca,
nu este dispret, mai degraba este frustrarea ca nu avem si noi filme de public de calitate ci numai pelicule realizate cu buget mic, subventionat din bugete culturale, pe care nu le poate aprecia decat marii critici de film.
vezi ce a scris Vlad B Popa mai sus, explica foarte bine problematica filmului in romania de astazi.
NOU
Cat de mare dreptate ai. Cand ii vad pe toti cat se agita asa ca romanii au mai castigat un premiu chiar nu ii inteleg. Mai ales la filme jucate prost de actori (cum erau balariile alea de au castigat Cannes) Si ai dreptate si cu filmele de mana a treia. Ca e Cannes, Oscar si Berlin; ai numarat bine. Dintre toate ar trebui sa mai ramana doar Oscarurile ca au filme cu box office si ceremonie cu prezentatori funny. Si odata cu cele doua sa se desfiinteze si TIFF-ul ca asta cred ca e pentru filme de mana a 4a, a 5a si nu face decat ca umple tara noastra cu hipsteri care apreciaza filmele cu comunisti si care pe noi romanii ne agaseaza mai rau ca o manea data la maxim de vecinu’. Nu inteleg de ce sa ne bucuram ca noi facem filme altfel decat Hollywood-ul, chiar nu inteleg.
NOU
ai perfecta dreptate
NOU
@arhi
era sarcastic. dar na, tu esti din ”public” si o fi putin mai greu de inteles. stii, ala pentru care se fac filmele ”pentru public” 😀
NOU
Aia n-au vazut filmul si-l lauda, voi n-ati vazut filmul si-l criticati. Poate problema nu e cat de hipster e unul sau altul, ci vorbitul pe langa subiect.
NOU
arata-mi un singur rand unde critic eu pozitia copilului. discutia mea e generalista, depre filmul romanesc
NOU
Nu ma deranjeazqa filmul.Probabil e bun la nivel underground.E dreptul oamenilor sa faca ce filme vor ei si sa se adreseze targetului pe care il vor.ceea ce este cu adevarat deranjat este atitudea producatorilor filmului:
www.click.ro/vedete/filme/Producatoarea-Pozitia-discursul-multumire-Politicienii-Ada_Solomon-Calin_Peter_Netzer_0_1562243761.html
Tu ca persoana fizica te apuci sa faci un produs(un film in cazul asta) pe care il targehtezi exclusiv pentru critici(un grup de maxim 100 de oameni) iar apoi ai pretentia de la statul roman(adica de la vreo 20 de milioane) sa ti-l sponsorizeze ca tu te autointitulezi ambasador al nostru in fata unui grup de 100 de indivizi.
Mentalitatea de tip comunist este adanc implememntata si in generatia tanara.Logica asta neocomunista de genul “fac un film pe care nu-l vrea nimeni dar dupa aia statul TREBUIE sa imi dea mie bani” nu a disparut odata cu Sergiu Nicolaescu.Astia noi au aceleasi metode ca Nicolaescu insusi.
Chiar hipsterii astia care se dau inteligenti nu observa contradictia:faci un film comercial si dupa aia te plangi ca nu ai succes comercial?
Sa continue sa investea zeci de mii de euro in filme vazute de 10 persoane.E dreptul lor si il respect.Dar dupa aia sa nu vina sa cerseaca bani de la statul roman pentru un proiect privat
NOU
piftie, eu am mentalitate comunista. dati-mi, faceti…. daca nu-mi dati, va ff, daca imi dati, va ff mai departe. unde e problema? incet incet va obisnuiti si o sa va si placa.
zise autorul necunoscut la 1916 toamna. revazut si adaugit in 1947, 1949, 1953, 1983, 1989, 1992, 1999, 2000, 2003, 2008, 2010, 2012, 2013. and counting, romania.
NOU
Baiatu cu berea, nu ai si niste bere la pet pentru cititorii elitisti de pe acest site? Parerea mea ca strici orzu pe gaste..
NOU
k-men,
cred ca vorbesti de anumiti comentatori la acest post si nu de cititorii arhiblog in general…
in privinta asta, stai linistit, aia de care vorbesti tu nu comanda Terapia…:-))
NOU
“noul cinema romanesc” sufera de sindromul “Emir Kusturica”
@piftie +1
@vladbpopa +1
PS: nae caranfil nu face parte din “noul cinema romanesc”, din fericire!
NOU
deci stai asa man.si voi restul, ca sunteti pe tabere, n-am nevoie de voi.
deci tu, arhi.discutie generalista zici. despre filmul romanesc care nu se compara cu … cu cine? cu haliud? adica noi de ce nu avem productii de milioarde de dolari buget cu milioarde incasari? adica ce vorbesc eu…
ai uitat unde suntem noi pe harta?
nu mai zic nimic, nu mai faceti filme, romanilor, ca sunteti pielea plii. nu sunteti creativi. nu conteaza ca la festival de gen le luati fata la restul lumii,adica la niste saraci cu duhu` ca noi, frate, care nici aia nu castiga la box office, dar cine se mai uita. n-aveti box office si blockbustere.
nu contati in peisajul mondial.
sunteti degeaba
NOU
Succesul de casa nu are nicio treba cu calitatea unui film…vezi filmele cu Arnold cu Van Damme cu mai stiu eu ce Superman/Hulk/X men..etc. Saga Amurg au avut incasari de 800.000.000 de euro anul trecut. E Saga Amurg un film de calitate, un film de arta?!
NOU
conform logicii tale, toate filmele rromanesti sunt geniale, niciunul nu e pentru public
NOU
Depinde de public. Eu fac parte din public si apreciez filmele romanesti de arta. Arta nu e o chestie pt mase. Intreaba in Berceni ce parere are lumea despre Picasso. Vei obtine o majoritate care va spune ca e o porcarie ce a pictat. Are ea dreptate? Spuneam intr-un alt post la tine pe blog ca pe Pamant sunt mai multi prosti decat destepti asta ca sa intelegem ce e cu masele consumatoare de cinema
NOU
nu, arhi, conform logicii tale( sorry, is prea pornit sa citesc printre randurile articolului si comentariilor, ca mi se ridica iar tensiunea) sus numita saga amurg este FILM, pt ca face succesuri si o gramada de bani, chiar daca e o laba trista, ecranizare a unei carti si mai triste.
NOU
relaxeaza-te, faci tensiune
NOU
” Intreaba in Berceni ce parere are lumea despre Picasso. Vei obtine o majoritate care va spune ca e o porcarie ce a pictat ”
Buuuahahahaa : ))))))
Ce inculti este prostii din Berceni, pfaaa…Spre deosebire de aia din Pipera si Dorobanti, care il iubesc la unison pe Picasso.
Imi aduci aminte de una, Maria. Nu cred ca ai avut onoarea sa o citesti. Ne-a parasit de ceva amar de vreme 🙂
NOU
io zic ca picasso era tripat la greu, inginer ratat- si ce a incercat n-are cum sa functioneze, veci pururi.
NOU
aloo, arhi, cum sa ma relaxez?!? maine e luni, fsh@$SHH$gh%$#^#@W^@:)
NOU
i digg you. si eu ma duc la birou, ffs
NOU
bre, da` tu nu mergi la scarbici, tu te rogi sa vina lunea sa continui distractia.
nu se pune
NOU
sssssssssh…
NOU
Daca Picasso a fost artist, atunci William Adolphe Bouguereau sau Rembrandt ce-au fost?
NOU
@Didi: Stii ce nu inteleg eu? Cand pana mea regula si exceptia s-au inversat? Regula e simpla: filmele cu succes la public sunt, de regula, bune, si cele fara succes la public sunt cretine. Exceptiile sunt rare si, tocmai, exceptii. Evident, toti looserii care nu au succes la public o ard ca muzicantii aia underground: bah noi nu ne vindem arta…. noi suntem underground … suntem adevarati, fideli crezului nostru, daca voiam ajungeam si noi ca si ratatii aia de la Metallica, care nu stiu cum se mai pot uita in oglinda, da’ noi am ales sa ne pastram principiile, si de aia la 10 ani de la debut la concertele noastre vin aceiasi 10 hipsteri si familiile noastre + cate trei vecini din scara. Ca noi suntem autentici.
NOU
@Andrei, tot artisti ?
NOU
@jordan, din cand in cand se intampla cate unu care isi baga picioarele si e multumit cu ce face, chit ca ce a facut impresioneaza doar pe masa si vreo 2 bolunzi din cercul de prieteni. omu e multumit. nici nu se lauda,e constient ca ce a facut e un cacat de 2 lei.
sarim peste niste ani, ani in care said artist si-a ftut viata si posibil a murit sarac si idiot, cu tot cu viziunile sale. sau poate nu.
si ajungem in zilele noastre. zile in care cacatul lui, ala de acu 50-30-20-5ani n-o mai impresioneaza doar pe masa, ci milioane de oameni/ pt ca daca fiindca atunci cand cum unde si de ce am sti, n-am mai avea arta.
ghici cine rade de se cracaneaza?
NOU
@ASdfix – Ok, m-am cam saturat de argumentatia asta. Arta este, dupa umila si complet necalificata mea parere, ceva care te transpune intr-o alta lume, care te scoate din banal, din cotidian si te duce altundeva. Nu conteaza unde. Daca nu face asta, nu e arta. Poate fi arta ceva ce face asta doar pentru 2 oameni? Discutabil.
A spune ca ‘arta mea e arta, da’ prostii astia nu-ntelege’ e ca in aia cu prostul suparat pe sat… cineva greseste, da’ nu satul.
NOU
Sa o luam altfel. La TNB se joaca Asteptandu-l pe Godot (teatru absurd), la Pro TV este Vacanta Mare. La TNB sunt 200 de insi in sala, la Pro TV 1 milion de telespectatori ca audienta. Care dintre cele doua reprezentari e de calitate?
NOU
@didi: yasser, aici sunt absolut de acord cu tine.
Sincer, toti comparati festivalurile de la Berlin sau Cannes cu gala decernarii Oscarurilor de la Hollywood. Iar legatura este????
Ah, da, este vorba si intr-un caz si in celalalt despre filme. Mda… In cazul Oscarurilor este vorba mai mult despre un “gisheft”, si despre faptul ca lumea trebuie sa te vada (cum spunea Billy Kristal: “cele 3 mari sarbatori evreiesti sunt Hanukah, Purimul si … Noaptea Oscarurilor”). Ma asteptam sa comparati Berlinul cu festivalul de la Sundance, de exemplu… Ah, n-ati auzit de el? Ce sa-i faci, asa-i cu basinile astea elitiste…
Cinematografia este o arta. Unii produc pentru marea masa, altii pentru un public mai restrins. Ce mie mi se poate parea o porcarie, tie ti se poate parea o opera de arta. Asta e. Nu poti sa te caci in gusturile omului. “De gustibus…” Nu-ti place, nu te uiti.
Cit despre comunism, Arhi, nu te supara, dar eu unul consider ca nu ai dreptate. Atita vreme cit sunt oameni care il pling la mormint pe Ceausescu, care regreta timpurile anterioare lui decembrie ’89 (“stateam in frig, nu aveam ce manca, desi era ratia aia care era buna, dom’le, da’ era ordine, nu era debandada asta de acum…”), eu unul gasesc ca inca nu se fac suficient filme despre perioada respectiva. Intr-o tara unde se citeste din ce in ce mai putin, unde accentul se pune numai pe emisiuni de divertisment si de scandal, unde televiziunile manipuleaza opinia publica in functie de interesele unui patron sau ale celuilalt, nu va dura mult pina ce va apare unul care sa spuna ca de fapt, comunismul este idealul de aur al omenirii, ca suntem toti egali, ca de fapt inchisorile comuniste nu au existat, ca acolo nu au murit aproape 800000 de oameni, astea fiind inventii ale propagandei ruso-americane. Si “oile” il vor crede.
NOU
Lasa ca face Hollywood-ul destule filme pentru mase. Unii vor sa vada si altceva in afara de American Pie, si aici filmele europene (inclusiv cele romanesti) chiar exceleaza.
NOU
+1
NOU
chiar, cine se uita la Män som hatar kvinnor e un prost, remakeul haliudian e mult mai misto, box office, awareness, alea.
PS si sa nu uitam ideea originala din hunger games. numa` ca nu era in Su`alemericii.
apropo, cine mai zice ca cartile sunt mai misto ca filmul sa imi dea banii pe ele. cartile, zic.
NOU
fiind tu foarte furios, nu intelegi ceva. la originile sale si, prin esenta sa, filmul se adreseaza OAMENILOR, celor ce platesc bani pentru a-l vedea. faptul ca s-a ajuns ca statul sa subventioneze productii facute doar de dragul de a exista, pe care le vad 100 de oameni, nu inseamna decat pervertirea ultimelor decenii, nimic mai mult. www.imdb.com/title/tt0870984/ uite aici, filmd e mare succes la critici. e o secventa in care ea ii face laba lui si curge sange in loc de sperma. criticii au fost entuziasmati.
NOU
film pt mase. pt masele alelante, alea care numa daca le vine sa se bese ne arunca de pe orbita eliptica psfgfht etc.
Ying xiong
NOU
statu trebuie sa subventioneze filmele de calitate, chiar daca n-au succes la public. trebuie sa promoveze arta. ca intr-un final tot sunt efecte…
NOU
@m pardon my french, m kid, dar statu` trebuie sa imi suga mie pla. dupa fericitul eveniment sunt dispus sa negociez.
NOU
pana una-alta, sa-ti suga statu’ pula e un vis de-al tau. destul de irealizabil. dar inteleg, esti mai khmer rouge asa, impotriva sursei de decadenta care este arta.
NOU
Scenaristul filmului “Pozitia Copilului” s-a inspirat din viata lui Mircea Badea
NOU
eu cred ca filmu asta vrea sa arate cum a scapat huidu de puscarie.
totusi filmu asta pare facut mai profi asa, nu zici ca au legat camera de lopata si s-au plimbat cu ea, asta se vede din trailer, pe care daca il vezi aflii tot…
NOU
uite un film. au legat camera de lopata si a iesit asta: www.imdb.com/title/tt0088247/?ref_=fn_al_tt_1
NOU
si daca tot suntem aici, tot de la coada de lopata li se trage si astora: www.imdb.com/title/tt1255953/?ref_=tt_rec_tti
NOU
acestea fiind spuse. ce vrei sa zici? :-??
NOU
habarnam, de ce> era important?
NOU
nu chiar… :-??
NOU
deci m-ai incuiat, eu nu`s obisnuit sa vorbesc serios
NOU
deja ne doare.
NOU
vorbeam cu tavi sau cum il chema. tocmai ne anuntase ca nu va mai intra pe aci.
NOU
da, l-am ajutat sa se mute
NOU
italia, uk si japonia sunt tari din lumea a 3a. interesant. tell me more
NOU
turcia, china, africa de sud, peru, iran astea nu se vad la tine pe monitor?
NOU
generalizezi
NOU
Una peste alta, e o reclama excelenta pentru Romania. Toata presa germana ne elogiaza, in sfarsit se scrie si altceva decat plagiatul lui Ponta, criza politica si aia care demonteaza bancomate :))
NOU
nu e chiar asa. germanului i se rupe ca la pagina paispe scrie ca romania a luat nu stiu ce premiu la un film unde actorii, regizorii, criticii centrează si tot ei apără/
NOU
Da, adevarul e ca nu e nicio scofala, hu cares de un trofeu european :))) Las’ sa scrie despre hoti, cersetorii din fata Domului din Berlin, falsificatorii de carduri si tiganiile din politichie :))
NOU
@Ingrid, stii cate premii am luat la targuri de inventii? Zeci. Stii cati au scris de noi? Sute. Stii cat a contat? Zero. Aia seriosi nu expun inventiile, le breveteaza instant si sunt milionari in mai putin de o luna. Cam asa si festivalurile astea, nici dracu’ nu vine prin Romania ca Pozitia copilului a castigat, dar ar veni daca ar fi autostrazi…
NOU
toate chestii adevarate.
dar
din cate stiu, esti la fata locului. ce parere are hans de la 2 despre premiu? i-a luat fata stirea de pe pagina 14? a ajuns macar sa citeasca pagina aia?
NOU
@ASdfix lui Fritzx care e paznic la Mercedes i se rupe de film si de Romania, insa lui Hans care e manager la Mercedes probabil ca ii va schimba parerea despre Romania. Acum pe tine parerea cui te intereseaza sa o schimbe filmul asta? A elitelor germane sau a franetzilor de rand?
NOU
@yasser: imi permit sa te contrazic… Anul trecut, am avut o intilnire in Franta. Ma rog, nu intru in amanunte. Cert e ca organiztorul s-a ocupat de tot, inclusiv transfer de la si catre aeroportul Ch. De Gaulles. Mai eram cu o colega, tot romanca, si normal ca in hai sa-i spunem taxi, vorbeam in romaneste. La un moment dat soferul, un francez, ne intreba daca suntem romani. I-am zis ca da cam cu o jumatate de gura (in paranteza fie spus, in vara vazusem patrule mixte de politisti francezi si romani pe la Montmartre, asta din cauza…ma rog). Omul insa nu avea de cind sa-mi vorbeasca despre cersetorii si borfasii romani din Paris, ci mi-a vorbit foarte entuziasmat despre un film romanesc care lui i-a placut foarte mult. Era vorba despre “Politist adjectiv”. Si mai vazuse citeva filme romaneste, fiind mult mai in tema si la curent cu “noul val” al cinematografiei romaneste decit mine. Cind am coborit, chiar mi-a vorbit despre un poet roman care a trait si scris in exil, si despre care eu, spre rusinea mea nu auzisem, si spre o si mai mare rusine nu i-am retinut nici numele…
Asa ca Fritz, paznicul de la Mercedes, daca ai ocazia sa stai de vorba cu el, ar putea sa-ti rezerve o surpriza, si sa stie mai bine decit tine despre ce este vorba in cel mai nou film romanesc premiat la Berlin…
NOU
geretus, prietene, producatorul e ala care face rost de bani daca filmul nu e facut pentru un studio, daca e, atunci are grija de bani si in marea majoritate e unul din partenerii din respectivul studio, deci indirect sunt si banii lui;
producatorul poate pune banii la bataie, o parte din ei, sau doar banii prietenilor, investitorilor etc; sau tu ai impresia ca unde scrie sa spunem Tom Cruise la producatori e vorba de un parlit in care au aruncat altii cu bani in timp ce el strange la pusculita;
prietene, daca treaba lui e printre altele sa faca rost de bani pentru filmul pe care vrea sa il produca, intelege ca sunt multe cazuri in care investeste si el ( des ca sa arate ca are incredere in proiect) si multe in care marca banul singur, mai ales daca sunt proiecte retaliv mici si de suflet;
in alta ordine de idei, faptul ca Picasso si multi artisti contemporani nu sunt intelesi de mase are legatura mai mult cu snobismul imbecil decat cu lipsa de cultura; sunt dovezi clare ca lumea artei e plina de colectionari care habar nu au pe ce lume sunt si cumpara doar din cauza marketingului si a investitiei in valoare si ca marea majoritate a mediocrilor care se dau culti iau drept esalon aceasta lume si se dau desepti.. vai ce mult imi place mie Picasso, da daca-mi deseneaza unu trei cuburi albstre in parc si le baga in rama, n-o sa-mi dau seama de diferenta;
nici pozitia lui Arhi insa nu e cine stie ce verticala, ca orice tip de pozitie extrema de altfel, filmele de arta, culturale, experimentale, introspective si asa mai departe isi au rolul lor, hrana pentru un segment care trebuie sa existe, un segment important pentru societate si standardele ei.
tristetea vine cand nu exista echilibru.
NOU
@vladbpopa
Da-mi voie sa te contrazic:
In primul rand in Europa ca si in Asia mediul principal de vizionare al unui film nu e cinemaul(care fie vorba intre noi e in declin chiar si in SUA)ci televiziunea si internetul.Un film nu produce neaparat bani daca e vizionat la cinema si poate produce profit daca are audienta mare la un post de televziune comercial.
Afirmatia ta ca nu au existat filme de succes comercial in Romania e total eronata.Uite doar un exemplu:
www.imdb.com/title/tt1233224/
Poveaste de cartier care il are in rol principal pe Sorinel Copilul de Aur(stiu n-ai auzit de el) e un fel de muzical indian.Film relaxant de weekend.N-a aparut in cinematografe dar a avut audienta de 5 milioane(5000000) de telespectatori cand a rulat la protv.5000000 de telespectatori sunt ceva.Filmul dupa toatete standardele e prost dar a avut succes comercial.si au mai fost filem cu audienta mare gen Garcea si oltenii,Tutti frutti,Milionari de weekend chiar si Eu cand vreau sa fluier fluier.Publicul roman se uita cand este interesat.
Faptul ca cineastii romani nu reusesc sa gaseasca un nou mediu sa-si promoveze filmele nu e vina mea si nici a statului ci doar o dovada de neadaptare.As fi curios ce audienta ar avea un film din asta daca sa zicem protv-ul l-ar promova 2 saptamani in continuu.Oricat de plictisor ar fi ar depasi 1 milion la audienta.
serialele alea care le-am mentinat mai sus au succes nu datorita faptului ca sunt seriale ci si datorita subiectului usor si comercial:dragoste,tigani,clanuri mafiote din Bucuresti,distractie etc.Daca uyn film romanesc ar avea acelasi subiect in afara de:comunism,nemurirea sufletului,apocalipsa.drama,tristetea suferinta poate ar avea o sansa sa atraga ceva mai mult de 1milion de oameni in fata televiziorului.
“de succes la care se uita o masa de oameni, copii plus adolescenti sau dorei, mitici, in functie de ora si profil pentru ca il primesc gratis, la ora fixa si-i implica tocmai pentru ca le vine direct la bot;”
Tu tocmai ai insultat 80% din populatia Romaniei.Vezi tu aronganta asta e factorul principal al declinului cinemaului romanesc.Intr-o piata comerciala nu poti sa insulti 80% din piata.Ce au copii?dar adolescentii?Bucurestenii aka miticii au cea mai mare piata cinematografica din Romania.Pe ei de ce ii desconsideri?
Am intelesc multi nu vor sa faca filme pentru acest gen de indivizi.Perfect adevarat si e dreptul lor sa faca asta.Insa poate in cazul asta nici nu ar trebui sa astepte bani de la ei si nici sa ii oblige sa dea cu forta.Poana la urma miticii si doreii platesc si ei niste taxe si impozite.
In orice piata cinematografica trebuie sa existe un echlibru.Atat filme comerciale cat si filme underground mai grele.Faptul ca la noi exista doar din alea necomerciale pentru festivaluri e destul de rau atat pentru public cat si pentru cineasti care de abia reusesc sa traiasca d epe azi pe maine.
NOU
1. Cine se bucură pentru premiul astă nu înseamnă, automat, ca apreciază filmul. Discuţia e oricum fără obiect având în vedere că filmul nu s-a lansat înca cinematografe şi, în afara de câţiva oameni la Berlin, nimeni nu a apucat să îl vadă. Cine spune de pe-acum, pe nevăzute, că o să îi placă filmul, e un snob; cine spune că e o porcărie, are nişte frustrări.
2. Mă amuză că vorbiţi de film ca business şi box-office în una din ţările din UE cu cele mai puţine cinematografe şi oameni care merg la film. Asta ca să fie clar – în România filmul nu e un business rentabil. Abia când ieşi cu el afară poţi să te gândeşti să amortizezi investiţia. Iar fără bugete nu avem nicio şansă să facem un blockbuster adevărat.
3. Dacă ne dorim o ieşire din agonie pentru cinematografia românească, premiile astea înseamnă mult, cred că sunt sigurele care pot rupe cercul vicios finanţare-valoare-audienţă. Lumea se plânge pe net că filmele Româneşti sunt de căcat, că nimeni nu investeşte, nu avem producătorii mari din afară (chiar şi în comment-urile de aici), ei bine chiar aceste premii pot să schimbe, încet, ceva prin notorietate.
4. Şi ca notorietate, Festivalul de la Berlin e în topul 5 festivale europene, poate la acelaşi nivel cu Veneţia, după Cannes şi Bafta. Performanţe de genul ăsta nu fac decât să atragă atenţia asupra cinematografiei româneşti şi în final să aducă bani pentru alte filme (poate chiar mai bune).
5. Vă asigur că dacă un film românesc ia Oscarul, putem să facem acelaşi raţionament: premiile sunt influenţate de diverse grupuri de interese şi nici Oscar, la categoria filme străine, nu găsim prea des vreun blockbuster. Personal, câştigătorii de festivaluri nu sunt mereu favoriţii mei, sunt alte criterii pe baza cărora îmi aleg filmele. Dar asta nu e motiv să desconsider festivalurile şi să minimizez importanţa lor.
NOU
Serialul tau preferat e NCIS.
Enough said.
NOU
ba SG1, pardon
NOU
piftie – cu ce ma contrazici? spunind exact ce am spus si eu, ca nu-s filme cu succes la cinema? si confirmand cu o zoaie de film care a fost servit in draci la televizor?
nu jignesc cu nimic 80% din romani, desi ma indoiesc profund ca 80% s-ar uita la capodopera pe care tu ai numit-o film de succes… ma rog, nu asta e discutia; eu ti-am spus doar ca daca nu le e servit la bot, adica la televizor, unde e gratis ( da, romanii percep filmele de la televizor drept gratis, plata abonamentului le da cablu, filmele/serialele sunt gratis) nu o sa investeasca in produs, pentru ca e vorba exact de patura aia;
tu imi zici cu mana pe inima ca la Povestea trulii ( film de care am auzit discutand cu unul din scenaristii care l-a scris, in glume de cat a fost de penal si cum ascultau cartierele bune din Bucuresti luni de zile coloana sonora a filmului) ar fi mers romanii la cinema de-ar fi umplut salile, la fel cum probabil s-ar duce si ar plati bilet pentru Acces direct la cinema, ca doar audienta are… deci nu, in nici un caz;
pentru ca vad ca esti putin in afara temei, am sa iti explic de ce trag cu cinema-ul si unde gresesti; in primul rand nu vad nici o legatura intre ce vorbesti tu acolo si piata din romania… incasari de pe net in Romania??? ba baiatule… Asia? ce treaba are Asia si daca ar avea tu crezi ca filmele indiene, taiwaneze, honkongheze arata in enorma majoritate ca niste filme de amatori pentru ca se scalda in bugete?
hai sa le luam pe rand:
1. nu confunda succesul la public cu un succes comercial, in Romania nu este acelasi lucru – la audienta de care vorbesti tu, de cateva milioane, nu cred ca ar fi 5% care sa plateasca filmul separat, pe net sau cinema; asta inseamna ca profitul nu e al filmului ci al televiziunii… da, in caz ca filmul nu este produs in house ( adica studiourile buftea sa spunem) el va fi cumparat cu o suma de X, asta se va duce la aia de au bagat bani in el; suma X nu are nici o legatura cu cat scoate televiziunea din reclame, nu are nici macar legatura cu bugetul filmului, ci doar cu pretul la care producatorul vrea sau nu sa vanda; in general se cumpara un film, pe bani de nimic, doar daca ia cateva premii afara si primeste presa super pozitiva, in rest nu se ia deloc… de ce sa cumperi un film de actiune romanesc cand poti sa dai in reluare die hard, care e mai bun?
ia vezi matale cate filme romanesti, produse de altii, a cumparat protv-ul si cam pe cati bani… le cauti cu microscopul atat numele cat si sumele si cand le gasesti, HOP ca e film de festival; pe televizor, promovat destul orice cacat este vizionat pentru ca spectatorul nu da nici un ba in plus, insa nu confunda profitul pe spatiul de emisie cu profitul producatorului de film, nu are nici o legatura.
in cinema profitul e al filmului, pe net profitul e al filmului daca se vandut separat, sau o parte din profit e al filmului daca e la pachet; ambele variante in romania nu functioneaza destul cat sa dea profit; indiferent de succesul la public pe care tu il confunzi cu succesul comercial;
toate serialele bune ale momentului, vorbesc de cele internationale, in romania produc fix vax pe net si tu ne explici cum filmele se monetizeaza pe net… in Asia… :)))
ce dracu, ma??
2. filmele produse in studiourile televiziunilor nu au legatura cu piata libera, nu poti pune oamenii de film si producatorii independenti in categoria asta; televiunea plateste o echipa, sa faca o chestie pe care ei o vor marketa si vor scoate banu din reclama… bugetele sunt mici, actorii sunt ieftini ( pentru ca au accces la bani constant si nu sunt nume de cinematografie) munca de lucru e pe salariu, deci mult mai jos decat o echipa care vine pe proiect si asa mai departe; nu e vorba de produs ci de marketing, de ora, de target, stie televiunea perfect ce si cum;
in productia de film independenta e vorba numai de produs, de asta nu mai confunda lucrurile; cand zici succes comercial zici, buget X al filmului, profit Y al filmului dupa ce a fost monetizat, nu mama cati bani a incasat televiziunea pe reclame…
3. astept exemple de succese comerciale romanesti, moderne care ar indemna potentiali investitori sa bage banu in film… ca a venit banu de pe net :)), de la tv, din cer, de oriunde… baga, romanesti, coane, nu asiatice.. si minim 5 ca sa nu ne dam in spectacol degeaba, A si sa nu fie filme de festival :)))) ia sa vad…
NOU
Legat de profitul filmelor la cinematograf, eu unul, de cand am venit in Bucuresti la faculrtate, merg din ce in ce mai des la cinematograf. Da, le iau in continuare de pe retea sau de pe torrente, chiar si cele vazute deja, dar prefer sa vad un film nou acum, nu peste 4 luni si sa ma bucur stiind ca am participat la pofitul filmului. Acei x dolari pe care ii dau pentru film ajung unde trebuie si sunt multumiti si realizatorii filmului si eu, pentru ca am grija sa ma duc la filme care stiu ca imi vor placea macar cat de cat, nu la orice. In filmele romanesti nu am incredere, cele mai multe sunt despre comunismul din tara noastra sau au un scenariu foarte ciudat, pe care il apreciaza doar criticii, fie ei de la Cannes sau Berlin, dar nu eu, omul de rand, omul care plateste la cinema ca sa il vada. Si se observa din ce in ce mai mult ca “word of mouth” are efect puternic. Daca citesc pe tot internetul sau aflu de la prieteni ca un film chiar e prost, pai cu siguranta nu voi da banii sa il vad( de exemplu seria Twilight). Iar faptul ca se deschid din ce in ce mai multe cinematografe in Romania, e un semn ca industria asta funcitoneaza si la noi; chiar de curand am citit ca in 2012 au fost cei mai multi spectatori in ultimii 4 ani, cateva sute de mii bune, ceea ce zic eu ca e un semn pozitiv. Personal m-am dus si de 2 ori la acelasi film daca mi-a placut, de ce nu? Asa ca eu zic sa nu generalizam asa mult treaba cu filmele la cinema. E vorba de filme romanesti care sunt produse doar pentru festivaluri si atata tot. E un cerc vicios din care se poate iesi cu greu; da,la chinezi functioneaza acest cerc vicios, pentru ca sunt autosuficienti, chiar interzic filme de hollywood de succes inainte de lansearea unor filme proprii, pentru ca stiu ca le-ar afecta profitul propriu, dar la noi e prea grea, pirateria e in floare ( mai ales ca multi se uita si la prostii de CAM-uri sau DVDscreen-uri, doar din disperarea de a vedea un film nou) si cultura filmului nu e bine “marketata” , dar asta e pretul pentru filmul romanesc…
NOU
cea mai mare drama a romaniei ,la ora actuala,nu este relatia dintre mama si fiu ci cresterea preturilor.Inclin sa cred ca ac premiu a fost acordat si acestui pui de neamt sau evreu calin nietzer si saraciei tematicii filmelor actuale ,care se scalda atata in apele comunismului Actorii n au nicio valoare artistica Sunt selectati tot de catre fostii comunisti ,care conduc si acuma romania si obtin bani fara sa munceasca Vezi showurile romanesti de la tv ce greata iti provoaca As vrea sa intreb :unde e valoarea artistica a filmului ca eu nu o vad .E un simplu reportaj despre comunism
NOU
la ce mi foloseste filmul Pozitia copilului ,daca cresc preturile si m am certat cu mama ca nu mi gasesc serviciu si politicienii au salarii mari ?La ce?
NOU
Pe idea romaneasca de viata:”Important in viata e ce bag in gura si ce trag pe puma”…restul e tacere…
NOU
Nu am mai vazut un film romanesc bun de la Nunta muta incoace…
NOU
indeed
NOU
Nu mi place tematica filmului pozitia copilului.de ce?pt ca intre mama si fiu nu poate exista o relatie bolnavicioasa .Daca totusi exista ,asemenea cazuri in particular,atunci nu mai e arta ,ci intra iun domeniul medicinei.Arta trebuie sa exprime generalul ca sa fie arta.Reprosez scenaristului ca sta cu fata la trecut.Doar orb sa fii sa nu vezi drama tineretului de azi.Daca tratai relatia de azi dintre mama si fiu,observand cum cresc preturile,aveai succes.Asa te ai scaldat in apele comunismului,cu actori comunisti ,tu insuti membru UTC.Faceai un film mare daca tratai acest prezent ingrozitor.Filmul nu foloseste la nimic .Comunismul il uram oricum .N adus nimic nou.Valoarea filmului e nula.Nu ne ai ajutat cu nimic pe noi ,cei tineri,care am ramas fara serviciu si traim din pensia mica a mamei.Politicienii mint ,se prefac ca se cearta ,au salarii mari ,fara sa munceasac si rad ,rad ,rad mereu.In timpul crizei ,desteptii tac ,prostii mor de foamesi,voi faceti filme de asemenea factura.Cuvantele nu sunt suficiente pt a va convinge ca ati ales gresit tema .Poate in viitor veti trata drama fiilor de azi si relatia lor cu mamele .in conditiile de .azi Succes
NOU
ma viorele, tu ai o problema cu preturile…
NOU
excelent articolul tau cetin ametcea;excelent comentariul lui viorel;excelent comentariu lui romanu MULTUMESC
NOU
excelent articolul tau cetin ametcea;excelent comentariul lui viorel;excelent comentariu lui romanu MULTUMESC nu cunosc engleza,scrieti ,va rog,in romana
NOU
ce impact a avut artucolul tau, ametcea ;este semn ca se misca multimea ,tineretul.Este semn ca ai sesizat esentialul Bravo ,poate se vor face si filme bune